arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

بان کي مون: لزوم اعمال اصلاحات در شوراي امنيت سازمان ملل درست است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبيرکل سازمان ملل روز شنبه تصريح کرد که بحث ها در مورد لزوم اعمال اصلاحات مورد نياز در شوراي امنيت سازمان ملل درست است اما ارائه يک فرمول درست در اين راستا يک کار دشوار است.

به گزارش ايتارتاس، بان کي مون دبيرکل سازمان ملل که براي شرکت در مراسم هفتادمين سالروز پيروزي در جنگ دوم جهاني در روسيه به سر مي برد اين مطلب را در مصاحبه با خبرگزاري ايتارتاس مطرح کرد.

بان کي مون افزود: براي بيش از 20 سال است که انواع درخواست ها براي اعمال اصلاحات در شوراي امنيت سازمان ملل را شنيده ايم. اگر به گذشت 70 سال از زمان تشکيل سازمان ملل نگاهي بيندازيد، متوجه مي شويد که تغييرات چشمگيري حاصل شده است. شوراي امنيت که مسئوليت اصلي اش حفظ صلح جهاني است بايد در يک مسير مسئولانه تر، دموکراتيک تر، کارآمد و پاسخگو تغيير يابد.

به نظر مي رسد که يافتن يک فرمول مشخص براي اعمال اصلاحات در شوراي امنيت که اعضاي آن با ان موافقت کنند کاري سخت و دشوار است.

دبيرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد: رسيدن به ديدگاه هاي مشترک سخت است. از زمان فعاليتم در سمت دبيرکلي سازمان ملل تمامي تلاش خود را به کار بسته ام تا کارآمدي، مسئوليت پذيري و پاسخگويي اين سازمان از طريق مديريت اصلاحات و مديريت تغييرات بهبود يابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان