arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۶۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

پرواز کدام ایرلاین ایرانی تیم ملی را خسته و کی‌روش را عصبانی کرد؟

برخی توجیهات عجیب و خنده دار ذکر شده مبنی بر اینکه هواپیما باید نظافت و مرتب می شده تا ملی پوشان را سوار کند، قطعا باعث تمسخر صنعت هوایی ایران نزد بازیکنان دو رگه و کادر فنی خارجی تیم ملی خواهد شد و مشخص نیست این بهانه ها چگونه به ذهن برخی افراد رسیده است؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : انتقادات کارلوس کی روش در هر زمینه ای اگر قابل دفاع باشد، در مصادیقی مانند بی نظمی و بی توجهی برخی مسئولان و دستگاهها به وظایف خود برای آماده سازی تیم ملی، وارد و موجب شرمندگیست چراکه مثال هایی که او و برخی بازیکنان تیم فوتبال کشورمان از مشکلات و اتفاقات رخ داده در راه آماده سازی تیم ایران در راه جام جهانی بیان شد، باعث تعجب و شگفتی بسیاری از رسانه ها و کارشناسان شده است.

آخرین اتفاقی که موجب ناراحتی شدید و گلایه های سرمربی مشهور تیم ملی کشورمان و بازیکنان ایرانی شد، ماجرای پرواز روز گذشته این تیم به تاشکند ازبکستان بود که قرار بود به صورت اختصاصی و با یک فروند هواپیمای چارتری یکی از ایرلاین های ایرانی انجام شود تا بازیکنان تیم ملی رنج سفر ترانزیتی و خستگی ناشی از آنرا به جان نخرند.

همه چیز داشت به خوبی پیش می رفت و حتی بازیکنان و کادر فنی تیم، سوار اتوبوس های مخصوص حمل مسافر جهت سوار شدن به هواپیما نیز شدند اما ناگهان بی برنامگی و اقداماتی که عامل عصبانیت کی روش و بازیکنان با تجربه تیم ملی فوتبال کشورمان بود، آغاز شد.

در حالی که مهر خروج بر روی پاسپورت بازیکنان ثبت شده بود و آنها آماده ورود به هواپیما بودند، اما ناگهان شرایط عوض شد و تیم ملی، دقایق متمادی در اتوبوس فرودگاه معطل و در نهایت نیز تیم به ترمینال فرودگاه بازگردانده شد. روزنامه دولتی ایران ورزشی این بخش از ماجرا را اینگونه روایت می کند: «پس از معطلی 45 دقیقه‌ ای بازیکنان و کادرفنی در اتوبوسی که قرار بود آنها را پای پرواز ببرد، به اعضای تیم‌ ملی گفته شد هواپیما آماده پرواز نیست و به همین دلیل اتوبوس با اسکورت به سالنی بازگشت که به خدمه پرواز تعلق دارد و در آن اثری از صندلی و مبل برای نشستن نیست. بنابراین بازیکنان تیم‌ ملی با عصبانیت روی زمین نشستند تا دوباره شرایط برای مسافرت به حالت عادی برگردد.»



این رسانه دولتی اضافه می کند: «بعد از اطلاع از رفتار عجیب این شرکت هواپیمایی، کارلوس کی‌ روش با عصبانیت، مسوولان ایرلاین را خطاب قرار داد و از آنها بابت این تاخیر توضیح خواست و آنها را به رفتار بد با بازیکنان تیم‌ملی متهم کرد. کی‌روش می‌گفت: «حتی اگر یک روز از زمان حضورم در ایران باقی مانده باشد این موضوع را پیگیری می‌کنم. او سپس فریاد زد شرم بر شما!»

پرواز با کدام ایرلاین ایرانی چنین صحنه هایی را رقم زد؟

بررسی صبحانه از سخنان مسئولان فدراسیون فوتبال، نشان می دهد ایرلاینی که باعث عصبانیت کی روش شد و آن تاخیر ناگهانی را رقم زد، زاگرس بوده است. اگرچه فدراسیون فوتبال در بیانیه خود تاکید کرد که تاخیر پرواز به دلیل مشکلات مالی به هیچ عنوان صحت ندارد، اما سوال عجیب اینجاست که چگونه ممکن است اتوبوس مسافران، تا پای پرواز برود، هیچ نقص فنی از هواپیما گزارش نشده باشد و ناگهان برنامه اعلام شده به هم بخورد؟

این موضوع به حدی عجیب بود که  افشین پیروانی مدیر تیم ‌ملی هم به رسانه می گوید که در اعتراض به این اتفاقات، از مدیران ایرلاین زاگرس بابت عدم رسیدگی به ملی‌پوشان توضیح خواسته  و عقیده دارد که اگر مشکلی برای پرواز پیش آمده، این ایرلاین باید تیم‌ ملی را مطلع می‌کرده تا آنها در فرودگاه معطل نشوند.



