arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

تاج: حضور ايتاليايي‌ها پُرتنش خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس سازمان ليگ گفت: حضور نائب‌رئيس فدراسيون ايتاليا پُرتنش خواهد بود و مطمئنا دعواهايي را به راه خواهد انداخت.

مهدي تاج در پايان جلسه هيأت رئيسه سازمان ليگ در خصوص مصوبات اين نشست اظهار داشت: امروز جلسه‌اي را با حضور تمامي اعضا برگزار کرديم که اصلي‌ترين موضوع اين نشست بحث برگزاري مسابقات ليگ دسته اول بود. طبق برنامه‌ريزي که صورت گرفته قرار است رقابت‌هاي ليگ دسته اول با حضور 18 تيم در سال آينده برگزار شود و امسال هم قطعا اين رقابت‌ها با حضور 20 تيم برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: ما مي‌خواهيم ليگ دسته اول را به ليگ برتر نزديک کنيم زيرا تيم‌هاي حاضر در اين دو ليگ بايد مجوز حرفه‌اي داشته باشند. اينکه باشگاه‌ها اعلام مي‌کنند برگزاري بازي‌ها در يک گروه آنها را با مشکلاتي روبرو خواهد کرد زيرا سال آينده که ليگ دسته اول با 18 تيم برگزار مي‌شود چه کار مي‌خواهند بکنند؟!

رئيس سازمان ليگ تصريح کرد: امسال 20 تيم در ليگ دسته اول حضور خواهند داشت که نسبت به سال آينده تنها 4 بازي بيشتر انجام خواهند داد. به همين دليل ما تصميمي گرفتيم که به سود فوتبال‌مان و ليگ باشد. اينکه بازي‌ها در يک گروه برگزار شود مزايا و معايبي دارد. مزاياي آن اين است که به استانداردهاي فيفا نزديک مي‌شويم و از جمله معايب آن هم اين است که تيم‌ها گرفتار مشکلات مالي مي‌شوند بازيکنان هم از نظر بدني دچار مشکل خواهند بود. اما ما براي اين موضوع راه حلي را در نظر گرفتيم. مبني بر اينکه به تيم‌ها براي جذب بازيکن کمک کنيم و بتوانند 6 بازيکن بيشتر جذب کنند همچنين در خصوص مبلغ وروديه به آنها تخفيف خواهيم داد و 4 بازي را که اضافه‌تر از سال آينده است از مبلغ وروديه آنها کسر خواهيم کرد. به اين ترتيب سازمان ليگ هم کمک مالي به تيم‌ها مي‌کند و هم تا حدودي مشکلات بازيکنان را برطرف خواهد کرد.

تاج تاکيد کرد: البته هنوز برگزاري بازي‌هاي ليگ دسته اول در يک گروه قطعي نشده است و نياز به جلسات بيشتري دارد اما ما تصميمي که در اين جلسه گرفتيم اين بود که راه حل بهتر و مناسب‌تر اين است که بازي‌ها در يک گروه برگزار شود. همچنين سال گذشته تيم‌ها ملزم بودند که در جام حذفي شرکت کنند و اگر از اين رقابت‌ها انصراف مي‌دادند جريمه مي‌شدند اما براي امسال اين مسئله وجود ندارد و حضور تيم‌ها در جام حذفي اختياري است.

رئيس سازمان ليگ در خصوص اينکه تنها وضعيت 3-4 تيم در ليگ برتر مشخص شده، گفت: ما چندين نگراني داريم که مهمترين آن در مورد استقلال و پرسپوليس است. من چندين سال سابقه فعاليت در رده‌هاي مختلف را دارم و به اين نتيجه رسيده‌ام که استقلال و پرسپوليس نيمي از ليگ هستند. بايد آنها قوي باشند که ليگ قوي‌اي داشته باشيم. همچنين در صورت قدرتمند بودن آنها تيم ملي هم قوي خواهد بود. ما در جلسه امروز بحث مفصلي در اين باره داشتيم اميدوارم بهترين تصميم را بگيرند. واقعا براي ما اين دو تيم بسيار اهميت دارند. شما ديديد که براي دو بازي پرسپوليس 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفتند و مطمئن باشيد اگر اين دو تيم قوي بسته شوند هواداران زيادي به ورزشگاه خواهند رفت و در کنار آن ليگ خوبي هم خواهيم داشت. اگر اين دوتيم ضعيف بسته شوند شک نکنيد که ليگ پردردسري خواهيم داشت. در مورد ساير تيم‌ها هم مشکلاتي وجود دارد که اميدوارم هر چه زودتر حل شود.

تاج در مورد اينکه قرار است سايپا به اسلامشهر منتقل شود و راه‌آهن به کرج برود، خاطرنشان کرد: سايپايي‌ها درخواست داده بودند به تهران بيايند و جلساتي هم در اين زمينه برگزار شده است اين مسئله مزايا و معايبي دارد اما از نظر قانوني منعي ندارد. آنها درخواست داده بودند به کرج بروند و حالا مي‌خواهند به تهران برگردند. البته بايد اقداماتي که در کرج هم صورت گرفته در نظر داشت.
وي در مورد اينکه آيا اين مسئله سياسي است يا خير، گفت: اين موضوع اگر قرار است صورت بگيرد بايد ورزشي باشد اگر مسائل سياسي و انتخاباتي در آن دخيل باشد سازمان ليگ به شدت مخالف است. در واقع ما با هر نقل و انتقال سياسي مخالف هستيم. حالا بايد خود مسئولان سايپا، هيأت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان کرج در اين زمينه به تفاهم برسند. در خصوص راه‌آهن هم بايد بگويم هيچ گاه چنين مسئله‌اي نبوده که به کرج بروند.

