arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

شهادت مظلومانه سه زائر حرم امام رضا(ع) در کويته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در حمله مسلحانه عناصر تروريستي سپاه صحابه کاروان زيارتي حرم مطهر امام هشتم شيعيان سه تن از زائران به شهادت رسيدند.

به گزارش ابنا، عناصر تروريستي سپاه صحابه سوار بر موتورسيکلت اتوبوس زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در نزديکي شهر کويته مرکز ايالت بلوچستان پاکستان را هدف قرار دادند.

براساس اين گزارش، تروريست‌هاي مسلح با سد کردن اتوبوس زائران شيعه در جنوب غربي پاکستان که به سمت مرز ايران در حال حرکت بود سه تن از زائران را به شهادت رساندند.

رسانه‌هاي پاکستان اعلام کردند در اين حمله ناجوانمردانه «ميرزا حسين» و «اسدالله» در دم به شهادت رسيده و «محمد علي» پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.

تروريست‌هاي تکفيري سپاه صحابه نيز پس از اين حمله بلافاصله فرار کردند.

وهابيون متعصب سپاه صحابه که با هدف جلوگيري از تأثيرگذارى انقلاب اسلامى ايران بر مردم پاکستان تشکيل شده يکى از اهداف مهم خود را مبارزه با عزادارى امام حسين(ع) و محبان اهل‌بيت(ع) عنوان کرده است.

خردادماه سال گذشته نيز يک کاروان پاکستاني که از سفر زيارتي از ايران بازمي‌گشتند در شهر تفتان ايالت بلوچستان قتل‌عام شدند. در اين حمله ۳۰ نفر از زائران هدف حمله انتحاري و تيراندازي تروريست‌ها قرار گرفته و به شهادت رسيدند.

کاروان‌هاي زيارتي مسير کويته (مرکز ايالت بلوچستان) به منطقه مرزي مشترک پاکستان با ايران (پايانه ميرجاوه) همواره از سوي تروريست‌هاي وابسته به گروه‌هاي افراطي و غيرقانوني لشکر جهنگوي، سپاه صحابه، جيش الاسلام و طالبان مورد هدف قرار مي‌گيرند.
نظرات بینندگان