arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

"حماس" خواستار کناره گيري "عباس" شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يکي از رهبران ارشد جنبش «حماس» ضمن اشاره با اقدامات ناپسند رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در قبال غزه اعلام کرد وي هرچه زودتر بايد صحنه سياسي را ترک کند.

«صلاح البردويل» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» در سخنان اعلام کرد نمي‌توان به نتايج کميته‌هاي اداري و قانوني که از ديدارهاي اخير ميان حماس و دولت توافق ملي حاصل شده اعتماد کرد زيرا با وتوي «محمود عباس» رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين روبرو خواهد شد.

البردويل در گفت‌وگويي با «الرساله» به شدت از عباس انتقاد کرد و گفت: وي بزرگترين مانع در مسير آشتي داخلي است و در حال حاضر ديکتاتورانه، مشارکت در آشتي را نمي‌پذيرد.

وي در ادامه از عباس خواست هر چه زودتر صحنه سياسي را ترک کند و افزود وي نه تنها به مسأله فلسطين کمکي نکرده بلکه در تقويت محاصره غزه و تفرقه داخلي سهيم بوده است.

البردويل سپس تصريح کرد: هيچ اميدي وجود ندارد که عباس بخواهد روش خود در قبال مقاومت و غزه را تغيير دهد و آشتي نياز به توافق‌هاي جديدي ندارد.

وي تاکيد کرد که عباس با بهانه‌هاي واهي دولت توافق ملي را از انجام وظايفش در قبال غزه و اجرايي کردن توافق‌ها باز مي‌دارد تا هماهنگ با اهداف سياسي خودش باشد.

البردويل در ادامه «محمود هباش» قاضي تشکيلات خودگردان فلسطين را آلت دست عباس براي اجراي توطئه‌ها و مسموم کردن فضاي ميان غزه و دولت‌هاي منطقه‌اي از جمله عربستان دانست و بر رفتن عباس تاکيد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان