arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴

پزشکان چرا هنگام پخش آثار مثبت تشکر نمي‌کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک سينماگر از واکنش اعتراضي پزشکان به پخش سريال «در حاشيه» انتقاد کرد.

محمدعلي حسين نژاد گفت: وقتي يک سريال تلويزيوني يا فيلم سينمايي با محوريت شغل يا صنفي خاص به توليد مي رسد اغلب اعتراضاتي عليه آن مي شود. برداشت معترضان اين است که نسبت به آنان توهين صورت گرفته است و… . در حالي که همين صنوف هيچ وقت تلاش نمي‌کنند حمايت يا تأييدي را براي آثاري که با رويکرد مثبت به آنها مي‌پردازد، ابراز کنند.

تهيه‌کننده «طعم شيرين خيال» ادامه داد: اگر در پروژه اي سهوا، باعث ترويج اسراف در ميان مردم بشويم، با هيچ اعتراضي روبرو نمي‌شويم، همانطور که اگر صرفه جويي را رواج دهيم، کسي تشويقمان نمي‌کند. به نظر مي رسد در اين اعتراض ها صرفا همه تنها به فکر شخصيت و وجه خودشان هستند و هيچکس حقيقتا به مصالح اجتماعي نمي‌انديشد.

وي افزود: وزارت بهداشت و درمان به فيلم هايي که مروج پاکيزگي و رعايت اصول بهداشتي هستند، واکنش نشان نمي‌دهد، اما کافي است فيلمي به زعم آنان، منعکس کننده نکات منفي صنفشان باشد، سريع موضع مي‌گيرند و درخواست توقف پخش يا توقيف اکران آن را دارند. ما براي توليد «طعم شيرين خيال» نيازمند مشاوره هاي تخصصي بوديم اما در اين زمينه کمکي به ما نشد.

شايد اگر ما قبلا حمايتي را از اين گروه شاهد بوديم، حالا اعتراضات شان هم پذيرفتني بود. فيلم ما، با محوريت سلامت جسم و روح و روان و محيط زندگي ساخته مي شد و به وزارت هاي مختلفي مثل بهداشت، نيرو و سازمان محيط زيست و … ارتباط پيدا مي کرد، اما اغلب اين مراکز با ما همکاري خاصي را صورت نمي دادند. نمي‌خواستيم کمک مالي بگيريم بلکه درخواست داشتيم براي چينش صحنه و … به ما مشورت بدهند، اما دريغ شد.

محمدعلي حسين‌نژاد اين روزها فيلم سينمايي «طعم شيرين خيال» را به کارگرداني کمال تبريزي روي پرده دارد. اين اثر با بازي شهاب حسيني، نازنين بياتي، نادر فلاح، نازنين فراهاني و … درباره يک مدرس دانشگاه است که علاقه عجيب و غريبي به محيط زيست دارد به قدري که اين علاقه، روابط عاشقانه او را هم تحت تأثير قرار مي‌دهد.
نظرات بینندگان