arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

وزیر خارجه آلمان فردا به مذاکرات می‌پیوندد

وزیر امور خارجه آلمان فردا به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خواهد پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 "فرانک والتر اشتانمایر" وزیر امور خارجه آلمان فردا به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهد پیوست.

پیش از این نیز یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مذاکرات هسته‌ای در  هتل پله کوبورگ وین پیوست. طبق برنامه وی در هتل کوبورگ با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این وزرای سه کشور ایران، آمریکا و فرانسه به مذاکرات پیوسته‌اند. طبق برنامه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه به وین سفر خواهد کرد تا با دیپلمات های ارشد کشورهای 1+5 و همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص مساله هسته ای تهران گفتگو کند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که فدریکا موگرینی روز یکشنبه به وین سفر خواهد کرد تا با دیپلمات های ارشد کشورهای 1+5 و همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص مساله هسته ای تهران گفتگو کند.

کاترین ری سخنگوی امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: فدریکا موگرینی 28 ژوئن به وین سفر خواهد کرد تا با وزرای خارجه ئی 3+3 و همچنین معاونان وزرای خارجه و وزیر خارجه ایران در خصوص مذاکرات هسته ای، گفتگو کند.

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران،‌ و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، امروز (شنبه) مذاکرات هسته‌ای وین را در شرایطی ادامه دادند که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند سه روز دیگر در پایان ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیر) چه سرنوشتی در انتظار مذاکرات هسته‌ای خواهد بود، مذاکراتی که در حدود 22 ماه به‌صورت بی‌وقفه ادامه داشته است.

عراقچی در آخرین اظهاراتی که درباره مذاکرات هسته‌ای داشته می‌گوید: "نگارش،کار سختی است؛ به‌خصوص در این قسمت‌های آخر، بعضی از مشکلات عمده‌ای وجود دارد که هنوز مانع کار است ولی در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت‌های خوبی انجام شده است".

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با ذکر اینکه تمام هیئت‌های معاونین وزرای خارجه کشورها هم به وین آمده‌اند، افزود: "جلسات مداوم دوجانبه و چندجانبه با ایشان برگزار می‌شود. در قسمت‌های حساس موضوع، طبعاً خود آنها هم بعضاً مواضع متفاوتی با هم دارند که هماهنگ شدنشان کار سختی است و باید جلسات هماهنگی بین خودشان برگزار شود. در مجموع، کار به‌سختی و به‌آهستگی به پیش می‌رود.
نظرات بینندگان