arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

وعده اي که رهبر معظم انقلاب از زبان قرآن براي نابودي اسرائيل داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شايد بهترين تعبيري که در مورد نابودي زودهنگام صهيونيست ها بتوان بيان کرد اين نکته رهبري معظم انقلاب است. ايشان در مناسبتي با موضوع فلسطين بيان مي دارد : « اين را بايد ما از وعده ي خدا بياموزيم. خدا متعال در سوره ي بني اسرائيل خطاب به بني اسرائيل مي کند و مي فرمايد....

همگام با فراگير شدن انقلاب اسلامي ايران شعار مقابله با استکبار اما اين بار با شرق و غرب در جهان طنين انداز شد. در کنار اين شعار ديگر مسئله فلسطين موضوعي فراموش شده و سازش پذير نبود. انقلاب اسلامي ايران با نداي بلند حيات مجدد فلسطين را فرياد زد و از همه جهان خواست تا در برابر ددمنشي رژيم اشغالگر قدس بايستند.

به گزارش «تابناک»انقلاب اسلامي اولين تعريفي که از مسئله فلسطين داد خطر و سرطان بودن رژيم صهيونيستي براي منطقه و امنيت کشورهاي اسلامي بود. رهبر کبير انقلاب ايران و بنيانگذار جمهوري اسلامي مشخصا از اسرائيل به عنوان غده سرطاني نام برد و تمام تلاشش را کرد تا همه ملت ها در کنار هم عليه غاصبين سرزمين فلسطين و اولين قبله گاه مسلمين ايستادگي نمايند.

شايد براي همين مسئله بود که خيلي از سياسيون در ايران پهلوي حاضر بودند شخص شاه مورد انتقاد قرار گيرد اما اعمال جنايتکارانه رژيم صهيونيستي براي لحظه اي توسط امام اشاره نشود. همين هم سبب شد تا با مقاومت امام خميني در مبارزه با رژيم اشغالگر قدس، تبعيد و اخراج از کشور دستور کار خاندان پهلوي قرار گيرد و ايشان از کشور براي 15 سال دور باشد.

موضوعي که بعد ها امام در هوشمندانه ترين راهکار خود صحنه را بر صهيونيست ها تنگ و سخت نمود. ايشان با ابتکار روز قدس آن هم در ماه مبارک رمضان و در ايامي که جسم روزه ميگيرد تا درد دردمندان و خستگي و فشار نيازمندان را بفهمد و با جسم او را ياري کند پيامي عجيب نسبت به روز قدس داد. . امام در پيام خود با اشاره به اين روز مي فرمايد : « من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاي اسلامي مي‏خواهم که براي کوتاه کردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند. و جميع مسلمانان جهان را دعوت مي‏کنم آخرين جمعۀ ماه مبارک رمضان را که از ايام قدر است، و مي‏تواند تعيين کنندۀ سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان « روز قدس » انتخاب، و طي مراسمي همبستگي بين‏المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند. از خداوند متعال پيروزي مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»(1)

حالا با گذشت سه دهه از اين تدبير شاهد هستيم همه جهان چه مسلمان و مسيحي و چه حتي يهودي ضد صهيونيستي در اين تظاهرات شرکت مي کنند و فرياد دفاع از مردم فلسطين را با نفي موجوديت صهيونيست ها سر مي دهند. به واقع روز قدس نمادي از مبارزه ملت ها با تمامي دستگاه هاي تبليغاتي و بزک کننده ي جنايت صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي است. در چند سال گذشته همين نگاه موجب شد آنچنان فشاري بر دستگاه هاي تبلغاتي رژيم اشغالگر قدس بيايد که هاسپارا و يا سازمان هاي ديگر تبليغاتي اين رژيم فاقد حتي اثر بخشي معمولي خود باشد. نمونه بارز آن در جنگ اخير غزه مشخصا قابل مشاهده بود.

