arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

آیت الله یزدی: ظریف گفت «امیدواریم با تلاش روسیه و چین در مذاکرات موفق شویم» / دولت نباید مسائل روزمره را به نتیجه مذاکرات گره بزند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است تا حد امکان در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تشریفات پرهیز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله یزدی: ظریف گفت «امیدواریم با تلاش روسیه و چین در مذاکرات موفق شویم» / دولت نباید مسائل روزمره را به نتیجه مذاکرات گره بزند
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است تا حد امکان در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تشریفات پرهیز کرد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری و روسای کمیسیون‌های این مجلس که در دبیرخانه خبرگان رهبری برگزار شد با تاکید بر کاهش وابستگی به نفت در اقتصاد کشور اظهار کرد: لازم است خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام شود نه اینکه اموال دولتی به شرکت‌های دولتی دیگر واگذار شود.

وی با انتقاد از مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی افزود: لازم است تا حد امکان در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تشریفات پرهیز کرد چه اینکه می‌بینیم برخی از جشن‌ها و مراسم‌ها انسان را متاثر می‌کند و نمونه آن آیین بازگشایی ارکستر ملی توسط وزارت ارشاد بود که عکس‌های بزرگ تجلیل از سینما‌گران توسط وزیر نیز در همه جا منتشر شد.

آیت الله یزدی افزود: مساله‌ی مهمی که امروزه در کشور اذهان را به خود مشغول کرده است بحث مذاکرات هسته‌ای است که البته باید گفت، مذاکره‌کنندگان مورد اعتماد رهبری و ملت ایران هستند ولی امروز وقتی نوبت به نوشتن توافق رسیده، طرف مقابل از توافقات قبلی سر باز زده است و و مسائل جدیدی را درخواست کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خوشبختانه رهبر انقلاب خطوط اصلی را مشخص کرده‌اند و آنچه مسلم است بهره‌برداری از حق طبیعی ملت ایران از دانش هسته‌ای است زیرا این دانش را جوانان ما با تلاش و کوشش فراوان و با حمایت‌های رهبری و نظام به ملت ما ارزانی کرده‌اند و آنها این دانش را به ما ندادند که می‌خواهند آن را از ما بگیرند.

آیت‌الله یزدی اظهار کرد: اعتماد به گروه مقابل هر روز در حال کاهش است. اما آن چه مسلم است رعایت خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری بر لزوم ادامه مذاکرات تاکید کردند ولی فرموده‌اند که هیچ کسی نمی تواند ایران اسلامی را از تحقیق و توسعه این علم در کشور بازدارد.

وی افزود: دشمن ما هر روز مسائل جدیدی را مطرح می‌کند که این بی اعتمادی را بیشتر می‌کند و قطعا ادامه روند به خود آنها ضربه می‌زند. دکتر ظریف بیان کردند که امیدواریم با تلاش روسیه و چین بتوانیم در مذاکرات موفق شویم ولی امید ما به خداست و امیدوارم که این خطوط حفظ شود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:‌شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب بیان شده است و دولت نیز در این زمینه وظایفی دارد که باید به آن عمل کند البته دولت نباید مسائل جاری و روزمره را به نتیجه مذاکرات گره بزند. ما باید با قطع وابستگی به نفت، خصوصی‌سازی واقعی و نه صوری، کنترل نرخ سود بانکی صحیح و رابطه درست با پول به عنوان یک واسطه و نه یک کالا ،پرهیز از تجمل‌گرایی و .... به اقتصاد مقاومتی برسیم.

نظرات بینندگان