arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۵۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
واشنگتن تایمز:

مخالفت کاخ سفید با پیشنهاد کنگره برای وارد کردن مسئله زندانیان آمریکایی در ایران به مذاکرات هسته ای

برخی از نمایندگان کنگره به دولت آمریکا فشار می آورند تا از مذاکرات هسته ای به عنوان اهرمی برای نرم شدن ایران در برخی موارد مثل آزادی زندانیان آمریکایی استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واشنگتن تایمز نوشت: کاخ سفید مذاکرات هسته ای با ایران را به زندانیان آمریکایی مرتبط نمی کند.

به گزارش «انتخاب»، با وجود فشارهای فزاینده برای استفاده از مذاکرات هسته ای برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، کاخ سفید بار دیگر با ارتباط دادن این دو موضوع به هم مخالفت کرده است. حداقل سه آمریکایی در ایران زندانی هستند، از جمله امیر حکمتی که تفنگدار سابق آمریکا بوده و در اوت 2011 زمانیکه برای دیدن مادربزرگ و اقوامش به ایران آمده بود به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا بازداشت شد.

برخی از نمایندگان کنگره به دولت آمریکا فشار می آورند تا از مذاکرات هسته ای به عنوان اهرمی برای نرم شدن ایران در برخی موارد مثل آزادی زندانیان آمریکایی استفاده کنند.

سناتور روی بلانت گفت دولت اوباما در مواردی مثل زمانبندی مربوط به برداشتن تحریم ها تسلیم خواسته ایران شده است. او گفت:« از زمان اعلام توافق بر سر چارچوب به نظر می رسد مذاکرات بیشتر در جهت ایران ادامه خواهد داشت. ابتدا گفته شد هیچ تحریمی تا زمانیکه پایبندی ایران مشخص نشود برداشته نخواهد شد اما ناگهان گفتند این مسئله قابل مذاکره است. به نظر می رسد همه چیز قابل مذاکره است.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
18
15
یکی نیست به این بابا بگه تو اصلا میدونی جنگ يعني چی یه کار نکن تو سه روز عربستان بشه قسمتی از خاک ایران
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
برخی از هموطنان انگار دیپلماسی رو با بازی بازی اشتباه گرفته ن! چی رو به چی ربط میدی دوست من؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
عربستان شد کشور!
که بخوایم بدستش بیاریم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
5
2
اکنون که زمان نگارش متن رسیده امیدوارم تیم مذاکره کننده بتواند موفق شود و تمام تحریم های ظالمانه برداشته شود با حفظ چار چوب هسته ای و خطوط قرمز ابلاغی مقام معظم رهبری.
از طرفی یک راهکار برای اینکه طرف های مقابل نتوانند به بهانه های دیگر تحریم های فعلی را دوباره برقرار کنند این است که در صورت چنین کاری توافقنامه ی احتمالی فعلی به صورت خود به خود ملغی خواهد شد و ایران دیگر به تعهداتش در رابطه با توافق احتمالی پیش رو پایبند نخواهد بود و بسته به مصلحت ایران برنامه اش را پیش خواهد برد. این امر می تواند یک ابزار مفید برای اجبار طرف مقابل به اجرای تعهداتش باشد.
نظرات بینندگان