arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
تداوم حمایت ایران از دولت و ملت عراق

امیرعبداللهیان: ثبات عراق کلید امنیت منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تحکیم ثبات و امنیت در عراق را کلید امنیت منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به نقش موثر، سازنده و حمایتی خود از دولت و ملت عراق ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه روز یکشنبه اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان در دیدار برهم صالح نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق این مطلب را بیان کرد.

وی ضمن تجلیل از سوابق مبارزاتی برهم صالح علیه رژیم بعث و نیز نقش موثر وسازنده وی در تحولات عراق جدید، بر اهمیت تلاش برای ارتقای وحدت و انسجام ملی در عراق با مشارکت متوازن همه اقوام و طوایف در ساختار سیاسی این کشور تاکید کرد.

**تندروی و افراط گرایی خطری برای کل منطقه

برهم صالح نیز در این دیدار ضمن تشریح شرایط جاری امنیتی عراق و منطقه اقلیم کردستان، از نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق خاصه مردم کرد این کشور در شرایط سخت و دشوار تاریخی تقدیر و تشکر کرد.

وی تقویت مناسبات ایران و عراق در ابعاد مختلف را به نفع دو ملت ارزیابی کرد و خواستار افزایش تلاش مشترک برای تحکیم ثبات و ا منیت در منطقه شد .

عضو برجسته اتحادیه میهنی کردستان عراق تندروی و افراط گرایی را خطری برای کل منطقه دانست و ضرورت همکاری های منطقه ای برای مقابله با این پدیده را مورد تاکید قرار داد.
نظرات بینندگان