arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

ریاض نگران توافق هسته ای و موشک های اس-300

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور مذهبی عربستان سعودی که برای گفت و گو درباره مساله یمن و متقاعد کردن پاکستان برای پیوستن به ائتلاف حمله به یمن روز یکشنبه گذشته به اسلام آباد سفر کرده بود، دست خالی و بدون دیدار با نخست وزیر پاکستان، روز گذشته به کشورش بازگشت.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های پاکستان (سایت شبکه خبری جیو و روزنامه نیوز)، شیخ صالح بن عبدالعزیز پیش از ترک اسلام آباد به خبرنگاران گفت که عربستان همچنان از پاکستان انتظار دارد به ائتلاف حمله به یمن بپیوندد.

وی همچنین ضمن تکرار ادعاهای بی اساس ریاض مبنی بر دخالت ایران در یمن، از پیشرفت های ایجاد شده در روند مذاکرات هسته ای میان ایران و شش قدرت جهان و همچنین موافقت روسیه با تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران ابراز نگرانی کرد.

در شرایطی که بسیاری از کشورها و رهبران جهان از جمله نخست وزیر پاکستان و پارلمان این کشور از ضرورت کمک به انجام گفت و گو میان گروه های یمنی برای حل صلح آمیز بحران این کشور سخن می گویند، این وزیر سعودی گفت که میانجی گری و تلاش برای انجام گفت و گو میان گروه های یمنی هیچ فایده ای ندارد.

این مقام رسمی دولت عربستان که هواپیماهای جنگنده کشورش مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده اند، مدعی دخالت ایران در یمن شد و با بیان اینکه ایران تهدیدی برای تمام منطقه است، گفت: عربستان به هرقیمتی، دخالت ایران را در یمن متوقف خواهد کرد.

شیخ صالح بن عبدالعزیز در اظهاراتی مضحک گفت که عربستان در جنگ با یمن نیست بلکه به دنبال برای پیروزی حق علیه باطل در این کشور می جنگد.

وی همچنین از برگزاری اجلاسی به میزبانی ریاض درباره اوضاع یمن در آینده خبر داد اما به زمان دقیق برگزاری این اجلاس و کشورهایی که برای شرکت در آن دعوت شده اند، اشاره نکرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان