arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

رسیدگی ویژه قضایی به حادثه مهاباد

درحالی‌که متهم پرونده حادثه مهاباد در زندان به سر می‌برد، مقامات قضایی از رسیدگی ویژه به این پرونده خبر داده‌‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صفحه خواندنی ها پایگاه خبری "انتخاب" را از اینجا دنبال کنید

روز گذشته رئيس دادگستري آذربايجان غربي در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان جزئيات تازه‌اي از آنچه در هتل تارا در مهاباد رخ داد را بازگو كرد. توكل حيدري با اشاره به اينكه متهم حادثه هتل مهاباد، حتي كارمند دولت هم نيست؛چه برسد به مأمور امنيتي گفت: تحقيقات دستگاه قضايي نشان مي‌دهد متهم دستگير‌شده يك مهندس طراحي داخلي است و هيچ سابقه همكاري با هيچ دستگاه دولتي را ندارد؛ چه برسد به اينكه مأمور امنيتي باشد. فعاليت اين مرد در زمينه ارتقاي استاندارد هتلداري بوده است. وي براي همين منظور در هتل تارا مهاباد حضور داشته و در اين مدت با متوفي آشنا شده است.

وي ادامه داد: بررسي 25پيامك رد و بدل شده بين متهم و متوفي نشان مي‌دهد كه متهم، متوفي را به اتاقش دعوت كرده است. متهم در اعترافاتش گفته است: چند دقيقه پس از حضور متوفي در اتاق و گفت‌وگوي ما با يكديگر، رئيس هتل كه متوجه عدم‌حضور متوفي شده بود تلفني ماجرا را به مادر او اطلاع مي‌دهد. مادر متوفي نيز به دخترش زنگ مي‌زند و مي‌گويد كه رئيس هتل دنبال تو مي‌گردد.

پس از اين تماس متوفي با يكي از همكارانش تماس مي‌گيرد و از او مي‌خواهد تا سر‌و‌گوشي آب دهد و ماجرا را به وي اطلاع دهد. همكار متوفي پس از بررسي به وي اطلاع مي‌دهد كه رئيس هتل مشغول كنترل دوربين‌هاي مدار بسته داخل راهروهاست. متوفي با شنيدن اين جمله دستپاچه شده و تصميم مي‌گيرد اتاق را ترك كند و اين كار را از طريق بالكن‌ها انجام مي‌دهد.

وي چند بالكن كناري را كه هريك حدود 80سانتي‌متر با يكديگر فاصله داشته‌اند، طي مي‌كند و پس از آن تصميم مي‌گيرد كه از طريق بالكن به طبقه پايين‌تر بپرد تا كسي متوجه حضور او در اتاق من نشود كه پس از آويزان شدن از بالكن موفق به اين كار نشده و به پايين پرت مي‌شود.

رئيس‌كل دادگستري استان آذربايجان غربي گفت: معاينات پزشكي قانوني هرگونه شايعه در مورد تجاوز به متوفي را رد مي‌كند و نشان مي‌دهد كه رابطه‌اي در اين حد بين متوفي و متهم وجود نداشته است.توكل حيدري ادامه داد: متأسفانه به‌دنبال دامن زدن رسانه‌هاي معاند به شايعات بي‌اساس در اين مورد، اين شايعات به سرعت در شبكه‌هاي اجتماعي گسترش پيدا كرد و و در نهايت به اعتراضاتي منجر شد كه البته انتشار فوري تصاوير و فيلم‌هاي مربوط به اين اعتراضات در رسانه‌هاي ضدانقلاب مشكوك به‌نظر مي‌رسد و حتي برخي رسانه‌هاي بيگانه اقدام به كشته‌سازي‌ براي اين تجمع هم كردند.

در همين حال دادستان عمومي و انقلاب مهاباد نيز با اشاره به اينكه پرونده مرگ دختر جوان مهابادي خارج از نوبت رسيدگي مي‌شود، اعلام كرد: پرونده اين حادثه به بازپرسي دادسراي مهاباد ارجاع شده و تحقيقات لازم در زمينه مرگ مشكوك اين دختر جوان با دقت كامل در حال انجام است. حيدري گفت: مسئولان شهر و دستگاه قضايي شهرستان تمام تلاش خود را به‌كار بسته‌اند تا حقي در اين زمينه ضايع نشود.

حضور بموقع پليس
مسئولان نيروي انتظامي با گذشت چند روز از حادثه مهاباد به اظهارنظر دراين‌باره پرداختند و در اين ميان سردار منتظرالمهدي، معاون اجتماعي ناجا در جمع خبرنگاران گفت: پس از وقوع اين حادثه شبكه‌هاي معاند تلاش كردند با بزرگ‌نمايي ماجراجو امنيتي شديدي را در شهر حاكم كنند كه خوشبختانه با حضور بموقع مأموران انتظامي استان و خويشتنداري پرسنل نيروي انتظامي بلافاصله جوي آرام در شهر حاكم شد. وي با اعلام اينكه در اين ماجرا تعدادي از شهروندان مهابادي مجروح شدند افزود: مجروحان ماجرا به‌صورت سرپايي درمان شدند و خوشبختانه اين ماجرا هيچ كشته‌اي نداشت .

سردار منتظرالمهدي در ادامه با رد ادعاي برخي از شبكه‌هاي معاند مبني بر دست داشتن يك مأمور امنيتي يا انتظامي در ماجراي فوت دختر جوان تصريح كرد: در اين پرونده هيچ رد‌پايي از مظنون امنيتي وجود ندارد و مظنون اصلي كه براساس شواهد و مستندات يكي از اهالي همين استان بود بلافاصله دستگير شد و در اختيار مقام قضايي قرار گرفته و برابر اطلاعات موجود وي به جرم خويش اعتراف كرده است. معاون اجتماعي نيروي انتظامي درباره دستگيري عوامل اصلي آتش زدن هتل تارا و انگيزه اين افراد نيز گفت: تعدادي به‌عنوان مظنون ماجرا دستگير شده‌اند.

نظرات بینندگان