رئيس سازمان ليگ در مورد اينکه سيدجلال حسيني مسئولان سازمان ليگ را مقصر ممنوع‌الخروج شدنش دانسته، گفت: ما مسئول پرداخت ماليات بازيکن نيستيم. در واقع اگر باشگاهي از سازمان ليگ طلب داشته باشد بر اساس مصوبه هيأت رئيسه طلب به باشگاه پرداخت مي‌شود و پس از آن باشگاه مذکور مي‌تواند آن پول را در موارد گوناگون هزينه کند اما پرسپوليس طلبي از سازمان ليگ نداشته است.

وي ادامه داد: زماني که حسيني قراردادش را با پرسپوليس بسته بود باشگاه بحث پرداخت مالياتش را پذيرفته بود اما هم اکنون اداره ماليات به اشتباه نامه را براي ما ارسال کرد در حالي که ما نمي‌توانستيم اين پول را پرداخت کنيم زيرا پرسپوليس از ما طلبي نداشت. باشگاه پرسپوليس به غلط پذيرفته بود که ماليات حسيني را پرداخت کند البته اين مسئله قطعي شده و قرار است باشگاه‌ها نسبت به پرداخت ماليات ديگر وظيفه‌اي ندارند و ممنوع است که پرداخت ماليات بازيکن را بر عهده بگيرند.

رئيس سازمان ليگ در خصوص پيروزي تيم ملي مقابل ازبکستان در ديدار دوستانه تصريح کرد: بسيار خوشحالم که کي‌روش از جوانان ليگ استفاده کرد و تشکر ويژه‌اي هم از باشگاه‌ها دارم چرا که آنها بودند که به بازيکنان جوان بها دادند. بازيکناني که در تيم ملي به ميدان رفتند بالاي هزار دقيقه در ليگ بازي کرده بودند در حالي که اين اتفاق در سال‌هاي گذشته بسيار کمتر بوده است. وقتي چنين اتفاقي رخ داد قرارداد بازيکنان هم پايين آمد. قرار شد نمودار کنوني وضعيت فوتبالمان را براي وزير ورزش و نصرالله سجادي ارسال کنيم که در آن مشخص است که 3 سرمربي و چند بازيکن بالاي يک ميليارد قرارداد بستند و ساير نفرات مبالغ بالايي دريافت نمي‌کنند. باشگاه‌ها بايد مراعات کنند بدانند که پول هم نداريم.اساس‌مان اين است همين روال ادامه داشته باشد و تيم ملي جواني هم داشته باشيم که فکر مي‌کنم تا کنون چنين شرايطي وجود نداشت. اگر تيم ملي ما مقابل ازبکستان شکست مي‌خورد مهم نبود زيرا ازبک‌ها با تيم اصلي خودشان به ميدان آمده بودند و ما به بازيکنان جوان‌مان بها داديم.

تاج در مورد اينکه در گذشته و در زمان مرحوم پرويز دهداري و مايلي‌کهن تيم ملي جوان شده بود، گفت: تيم ملي کنوني يک تفاوت اصلي با آن زمان دارد و آن اينکه در آن زمان مربيان تيم ملي را جوان مي‌کردند در حالي که ما هم اکنون ليگ را جوان کرده‌ايم و اين بسيار اهميت دارد زيرا در آن زمان تنها يک تيم جوان مي‌شد اما هم اکنون 16 تيم جوان شده است.

رئيس سازمان ليگ در خصوص حضور گالاووتي در ايران تصريح کرد: حضور او کار بسيار بزرگ و خوبي است که بايد زودتر هم انجام مي‌شد. ما امسال تصميم گرفتيم يک مدير را لژيونر کنيم و به همين دليل هم از او دعوت کرديم تا به ايران بيايد. حضور او در ايران قطعا بسيار مفيد خواهد بود.ما از او درخواست کرديم تا به ايران بيايد تا از برنامه‌ريزي‌هاي ايتاليايي‌ها استفاده کنيم زيرا قبول داريم که آنها از ما جلوتر هستند. ابتدا هم از خود سازمان ليگ اين استانداردسازي شروع مي‌شود همانطور که ژاپن اين کار را انجام داد و سوزوکي پس از آن در آسيا بحث استاندارد سازي را آغاز کرد.

وي افزود: قرار است تيم آنها 6 ماه در ايران حضور داشته باشند و از همه باشگاه‌ها بازديد داشته باشند. در دو ماه اول بازديد کلي وجود خواهد داشت که ببينند چند باشگاه قابليت حرفه‌اي شدن را دارند و فرصتي براي رفع نواقص به آنها داده خواهد شد که اگر اين کار صورت نگيرد تصميمات نهايي به گونه‌اي ديگر خواهد بود.

رئيس سازمان ليگ در خصوص اينکه آيا اين امکان وجود دارد که تغييراتي در بحث ليگ حرفه‌اي به وجود آيد و آيا تعداد تيم‌ها کاهش يابد، گفت: حتما اينگونه خواهد بود. مطمئنم کار پرتنشي خواهد بود و دعواهاي مختلفي را به راه خواهد انداخت. اين تيم در مورد درآمدزايي هم حرف‌هايي خواهد داشت چرا که اولين نفر همين نائب رئيس ايتاليا بود که اين مسائل را در فيفا مطرح کرد.
نظرات بینندگان