arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۰۸۲
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

سخنان مهم روحانی: این توافق هسته ای می تواند آرام آرام خشت های دیوار بی اعتمادی را بردارد /اجازه نخواهم داد که با دروغ، اتهام و سخن ناروا به امید مردم صدمه بزنید / همه تحریم‌ها لغو می‌شوند٬ نه تعلیق

در اینجا اعلام می کنم کسی بخواهد نقد کند نقد دلسوزانه آزاد است. اما اجازه نمیدهم که امید مردم برای آینده درخشان این کشور، امید مردم برای رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت در کشور ما و منطقه کسی بخواهد با دروغی و اتهامی و سخن ناروایی به امید مردم به اعتماد مردم صدمه بزند. امروز روز پایان نیست ملت بزرگ ایران. امروز روز آغاز است. آغاز برای حرکتی نو. آغاز برای نشاطی نو. آغاز برای امیدی نو. آغاز برای آینده ای بهتر برای جوانانمان. آغاز برای حرکتی سریعتر برای رشد و توسعه کشور عزیزمان ایران.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم‌اکنون پس از اعلام جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای از طریق تلویزیون در حال ارائه گزارش به مردم است.

به گزارش «انتخاب»؛ مهمترین محورهای سخنان حجت الاسلام حسن‌ روحانی به شرح ذیل است:

 با سلام و درود بر روان پاک انبیاء و اولیاء، پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه هدی و امام شهیدان و شهدای بزرگوار بویژه شهدای هسته‌ای و با سلام و تحیت به محضر امام عصر(عج)؛ ماه رمضان همواره ماه خیر و برکت و ماه تقرب مردم به خداوند بوده است. و در ماه رمضان امسال آنچه من شنیدم بسیاری از مردم در دعاهایشان و در شبهای قدر به گروه مذاکره‌کننده و برای دست‌یابی به یک توافق خوب دعا کردند. و من الان به ملت بزرگوار ایران عرض می‌کنم که دعای آنها مستجاب شده است. ما امروز در یک مقطع مهم در تاریخ کشور و انقلابمان و شرایط منطقه داریم. شرایطی که باید بگوییم دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت‌ها و نشر آن توهمات در میان جامعه و افکار عمومی بود، کاملاً ورق خورده است و صفحه جدیدی آغاز شده است.

این صفحه جدید، بر این مبنا آغاز می‌شود که راه حل معضلات در جهان مسیر کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر هم دارد. موضوع مهم هسته‌ای ایران که از یک طرف تبدیل شده بود به یک موضوع سیاسی و بین‌المللی، تا جایی که این موضوع در فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در شورای امنیت با قطعنامه‌های متعدد تحریم روبرو شده بود. و از طرفی تبدیل شده بود به یک موضوع ایران‌هراسی در جامعه و جهان که ایران در پی ساخت سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای است! و از طرف دیگر از نظر علم و فناوری و رشد و توسعه برای کشور ما حائز اهمیت بود و از لحاظ اجتماعی تبدیل شده بود به یک مسئله غرور و عزت ملی.

و از لحاظ اقتصادی، با فشارهایی که تحریم‌کنندگان به وجود آورده بودند، شرایط سختی را در جامعه به وجود آوردند. گرچه همانطور که قبلا هم تاکید کردم، هیچگاه تحریم موفق نبود اما در عین حال در زندگی مردم تاثیرگذار بود. من خوشحالم که امروز با مذاکرات 23 ماهه جمهوری اسلامی ایران با 6 قدرت جهانی، توانسته‌ایم به نقطه جدیدی دست پیدا کنیم. البته ماه رمضان همواره برای دولت یازدهم ماه خیر و برکت و سرنوشت بوده است. 25 ام ماه رمضان سال 92 روز تنفیذ بود، 26 ام ماه رمضان روز تحلیف بود و امروز روز 27 ام روز توافق 6 قدرت جهانی با ایران برای برنامه جامع اقدام مشترک می‌باشد.

