arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
رئيس سابق موساد:

دستور نتانياهو براي حمله به ايران در سال 2010 غيرقانوني بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مير داگان» رئيس سابق موساد دستور «بنيامين نتانياهو» براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران را «غيرقانوني» خواند و گفت به همين دليل از اجراي آن سر باز زده است.

به گزارش پايگاه خبري «عاروتص شوع»، «کارولين گليک» ستون‌نويس روزنامه جروزالم‌پست در کنفرانس سالانه جروزالم‌پست که در نيويورک برگزار شد، با طرح اين اتهام که «داگان» و «گابي اشکنازي» رئيس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائيل از دستور نتانياهو براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران در سال 2010 سرباز زده‌اند، آنها را به چالش کشيد و گفت اگر آنها در آن زمان اين کار را انجام داده‌ بودند، اکنون اوضاع چنين نبود.

در واکنش به سخنان گليک بود که داگان در ابتدا گفت: «ما هميشه مايل به اطاعت از «دستورات قانوني» نخست وزير بوده‌ايم و هرگز از انجام دستورات سر باز نزده‌ايم». اشکنازي نيز گفت، هرگز تصميمي در اين باره گرفته نشده بود.

با اين حال، گليک مصرانه گفت، «ما مطلع شديم در سال 2010 به داگان و اشکنازي دستور داده شد تا براي حمله فوري به تاسيسات هسته اي ايران آماده شوند اما آنها از اين کار خودداري کردند».

بعد از اين سخنان بود که داگان اظهار داشت: «به علت اينکه اين دستور غير قانوني بود».

داگان بعد از اين کنفرانس، در گفت‌وگو با کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين باره گفت، نخست وزير خواستار آماده‌باش نيروهاي نظامي شد. وي افزود: «ما به او توضيح داديم يکي از معاني اين دستور اين است که دشمن متوجه حالت آماده‌باش اسرائيل مي‌شود.

ايران نيز به حالت آماده‌باش در مي‌آيد. بعد از آن، حتي اگر ما حمله نکنيم و هيچ کاري انجام ندهيم، در شرايطي قرار مي‌گيريم که گلوله برف به حرکت در مي‌آيد و شما نمي‌دانيد کجا متوقف خواهد شد. بعد از توضيحات ما، اين مسئله تمام شد».
منبع: فارس
نظرات بینندگان