arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

شرط مجلس براي اخذ ماليات از صاحبان منازل بيش از 75 متر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 عضو هيات رئيسه کميسيون عمران مجلس، با بيان اينکه اخذ ماليات از خانه هاي بيش از 75 متر منوط به شناسايي آنان است، گفت: در صورتي که اين طرح به افزايش هزينه هاي اجاره بها و همچنين آوار شدن آن بر سر مستاجران منجر شود مورد موافقت نمايندگان نخواهد بود.

به گزارش خانه ملت، محمد فيروزي با يادآوري اظهارات اخير معاون وزير راه و شهرسازي مبني بر اخذ ماليات از خانه هاي بيش از 75 متر،گفت: اخذ ماليات از مسکن با درنظر گرفتن ميزان تمکن مالي افراد،مي تواند مثمرثمر واقع شود.

نماينده مردم طنز، قمصر و بادرود درمجلس شوراي اسلامي،با تاکيد بر ضرورت درنظر گرفتن سازوکاري مشخص براي شناسايي خانه هاي خالي از سکنه و همچنين مسکن هاي بيش از 75 متر براي اخذ ماليات از آن ها، افزود: درصورتي که درنظرگرفتن اصول صحيح شناسايي چنين مسکن هاي به متضرر شدن برخي افراد منجر شود،مي توان به اشتباه بودن مسير منتخب اذعان کرد.

معاملات مسکن بايد به رقم ارزش واقعي نزديک شود

اين نماينده مردم در مجلس نهم، با تاکيد براينکه اخذ ماليات از مسکن بيش از 75 متر نبايد به آوار شدن هزينه ها بر سر اجاره نشين ها منجر شود،گفت: اگر اين طرح به افزايش هزينه هاي اجاره بها و همچنين افتادن آن بر دوش مستاجران منجر شود مورد موافقت نمايندگان نخواهد بود.

فيروزي ادامه داد: بايد معاملات مسکن به رقم ارزش واقعي نزديک شود تا نرخ ماليات حاصل از اين نوع معاملات به اثرگذاري در درآمدهاي دولت مبدل شود.

فيروزي با بيان اينکه موافقت نمايندگان با اخذ ماليات از خانه هاي بيش از 75 متر نيازمند درنظرگرفتن سازوکاري مشخص براي اين کار است،گفت: با درنظر گرفتن امکان شناسايي دقيق اين مسکن ها همراه با ميزان تمکن مالي افراد،مي توان نسبت به آينده اين طرح اميد داشت.

اخذ ماليات از خانه هاي خالي به تهيه اجاره نامه هاي صوري منجر نشود

وي با يادآوري طرحي مبني بر اخذ ماليات از خانه هاي خالي از سکنه، افزود: اجراي صحيح اين طرح متضمن توجه و شناسايي چنين خانه هاي است؛درغير اين صورت بايد منتظر ايجاد مفسده جديدي مانند تهيه اجاره‌نامه‌هاي صوري يا پرکردن خانه‌هاي خالي خود با استفاده از اسباب و وسايل بلااستفاده خانه باشيم.

فيروزي با تاکيد براينکه اخذ ماليات از معاملات مسکن بسيار توجيه پذير است،تصريح کرد: اخذ ماليات به اين شيوه،درآمد دولت واقعي تر و بيشتر خواهد کرد.

عضوکميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: بررسي طرح اخذ ماليات از خانه هاي خالي از سکنه و همچنين خانه هاي بيش از 75 متر به طورحتم در کميسيون عمران مجلس بررسي مي شود.
نظرات بینندگان