arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

پادشاه سعودي دست به دامن قزاقستان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان سعودي در تماسي تلفني با «نورسلطان نظربايف» رييس جمهوري قزاقستان، روابط دوجانبه و آخرين تحولات منطقه اي را مورد بررسي قرار داد.

خبرگزاري قطر که اين خبر را از جده مخابره کرده، هيچ توضيحي در باره محتواي اين مذاکرات نداد اما ناظران معتقدند آل سعود در پي ناکامي از رسيدن به اهدافش در جنگ عليه مردم يمن، مي کوشد تا از قزاقستان که همواره نقشي ميانجي گرانه در درگيريهاي مختلف ايفا مي کند، براي ايفاي نقشي مشابه در اين زمينه دعوت کند.

اين تماس تلفني پس از آن صورت گرفت که مذاکرات نمايندگان مردم يمن و آل سعود در ژنو در هفته جاري بي نتيجه پايان يافت.

خبرگزاري قطر در خبر کوتاه خود از اين تماسي تلفني گفت که ملک سلمان و نظر بايف در باره اهميت ادامه مشورت ها و هماهنگي ها بين دو کشور گفت و گو کرده اند.

عربستان که از سه ماه پيش به محاصره يمن و انجام حملات هوايي و بمباران شهرها و مناطق مسکوني اين کشور روي آورده و تاکنون بيش از 10 هزار نفر را کشته يا مجروح ساخته است، همزمان با مذاکرات، در جستجوي افزايش خريدهاي تسليحاتي از کشورهاي غربي است.

در همين راستا، «محمد بن سلمان بن عبدالعزيز» معاون وليعهد و وزير دفاع عربستان سعودي چندي پيش به مسکو سفر و با مقامات روسيه گفت و گو کرد. وي پس از مسکو، چهارشنبه به دعوت دولت فرانسه به پاريس رفت.

گفته مي شود مقامات سعودي در مسکو و پاريس چند قرارداد نظامي امضا کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان