arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
استاندار خوزستان:

مشکل ريزگردها با اجراي صحيح مصوبات دولت قابل حل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 استاندار خوزستان گفت : با اجراي صحيح مصوبات دولت در وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي بخش قابل توجهي از مشکلات ريزگردها در استان خوزستان قابل حل است .

عبدالحسن مقتدايي که درحاشيه ستاد استاني مقابله با ريزگردها که در محل استانداري خوزستان برگزار شد با اشاره به ابلاغ مصوبات دولت براي حل مشکل ريزگردها افزود : با توجه به شرايط ويژه استان در پي تشديد پديده گرد و خاک ، همه مسوولان نظام درخصوص اين مساله حساس شدند و در نهايت مصوبه هشت بندي هيات دولت در تاريخ شش اسفند ماه امسال براي حل مشکلات در اين بخش به تصويب رسيد.

مقتدايي گفت : متعاقب تصويب اين مصوبه ، کار گروهي براي هماهنگي و نظارت بر حسن اجراي اين مصوبات و بررسي و تدوين برنامه هاي بلند مدت و ميان مدت با مسووليت وزارت کشور و عضويت نماينده هاي وزارتخانه هاي نيرو ، نفت ، جهاد کشاورزي ،بهداشت و درمان ، امور خارجه ، سازمان حفاظت محيط زيست ، مديريت و برنامه ريزي کشور ، صدا و سيما و جمعيت هلال احمر کشور هم در سطح ملي تشکيل شد.

وي افزود: همچنين مقرر شد تا پيش از 27 اسفند امسال هم جلسه اي با حضور اعضاي ستاد مبارزه با گردو غبار برگزار شده و تصميمات اين گروه به مرکز اعلام شود .

استاندار خوزستان گفت : همکاري وزارت نيرو و سازمان حفاظت محيط زيست درباره احياي تالاب هاي استان خوزستان ، مکلف شدن وزارت جهاد کشاورزي براي برنامه ريزي ، توسعه و ترويج شور ورزي و استفاده از آب هاي شور براي کشت گياهان مقاوم به شوري و مکلف شدن وزارت امور خارجه با مشارکت با دستگاه هاي تخصصي در زمينه همکاري دو جانبه و منطقه اي براي مقابله با آثار گرد و غبار با کشور هاي منطقه و سازمان هاي بين المللي از جمله اين مصوبات است .

در اين نشست که با حضور مسوولان استاني برگزار شد مصوبات هيات دولت در خصوص حل مشکل گرد و غبار ها از سوي اعضاء ستاد استاني مقابله با گرد و غبار ها بررسي شد.
نظرات بینندگان