arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

بلاتکلیفی کشتی های مواد غذایی ایران با مزاحمت دریایی عربستان در بنادر یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز شنبه نوشت: بیش از 10 کشتی حامل گندم و مواد غذایی مورد نیاز مردم یمن، به دلیل مزاحمت کشتی های جنگی گروه اتئلاف در تجاوز به خاک یمن به رهبری عربستان، همچنان در سواحل بندر الحدیده بلاتکلیف مانده اند.

این پایگاه خبری افزود: بلاتکلیفی این کشتی ها در حالی است که وضعیت انسانی به دلیل کمبود مواد غذایی و بهداشتی در یمن بسیار بحرانی است و بیش از 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور یعنی حدود 80 درصد ساکنان آن، از گرسنگی و کمبود مواد بهداشتی رنج می برند.

کشتی های جنگی عربستان با محاصره بنادر یمن از حمله بندر الحدیده، از ورود هرگونه کمک های بشردوستانه به این کشور جلوگیری می کنند.

اخبارالساعه امارات نوشت: یمن به عنوان فقیرترین کشور شبه جزیره عرب، حدود 90 درصد از مواد غذایی و کالاهای مصرفی خود از جمله گندم و برنج را از خارج و از طریق دریا وارد می کند.

این در حالی است که نبود سوخت و نیز صف های طولانی انتظار برای تخلیه بار، موجب شده بسیاری از این کشتی ها حاضر به حمل مواد غذایی و ورود به آبهای یمن نباشند.

این در حالی است که کریستف بولیراک مدیر صندوق کودکان سازمان ملل در ژنو، اخیرا با صدور بیانیه ای متوقف شدن ارسال کمک های بشردوستانه، گرسنگی و کمبود امکانات درمانی را تهدیدی فراتر از بمباران و گلوله باران برای کودکان یمنی دانست و گفت که 120هزار کودک یمنی در معرض گرسنگی و بیماری قرار دارند.

عربستان از ششم فروردین با بهانه جویی و ادعاهایی مانند بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی ائتلافی از چند کشور عربی را با دادن باج های کلان مالی به سران آنها برای حمله به یمن، تشکیل داد.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته و شش هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان