arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

بیماری قلبی عامل اول مرگ در کشور/تحرک و تغذیه صحیح راه پیشگیری از آن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس انجمن آرترواسکلروز ایران و متخصص بیماریهای قلب و عروق گفت: بیماری های قلب و عروق عامل اول مرگ و میر در کشور است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود قاسمی عصر سه شنبه در حاشیه پنجمین همایش کشوری قلب و فناوری های نوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان افزود: بیشتر مرگ ها به علت بیماری های قلب و عروق نیز مربوط به سنین فعال جامعه است.

وی بیماری های قلب و عروق را دشمن جان انسان دانست و اظهار کرد: انجام تحرک بدنی ، فعالیت های مختلف ورزشی و تغذیه درست و سالم از جمله راه های پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است.

این فوق تخصص آنژیوپلاستیکی با اشاره به پیشرفت های علم پزشکی ایران در رشته های مختلف خاطر نشان کرد: با تلاش همکاران پزشکی ، حمایت بیماران و اعتماد آنان؛ در رشته قلب و عروق به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم.

وی با بیان این که با توجه به موفقیت ها و پیشرفت های رشته قلب و عروق در دو دهه اخیر بیماری برای درمان نیاز به خارج کشور ندارد، یادآور شد: حتی بسیاری از هموطنان ساکن و مقیم خارج کشور و کشورهای همجوار برای درمان به کشور ایران می آیند.

این فوق تخصص آنژیوپلاستیکی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان یکی از دانشگاه های موفق در جذب بیماران از خارج کشور است.

وی با اشاره به حضور متخصصان و فوق تخصصان توانمند بیماری های قلب و عروق در استان گیلان بیان کرد: گیلان به لحاظ حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته قلب و عروق در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و این مهم از دلایل برگزاری این همایش در این استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان و فوق تخصص قلب و عروق نیز در جمع خبرنگاران گفت: بیماری های قلب و عروق در کشورهای توسعه یافته از عوامل مهم مرگ و میر است.

انوش برزیگر با بیان این که پیشگیری در همه بیمارها از جمله بیماری های قلبی و عروقی نقش مهمی دارد، اضافه کرد: با شناخت عوامل خطر این بیماری می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

وی مصرف سیگار را از عوامل خطر بیماری های قلب و عروق نام برد و اظهار داشت: استنشاق دود سیگار برای افراد غیرسیگاری نیز از عوامل خطر ابتلا به این بیماری ها است.

این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق خاطر نشان کرد: میزان بالای کلسترول خون، فشار خون بالا، دیابت، استرس و بی تحرکی از دیگر عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری های قلب و عروق بایستی ورزش و شیوه صحیح تغذیه همیشه مورد توجه قرار گیرد.

پنجمین همایش کشوری قلب و فناوری های نوین عصر سه شنبه با هدف ارتقاء دانش پزشکی در رشته قلب ، تبادل نظر پزشکان این رشته و دست اندکاران صنعت دارویی و تجهیزات پزشکی در هتل کادوس رشت گشایش یافت.

همایش یاد شده پنجشنبه هفته جاری به کار خود پایان می دهد. ک/2
نظرات بینندگان