arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

‌خوانسار؛ پایتخت تعزیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان خوانسار گفت: تنها آسیاب آبی فعال استان در شهرستان خوانسار است.

سید حسن شفعتی روز گذشته (پنج‌شنبه) در همایش گردشگری‌، سرمایه ملی و نگاه به آینده در دانشگاه پیام نور شهرستان، اظهار کرد: خوانسار شهرستان علما، فقها، صاحب اقامه کننده نماز باران و قطعه‌ای از بهشت روی زمین است.

وی با بیان اینکه بهار خوانسار همراه با جاری شدن 400 چشمه است، ادامه داد: این شهرستان دارای بیش از 200 رشته قنات است و هر جای این شهر که پا بگذاریم صدای چهچهه بلبلان و جاری شدن چشمه‌های گوارا را لمس خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان خوانسار گفت: تنها آسیاب آبی که در استان مشغول بکار است، در شهرستان خوانسار وجود دارد‌، همچنین مسجد جامعه خوانسار‌، کبوتر‌خانه‌ها‌، عسل گوارا و ... همه همه از محسنات این شهر محسوب می‌شود.

شفعتی، خوانسار را پایتخت تعزیه ایران دانست و گفت: از مقالات شرکت کنندگان در این همایش در بخش گردشگری خوانسار و توسعه و پیشرفت همه جانبه آن استفاده می‌کنیم‌.

فرماندا خوانسار افزود: این شهرستان دارای چهار حوزه علمیه، پنج دانشگاه و مرکز علمی و پرورشی، بیش از سه هزار دانشجو و طلبه است‌.

وی به سایر اماکن تاریخی و تفریحی خوانسار اشاره کرد و یادآورشد: پارک ملی سرچشمه خوانسار، خانه و حسینیه حبیبی‌ها، مدرسه علوی، فرش دستباف، قاشق تراشی، گلستانکوه، انواع مرکبات و خشکبار، مدرسه مریم‌بیگم، مروارید دوزی و... از سایر جاذبه‌های صنایع دستی تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از میان برگزیدگان شش نفر به ارائه مقاله خود پرداختند.

نظرات بینندگان