arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

تیموریان مشکل‌ساز می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بدون شک جذاب‌ترین و پرسوژه‌ترین بازیکن دیدار استقلال و تراکتورسازی، آندرانیک تیموریان است؛ بازیکنی که در نیم‌فصل اول لیگ چهاردهم پیراهن شماره ۱۴ آبی‌پوشان را می‌پوشید اما به دلیل اختلافات با سرمربی این تیم به تبریز رفت تا برای تراکتور بازی کند.

به گزارش آی اسپورت، تیموریان امروز روبه‌روی تیمی بازی خواهد کرد که همواره از آن به عنوان محبوب‌ترین تیم دوران زندگی‌اش نام برده و در همه مصاحبه‌هایش از اتفاقاتی حرف زده که باعث جدایی‌اش از استقلال شد. مصاحبه او را با خبرورزشی فراموش نکرده‌اید که این جملات را بر زبان آورد: «دلیل ناکامی‌های استقلال، کادر فنی است» و «من پولکی نیستم اما کاری کردند که از استقلال بروم».

 ایـــن درست که آندرانیک تیموریان فوتبالش را از جوانان استقلال شروع کرد و در بزرگسالان این تیم نیز چند فصل خوب را پشت ‌سر گذاشت اما رابطه او با استقلالی‌ها در تمام سال‌های اخیر پرفراز و نشیب بوده است. تیموریان حاشیه‌ها و اختلافات زیادی با برخی آبی‌ها داشته است که می‌توان به نمونه‌هایی از آن اشاره کرد.

وقتی تیموریان پس از سال‌ها حضور در لیگ جزیره تصمیم به بازگشت گرفت، سال ۱۳۸۹ بود. نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران تمام شده بود و او با پیشنهاد فراز کمالوند که رابطه خوبی با وی داشت، به تبریز رفت تا نیمه دوم لیگ را با پیراهن تراکتورسازی به میدان برود. جدال استقلال و تراکتورسازی آن سال حاشیه‌های بزرگی را به همراه داشت که یکی از آنها دعوای تیموریان و امیرحسین صادقی بود. همبازیان جوانان استقلال وقتی در طول ۹۰ دقیقه حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند، روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی ایستاده و ادعا کردند همدیگر را نمی‌شناسند! تیموریان گفت: «من که در جام جهانی بازی کرده‌ام و ‌در انگلیس حضور داشته‌ام، نباید جواب این آقا را بدهم که نمی‌شناسم. او در حد من نیست.» البته این دو نفر بعدها آشتی کردند و یادشان آمد که در گذشته همدیگر را می‌شناختند!

در لیگ یازدهم تیموریان پیراهن استقلال را پوشید. در تبریز، تراکتور و آبی‌پوشان روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند. بازی در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید اما دعوای آندو با محمد نصرتی سوژه بازی بود. خطای شدید نصرتی و لگد خشن او باعث شد جای استوک‌هایش روی شکم این بازیکن بماند. تیموریان بعد از بازی فقط گفت: متأسفم برای نصرتی ...

در یکی از مسابقات استقلال وقتی علی حمودی توپ را لو داد، با فریاد تیموریان روبه‌رو شد که از او بابت این اتفاق انتقادات زیادی می‌کرد. جر و بحث بازیکنان استقلال به رختکن کشیده شد و آنها درگیری لفظی داشتند. شاید اگر آن روز برخی‌ها میانجیگری نمی‌کردند، دعوای بزرگ‌تری شکل می‌گرفت.

شوخی محسن فروزان با آندرانیک تیموریان در اردوی تیم ملی با واکنش تند آندو همراه شد. وقتی فروزان به شوخی خطاب به این بازیکن گفت الکی الکی بهترین بازیکن ایران و قطر شدی، فکر نمی‌کرد عصبانیت شدید همبازی‌اش را در پی داشته باشد. آنهایی که از نزدیک شاهد این ماجرا بودند، تعریف می‌کردند خشم تیموریان به حدی بود که می‌خواست فروزان را کتک بزند!

شکست استقلال در دربی باعث شد هواداران این تیم در تمرین به عملکرد تیموریان اعتراض کنند. او که کلاه قرمزی بر سر کرده بود،‌ وقتی با دشنام بوقچی‌ استقلال روبه‌رو شد، واکنش نشان داد. اگرچه وساطت سرژیک تیموریان، ایمان عالمی و میرشاد ماجدی دعوا را تمام کرد اما او تصمیم به جدایی گرفت. آندو اعتقاد داشت «در تیمی که لیدرها و بوقچی‌ها به بازیکن و خانواده‌اش توهین می‌کنند، جای من نیست. البته من می‌دانم آنها از کدام عضو کادر فنی خط گرفته بودند. متأسفم برای آقایی که در محل تمرین می‌ایستد تا بازیکنش آن حرف‌هایی را بشنود که لایق خود آن فرد بود!»

دعواهای تیموریان و سرمربی استقلال نیازی به توضیح اضافی ندارد. در ماه‌های اخیر حسابی مصاحبه‌های تندی را از زبان آنها شنیده‌ایم. حتماً می‌دانید که در نشست مطبوعاتی لیگ برتر سرمربی استقلال از SMS تیموریان به خودش رونمایی کرد و این بازیکن در مصاحبه‌اش گفت: SMS من برای دو سال پیش است نه الان... دو هفته پیش هم تیموریان در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی حرف‌های تندی را بر زبان آورد.
نظرات بینندگان