arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

معماي جسد زن سوخته در شاليزار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پيدا شدن جسد زن سوخته در شاليزار، معماي پيچيده‌اي را پيش‌روي پليس قرار داد.

پيکر بي‌جان اين زن که 25 ساله است روز دوشنبه 11 خرداد ماه در شاليزار پيدا شد. بنا بر اين گزارش، يکي از ساکنان منطقه هنگامي که براي سرکشي به زمين خود مي‌رفت با ديدن جسد نيمه‌سوخته زن جوان، مأموران پليس را در جريان قرار داد. مأموران در صحنه پيدا شدن جسد ديدند قسمت‌هاي زيادي از بدن زن جوان سوخته است.

 وقتي در بازرسي از آثار بر جاي مانده در محل حادثه هيچ نشانه‌اي براي شناسايي قرباني جنايت به دست نيامد، با دستور بازپرس دادسراي سيمرغ جسد زن جوان به پزشکي قانوني انتقال داده شد.

متخصصان پزشکي قانوني در جريان مطالعات علمي و کاوش‌هاي خود به نتايج هولناکي درباره نحوه قتل قرباني حادثه رسيدند. بر اساس اين يافته‌ها مشخص شد که زن ناشناس ابتدا در محل ديگري با اصابت ضربات مرگبار چاقو از پاي در آمده و عاملان جنايت براي از بين بردن آثار و نشانه‌هاي قتل جسد قرباني خود را به اين منطقه کشانده‌اند.

بر همين اساس احتمال داده شده عاملان جنايت براي اينکه زن جوان ناشناس بماند، روي قرباني خود بنزين پاشيده و جسد را در همان شاليزار به آتش کشيده‌اند. از سوي ديگر بررسي‌هاي تخصصي درباره اين جنايت حکايت از آن دارد که زن جوان 24 ساعت پيش از پيدا شدن جسدش اسير سرنوشت مرگبار خود شده است و همه لباس‌هايي که وي بر تن داشته بر اثر آتش‌سوزي از بين رفته است و تحقيق درباره اينکه زن جوان در خيابان از سوي عاملان قتل شکار شده يا اينکه با آنها آشنايي قبلي داشته را با مشکل روبه‌رو کرده است اما تنها نشانه از لباس‌هاي وي تکه پارچه‌اي صورتي رنگ است.

در حالي که کارشناسان پزشکي قانوني مازندران با دقت درباره شناسايي قرباني حادثه و سن دقيق قرباني حادثه تحقيقات خود را ادامه مي‌دهند، مأموران جنايي پليس آگاهي مازندران نيز تجسس درباره کشف راز اين جنايت هولناک را در دستور کار ويژه خود قرار دادند.

طبق فرضيات مطرح شده در نخستين مرحله از کشف جسد، احتمال وجود نام و مشخصات وي در ليست زنان گمشده مطرح شد اما با بررسي‌هاي صورت گرفته نشاني‌هاي جسد با هيچ يک از کساني که درباره‌شان پرونده گم شدن تشکيل شده است مطابقت نداشت بنا بر اين، اين احتمال قوت گرفت که زن جوان از ساکنان شهرهاي اطراف يا غير بومي باشد.

همچنين بررسي درباره رد خودرويي که جسد را با آن به اين منطقه انتقال داده‌اند و همچنين آثار بر جاي مانده از جاي پاها روي زمين‌هاي سست شاليزاري سرنخ‌هاي خوبي را در اختيار مأموران قرار داده است که شاخه جديدي از تحقيقات درباره آن گشوده شده است.

پليس همچنين بررسي و تحقيق از کشاورزان اطراف محل پيدا شدن جسد را آغاز کرده است تا شايد با توجه به اطلاعاتي که آنها در اختيارشان قرار مي‌دهند بتواند به سر نخ‌هاي قوي تري براي رديابي عامل يا عاملان جنايت برسد.

منبع : ايران
نظرات بینندگان