در همين راستا رهبر معظم انقلاب در سخنراني خود در نماز عيد فطر 1369 اين چنين مي فرمايد : « آن کساني که در داخل سرزمينهاي اشغالي، مظلومانه مبارزه ميکنند و رنج ميبرند و کتکش را ميخورند - که تنها اميد براي آزادي فلسطين و محو دولت غاصب نيز همان مبارزان داخلي هستند - بايد احساس کنند و بدانند که در سرتاسر دنياي اسلام، ملتها به ياد آنها هستند و از آنها پشتيباني ميکنند. اگر بخواهيم در آن مبارزان مظلومي که در خانه‌ي خودشان غريب هستند، اين احساس پيدا بشود، بايد همين‌گونه تظاهرات مردمي در دنياي اسلام به وجود بيايد. اين ابتکار روز قدس از سوي امام بزرگ و رهبر عظيم‌القدر ما(رضوان‌اللَّه‌تعاليعليه)، با توجه به همين معنا بود »(2)

نکته ديگري که کمتر به آن پرداخته مي شود سست شدن خانه عنکبوت ارتش صهيونيستي و دولت نژادپرست اسرائيل است. موضوعي که در جنگ 33 روز، 22 روز و هشت روز شاهد بوديم رژيمي که زماني شش روز بخش مهمي از جهان اسلام را به اشغال خود در مياورد و يا با حمله سراسري بيروت را به ضميمه خاک خود اضافه ميکرد، امروز حتي قادر نيست امنيت شهرک نشينانش را تامين کند.

شايد بهترين تعبيري که در مورد نابودي زودهنگام صهيونيست ها بتوان بيان کرد اين نکته رهبري معظم انقلاب است. ايشان در مناسبتي با موضوع فلسطين بيان مي دارد : « اين را بايد ما از وعده ي خدا بياموزيم. خدا متعال در سوره ي بني اسرائيل خطاب به بني اسرائيل مي کند ( لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبِيرا ) (3) اي فرزندان اسرائيل! شما دو روز و دو بار در تاريخ فساد ايجاد مي کنيد و بزرگي در زمين به وجود مي آوريد و استعلاء و استکبار به خرج مي دهيد، اما در هر دو بار کساني از بندگان خدا، از جنود پروردگار پيدا مي شوند که شما را به سزاي فساد و علوّ و استکبارتان برسانند و اين قضيه ي هميشه زنده ي تاريخ است « (4)

اين گفتار کاملاً آشکار مي نمايد که نابودي صهيونيست يک وعده الهي است و اين وعده ي الهي وقوع حتمي دارد. البته بايد گفت روز قدس روز امتحان الهي و دفاع از مظلومي است که ائمه معصومين آن را از بزرگترين وظايف مسلمانان بر ميشمرد.

در چنين شرايطي بايد گفت حضور در روز قدس صرفا دفاع از ملت فلسطين نيست. دفاع از مظلوم و يا مقابله با ظالم نيست. امروز شاهد هستيم نا امني منطقه با اقدامات صهيونيست ها رو به رشد است. حمايت هاي صهيونيست ها از تروريست هاي مسلح تکفيري در سوريه گواه اين است امنيت منطقه در اقدامات تروريستي دولت اسرئيل گره خورده و اين غده سرطاني هرگاه دلش بخواهد کشورهاي مسلمان را نا امن ميکند. به تعبير رهبري : « هر يک نفري که روز قدس توي خيابان مي‌آيد، به سهم خود دارد به امنيت کشور و امنيت ملت و حفظ دستاوردهاي انقلابش کمک ميکند. »(5)

برهمين اساس حتما حضور مردم در روز قدس نه تنها به امنيت انقلاب اسلامي ايران کمک مي کند بلکه اين پيام را به جهانيان مي دهد تعدي و چشم داشت به خاک سرزمين هاي اسلامي ايران مشت محکمي است که بر سر حيفا و تلاويو ميزند و اين دو نقطه را با خاک يکسان ميکند.

1) 16/05/1358
2) پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، 7/2/1369
3) اسرا : 4
4) فلسطين از ديدگاه رهبري معظم انقلاب : 41
5) پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، 2/6/1390
منبع: تابناک
نظرات بینندگان