arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

وقتي آقاي زاکربرگ فضولي مي کند؛ زمان خواندن يک پُست توسط کاربر محاسبه می‌شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 چندي پيش در اينترنت مطلبي را مي خواندم که توسط يکي از کاربران شبکه ي اجتماعي فيسبوک منتشر شده بود. اين کاربر مدعي شده بود که چندين بار توسط کامپيوتر دوست باردار خود به فيسبوک متصل شده و از آن پس فيسوک هر چه پيام تبليغاتي براي او مي فرستد، همگي مربوط به بارداري و مسايل مربوط به آن بوده است.

البته واضح است که چنين ادعايي دروغي بيش نيست، چون شبکه ي فيسبوک فعاليت هاي کاربران خود را رصد مي کند نه فعل و انفعالات صورت پذيرفته در کامپيوتر دوستشان را!

 با اين وجود نمي توان منکر اين حقيقت شد که دستپخت جناب زاکربرگ، هر روز بيش از روز قبل سعي مي کند تا سر از کار کاربران خود در بياورد. در تاييد اين مدعا بايد گفت به تازگي اخباري منتشر شده که نشان مي دهد فيسبوک قصد دارد از اين پس حتي ميزان زماني که هر کاربر به خواندن پست هاي نيوزفيد خود اختصاص مي دهد را نيز محاسبه نمايد!

به گفته ي فيسبوک اين امر به دليل نحوه ي چينش محتواي نيوز فيد کاربران انجام مي شود تا آنها بتوانند اخباري که بيشتر مي پسندند را زودتر از مابقي مطالب دريافت نمايند. به اين منظور دامنه ي نظارتي جناب زاکربرگ بر کاربرانش تنگ تر از قبل مي شود تا ميزان وقتي که آنها براي خواندن هر کدام از مطالب نيوزفيدشان صرف مي کنند نيز دقيقاً مورد محاسبه قرار گيرد.

 به اين ترتيب آنها مي توانند در بازديد بعدي خود از فيسبوک، اخباري مشابه با خبرهايي که وقت بيشتري براي خواندنشان صرف مي کنند را زودتر از ساير خبرها دريافت کرده و آنها را در اولويت بالاتري از نيوزفيد خود مشاهده کنند.

کاملاً غير محتمل است که دامنه ي فضولي هاي فيسبوک گسترده تر از اين نشود و احتمالاً کارمندان جناب زاکربرگ به زودي از طريق دوربين هاي تعبيه شده در تلفن هاي هوشمند يا لپ تاپ ها، صورت مبارک کاربران فيسبوک را نيز رصد مي کنند تا مبادا خم به ابرويشان آمده باشد و در صورت مشاهده ي چهره هاي خسته شان هم، فيسبوک طي پيامي دوستانه دلداريشان دهد که: خسته نباشي عزيزم! سخت نگير دنيا دو روزه!
نظرات بینندگان