arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
اگر می گوئید من پول دارم، سندش را هم باید نشان دهید

قذافی: مي‌خواهم دو انگشتم را در چشمان این رهبران فرو كنم/مردم حاضرند جانشان را برای من فدا کنند!

قذافي در مصاحبه با شبكه خبري بي.بي.سي گفت كه همه مردم كشورش او را دوست دارند و وجود هرگونه اعتراضات در طرابلس را رد مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قذافي در مصاحبه با شبكه خبري بي.بي.سي گفت كه همه مردم كشورش او را دوست دارند و وجود هرگونه اعتراضات در طرابلس را رد مي‌كند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از بي.بي.سي، قذافي در اين مصاحبه كه در رستوراني در طرابلس انجام شد به نظر نمي‌رسيد كه تحت فشار باشد؛ رهبر ليبي با آرامش به سوالات پاسخ مي‌داد و نشان نمي‌داد كه با بزرگترين چالش طي 42 سال اخير در قدرت مواجه است.

قذافي در پاسخ به سوالي در مورد اينكه آيا وي به توصيه رهبران قدرت ‌هاي جهان براي كناري گيري از قدرت گوش خواهد داد؟ گفت كه وي سمت رسمي ندارد كه از آن كناره گيري كند.

قذافي گفت: كشورهاي خارجي سيستم ليبي را درك نمي‌كنند و نمي‌دانند قدرت در ليبي در دست مردم است.

وي گفت:غرب مي‌خواهد بار ديگر ليبي را استعمار كند.

وي رهبران كشورهاي غرب را به رها كردن ليبي متهم كرد و گفت آنها كه خواستار كناره‌گيري من هستند از هيچ اصول اخلاقي تبعيت نمي‌كنند و مي خواهند ليبي را استعمار كنند.

قذافي رهبراني كه وي را به در اختيار داشتن پول و سرمايه در خارج از ليبي متهم كردند، به چالش كشيد و گفت كه آنها براي اين حرفشان بايد سند و مدرك ارائه كنند.

وي گفت كه مي‌خواهد دو انگشتش را در چشمان اين رهبران فرو كند.

رهبر ليبي همچنين مدعي شد:‌ مردم واقعي ليبي به هيچ وجه تظاهرات نمي كنند و آنهايي كه به خيابان ها آمده‌اند با استفاده از مواد مخدر كه توسط شبكه القاعده تامين شده تحريك به تظاهرات شده‌اند.

وي گفت كه اين افراد سلاح در اختيار دارند.

قذافي در ادامه ادعاهاي خود گفت: مردم ليبي براي او جنگ مي‌كنند و هيچ تظاهراتي عليه وي در پايتخت اين كشور صورت نگرفته است.

وي گفت:‌ تمامي مردم ليبي مرا دوست دارند آنها براي حفاظت از من حاضر هستند جان خود را فدا كنند.

وي اوباما را "مرد خوب " توصيف كرد و گفت كه به نظر مي رسد به رئيس جمهور آمريكا اطلاعات نادرست در مورد ليبي داده شده باشد.

وي افزود: آمريكا پليس بين‌المللي در جهان نيست.

نظرات بینندگان