arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
ویکی لیکس:

عربستان مانع از رسیدن کمکها به نوار غزه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک سند محرمانه انتشار یافته توسط سایت ویکی لیکس فاش کرد که عربستان در راستای همکاری با رژیم صهیونیستی در تجاوز این رژیم به نوار غزه، مانع از رسیدن کمکهای انسانی و نظامی به فلسطینیان ساکن این منطقه شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی پرس، رژیم عربستان در همین راستا اجازه عبور هواپیماهای ایران از حریم هوایی خود به منظور رساندن کمک های انسانی به فلسطینیان را نداده است.

رژیم صهیونیستی در تابستان گذشته طی 50 روز ، حملات وحشیانه ای علیه نوار غزه انجام داد که در جریان این حملات بیش از دو هزار و 200 غیرنظامی فلسطینی کشته و هزاران نفر دیگر از ساکنان این منطقه مجروح و یا آواره شدند.

ویکی لیکس از میان بیش از نیم میلیون سند وزارت خارجه عربستان که شامل تماسهای انجام گرفته با سفارتخانه های این کشور در سراسر جهان می شود، چند سند محرمانه را نیز منتشر کرده است.

بر اساس اعلام سایت ویکی لیکس، این اسناد تعداد بسیاری از نامه های مبادله شده توسط پست الکترونیک میان وزارت خارجه و نمایندگی های خارجی عربستان را در برگرفته است.

بر اساس متن یک سند که عنوان بسیار محرمانه بر روی آن درج شده، یک کمیته بلندپایه با مشارکت نمایندگان وزارتخانه های دفاع، کشور و خارجه و نیروی هوایی و سازمان اطلاعات عربستان برای بررسی موضوع پیشگیری از استفاده ایران از حریم هوایی این کشور به منظور انتقال محموله های کمکی به غزه از طریق سودان تشکیل شد.

این موضوع بطور مفصل توسط این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر همین اساس ریاض تصمیم گرفت تا به بهانه پیروی از قطعنامه سازمان ملل مبنی بر پیشگیری از رسیدن هر گونه کمکها به غزه، با رژیم صهیونیستی همکاری کرده و اجازه عبور هواپیماهای ایرانی حامل کمک های انسانی برای فلسطینیان، از حریم هوایی عربستان را ندهد .

جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس اندکی پس از افشای اسناد یاد شده، گفت: تلگراف های عربستان پرده از چهره یک رژیم دیکتاتور برمی دارد که نه تنها ظرف سال جاری 100 نفر را گردن زده، بلکه به یک عامل تهدیدآمیز علیه خود و همسایگانش تبدیل شده است.
نظرات بینندگان