روزنامه خبر ورزشی هم می نویسد: «كاپيتان پرواز سراغ كروش مي‌رود و رو به سرمربي تيم‌ملي مي‌گويد: «ما بايد از شما عذرخواهي كنيم ولي خودتان مي‌دانيد كه ما كارفرما داريم. پوزش ما را بپذيريد و اميدوارم سفر خوبي داشته باشيم.»!!!

از سوی دیگر، برخی توجیهات عجیب و خنده دار ذکر شده مبنی بر اینکه هواپیما باید نظافت و مرتب می شده تا ملی پوشان را سوار کند، قطعا باعث تمسخر صنعت هوایی ایران نزد بازیکنان دو رگه و کادر فنی خارجی تیم ملی خواهد شد و مشخص نیست این بهانه ها چگونه به ذهن برخی افراد رسیده است؟!

رمزگشایی از این قضیه که ماجرای این همه هزینه و برخورد ناشایست با تیم ملی فوتبال کشورمان آنجا جالب تر می شود که رستمی مدیرعامل فرودگاه مهرآباد در مصاحبه خود تاکید می کند که «مشکل پیش آمده بین فدراسیون و شرکت هواپیمایی زاگرس بوده و از طرف فرودگاه هیچ مشکلی برای این پرواز وجود نداشته و شنیده ام به خاطر مشکل مالی، این مسئله پیش آمده است». 

حال باید ضمن آنکه حق را برای مسئولان زاگرس قائل شد که به این ابهامات پاسخ بدهند، این سوال را پرسید که آیا نمی شد موضوع پول را در مرحله پایین تری از اینگونه برخورد نادرست با تیم ملی فوتبال کشورمان آنهم در چنین شرایط مهمی قرار داد و این تیم مورد حمایت مردم کشورمان را اینچنین معطل و خسته نکرد تا صدای کارلوس کی روش اینگونه بلند شود که :«دوست داشتم سرم را به دیوار بکوبم!»

راستی اگر مسافران اینگونه پروازها، مردم عادی بودند یا بار همراهشان در مبدا جا مانده بود هم، کسی با این شدت و حدت سراغشان را می گرفت؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۱
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
38
متاسفانه این چندمين تخلف این ایرلاین میباشد از حبس مسافران در هواپیما تا جا گذاشتن بار مسافران. هواپیماهای این ایرلاین نیز اکثراً از نوع Md با عمر بسیار بالا میباشد نمیدانم چرا مسولین محترم هواپیمایی با این ایرلاین که حقوق مسافران را محترم نمی شمارد وآنها را رعایت نمیکند هیچ برخوردی نمی نماید.از سایت انتخاب خواهش میکنم تا حصول نتیجه تخلفات این ایرلاین را پیگیری کند.
ناشناس
|
Korea, Republic of
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
26
این اتفاق که کاملا عادی هست، هر روز واسه مردم عادی اتفاق می افته ولی کسی نیست بنویسه و اگه خبرش هم منتشر بشه برای مسئولان مهم نیست.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
3
16
جالبه دشمنان كي روش از اين قضيه هم براي حمله به سرمربي تيم ملي استفاده كردن تا بگن ميخواد ضعفهاش رو پوشش بده.مثل روزنامه خراسان!!!!!!!!!!!!ديگه از حال و روز شرگت زاگرس خبر دارن كه چقدر داغونه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
16
13
جمع کنید بابا یه مشت بچه سوسول که هی می رن گند می زنن این همه مسخره بازی و هزینه کردن نمی خواد ..

و اما ایرلاین در ایران تکلیفش آشکار و مشخص هست... :/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
13
این هواپیمایی زاگرس دیگه از کجا اومده ؟
هما ٬ آسمان ٬ ماهان در شان تیم ملی تمامی ورزش ها است ٬ نه زاگرس و قشم و کاسپین و .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
9
10
اينا هم مثل بقيه!!! چرا اينقدر بزرگش كردن مگه تافته جدا بافته از جامعه هستن ...براي بقيه موارد تاخير دي پروازها مگه خبرش پخش ميشه كه اينقدر به اين خبر بها ميديد ...اين پرواز هم مثل اكثر پروازهاي هواپيمايي كشور تاخير داشته ..
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
4
زاگرس ....
نظرات بینندگان