arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

افشاگری‌ جدید روزنامه ترکیه‌‌ای علیه اردوغان+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه «جمهوریت»، روز گذشته (جمعه) اسناد تازه‌ای افشا کرد که ثابت می‌کند ترکیه به سوریه عناصر تروریست می‌فرستد.

به‌گزارش آنا، روزنامه «جمهوریت» چاپ ترکیه نوشت: نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه در 9 ژانویه 2014 برای انتقال ده‌ها نفر از عناصر مسلح، دو اتوبوس کرایه و آن‌ها را به صورت غیرقانونی از گذرگاه مرزی «رحانلی» واقع در جنوب‌غربی ترکیه، وارد خاک سوریه کردند.

روزنامه «جمهوریت»، برای اثبات گفته‌های خود، عکسی از دو خودرو منتشر کرد که نیروهای امنیتی ترکیه آن‌ها را متوقف کردند و در آن سلاح و مهمات یافتند.

رانندگان دو خودرو که برای مدت کوتاهی بازداشت شده بودند، برای بازجویان توضیح دادند که خودروهای آن‌ها به‌وسیله سازمان اطلاعات ترکیه کرایه شده است و سرنشینان اتوبوس پناهجویانی سوری هستند.

روزنامه «جمهوریت» هفته گذشته نیز تصاویری جنجال برانگیز از گلوله‌های خمپاره پنهان‌شده در جعبه‌های داروی کامیون‌هایی منتشر کرد که برای سازمانی بشردوستانه کار میکردند. نیروهای امنیتی ترکیه در ماه ژانویه 2014، این کامیون‌ها را در نزدیکی مرزهای سوریه متوقف کردند.

این روزنامه ترکیه‌ای، با انتشار این عکس‌ها تاکید کرده بود که این کامیون‌ها متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه است و برای عناصر مسلح تندرو در سوریه سلاح و مهمات ارسال می‌کردند.

افشاگری‌ جدید روزنامه ترکیه‌‌ای علیه اردوغان+تصاویر
نظرات بینندگان