arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

اوباما:خريدسلاح ساده‌تر از سبزيجات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس جمهوري آمريکا درخصوص قوانين فعلي خريد سلاح در کشورش اذعان کرد که خريد سلاح از خريد کتاب و تجهيزات آسان‌تر است و برخي مي‌خواهند که در ميکده‌ها مسلسل به همراه داشته باشند.

باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا در مصاحبه با شبکه خبري سي بي اس گفت: بسيار سخت است که بخواهيم دسترسي آزاد به سلاح را محدود کنيم. همانطور که شما مي‌دانيد، شما مي‌دانيد که در برخي محله‌ها خريد سلاح‌ گرم از خريد کتاب ساده‌تر است. محله‌هايي وجود دارد که شما مي‌توانيد اسلحه و خشاب را ساده‌تر از سبزيجات تازه خريداري کنيد! تا زماني که وضع به همين منوال باشد، ما همچنان شاهد ادامه خشونت غير ضروري هستيم.

وي افزود: به رغم آنکه کنگره و بسياري از قانونگذاران اقدامات مناسبي را انجام داده‌اند، در حقيقت در برخي مناطق شرايط به گونه‌ي ديگري است. برخي از حاميان حق حمل سلاح باور دارند که ما بايد در مهد کودک‌ها نيز سلاح گرم داشته باشيم و حتي به ميکده‌ها و بارها نيز مسلسل ببريم. شايد فکر کنيد که من اغراق مي‌کنم اما شما مي‌توانيد نمونه‌هاي آن را ببينيد.

رئيس جمهوري آمريکا تاکيد کرد: گمان مي‌کنم پس از آنچه در سندي هوک رخ داد، اين مساله ما را به فکر فرو ببرد. شايد شما در آن زمان فکر مي‌کرديد که به يک محرک نياز داريد تا درباره تشديد قوانين خريد و فروش سلاح اقدامي انجام دهيد اما واقعيت اين است که تنها محرک کافي نيست. ما تا جايي که مي‌توانستيم براي اجراي بررسي سوابق شخصي افراد تلاش کرديم.

اوباما به تلاش‌هاي سال 2013 براي توسعه بررسي سوابق شخصي افراد براي خريد سلاح اشاره داشت. دولت وي و ساير دموکرات‌ها پس از حادثه تيراندازي در مدرسه ابتدايي سندي هوک در دسامبر 2012 اين درخواست را مطرح کردند.

اوباما همچنين در رابطه با "يکشنبه خونين" گفت: تمايل آمريکايي که به اين زنان و مردان جوان اجازه داد تا مشعل بردارند و از اين پل بگذرند، همان تمايلي است که ميهن پرستان را به سمت انتخاب انقلاب عليه ظالم راهنمايي کرد.

در سال 1965 نيروهاي ايالت آلاباما و پليس محلي جمعيت حدود 600 معترض صلح طلب را در جريان راهپيمايي از سلما تا مونتگومري سرکوب کردند.

وي افزود: اين همان تمايلي بود که مهاجران را از سراسر اقيانوس و ريوگراند به تحرک واداشت و اين همان تمايلي بود که زنان را به سمت کسب حق راي کشاند. کارگران عليه شرايط ناعادلانه کنوني سازماندهي مي‌شوند. همين تمايل ما را به سمت نصب پرچم در ايوو جيما (Iwo Jima) (جزيره آتش فشاني در جنوب توکيو) و بر سطح کره ماه کشاند. آمريکايي‌هايي که مي‌گويند کشور ما در يک روند رو به رشد است، وجهه ما را در جهان به عنوان سرزمين فرصت‌ها تقويت مي‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان