arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

تداوم گرد و غبار در ۱۰ استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران مانند روز های گذشته امروز و فردا هم شاهد پدیده وزش باد و گرد و خاک است گفت: همچنین گردو غبار در ۱۰ استان و نوار شرقی کشور تداوم دارد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: امشب در مناطقی از شمال شرق کشور افزایش ابر به همراه بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی، پدیده افزایش ابر و بارش پراکنده از بعد از ظهر و اوایل شب  و فردا برای شرق و شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال فارس ادامه دارد و در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید به همراه گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت:  امروز برای زابل طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و به دلیل ورود بادهای شدید در کشور عراق امروز کیفیت هوای خوزستان، ایلام و بوشهر کاهش می‌یابد.

وظیفه تصریح کرد: امشب و فردا استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، قزوین و اصفهان شاهد بادهای شدید لحظه‌ای و گرد و خاک خواهند بود. همچنین امروز شرق دریای عمان مواج است.

وی  با بیان اینکه تهران امروز و فردا شاهد پدیده گرد و خاک خواهد بود، افزود: این پدیده در بعدازظهرها و اوایل شب‌ها در جنوب تهران شدیدتر خواهد بود. همچنین این استان تا اواخر هفته روند افزایشی دما دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت  صاف گاهی همراه با وزش باد و  گرد و خاک است.بیشینه و کمینه دمای تهران با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب برابر ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
نظرات بینندگان