ما برای حل موضوع و معضل هسته‌ای می‌بایست در بخش‌های مختلف قدم‌های لازم را برداریم. از لحاظ سیاسی می‌بایست تمهیدات لازم سیاسی را آماده کنیم، هم از لحاظ افکار عمومی که بدانند مذاکره به مفهوم خواندن بیانیه‌ها نیست؛ مذاکره به معنای بده بستان است. مذاکره به این معناست که پولی داده می‌شود و خانه مورد نظر خریداری می‌شود. ما دنبال صدقه نبودیم تا کسی چیزی به ما مجانی بدهد، ما دنبال مذاکره بودیم. دنبال آن بودیم که بر مبنای منافع و مصالح ملی، بده بستان منصفانه و عادلانه در پیش بگیریم. ما همواره بر این نکته تاکید کردیم که این مذاکرات، برد-باخت نخواهد بود. که هرمذاکره‌ای اگر به صورت بردباخت باشد پایدار نخواهد ماند.

مذاکره و توافقی می تواند پایدار و مستمر باشد که برای دو طرف حالت برد-برد داشته باشد. این موضوع را برای  جامعه‌مان تشریح کردیم و مذاکره کننده های ما بر این مبنا از 23 ماه پیش کار و مذاکره خود را آغاز کردند.

از طرف دیگر برای دستیابی به توفیق در مذاکره نیاز به اجماع داخلی و ملی داشتیم. واضح و روشن است که در داخل کشور سیاسیون و تشکل ها و جناح ها فکر و نظر واحد ندارند اما در مسائلی که به منافع ملی و امنیت ملی و توسعه ملی ما که موضوع هسته‌ای هم به امنیت ملی مربوط می شد هم به توسعه ملی ما و هم به منافع ملی ما. خوشبختانه در فضای آزاد و دموکراتیک جامعه ما توانستیم به اجماعی در این زمینه دست یابیم. راه مذاکره را قبل از آغاز این دولت و اساساً از روز اول این مشکل هسته ای یعنی از 12 سال پیش طبق نظر مقام معظم رهبری مسیر مذاکره از روز اول آغاز شد و ما از سال 82 این مذاکرات را در تهران یا در پایتختهای کشورهای همسایه یا پایتختهای اروپایی و غربی دیدیم و شاهد بودیم و ادامه دادیم.

منتهی مردم ما در انتخابات خرداد 92 در این زمینه اعلام نظر کردند. و به صراحت اعلام کردند ما دولتی را می خواهیم که دستاوردهای هسته‌ای را توام با صلح و توام با حرکت توسعه‌ای کشور رو به جلو و رفاه مردم، توام با هم، مدنظر قرار دهد. و  همین مسیر و راهی بود که دولت یازدهم انتخاب کرد و آغاز کرد. البته ملت بزرگ ایران همواره ملت ادب و منطق و استدلال بوده است. من از روز اول در روز مراسم تحلیف گفتم که در صورتی که غرب می تواند با ما تعامل داشته باشد که مسیر تهدید و تحقیر را کنار بگذارد و مسیر تکریم را آغاز کند. آنچه امروز به عنوان توافق در یک برنامه جامع برای اقدام مشترک به دست آمد، ریشه آن برمیگردد به تعامل از طرف ایران و تکریم از طرف 5+1 که اگر این دو نبود ما دستاوردی نمی داشتیم.

از طرف دیگر ما لازم بود برای موفقیت در مذاکرات بتوانیم در شرایط تحریم و در شرایط رکود تورمی اقتصاد کشور را سامان دهیم. آن زمانی که در شرایط تحریم ما مذاکره را آغاز کردیم، تورم بالای 40 و از لحاظ رشد اقتصادی منفی 6 ممیز هشت بودیم. اما در ضمن مذاکره با ساماندهی اقتصاد هم تورم را مهار کردیم و هم به رشد مثبت رسیدیم و این قویترین پیامی بود که از طرف دولت یازدهم به کشورهای 5+1 داده شد. از طرف دیگر آنچه از همه چیز مهمتر بود، ایستادگی، مقاومت و صبر و تحمل مردم شجاع ایران بود.  که امسال بحمدالله صوم استقامت و مقاومت با افطار فتح و ظفر توام گشت. این ایستادگی مردم و مقاومت بود که طرف مقابل را به خوبی پای میز مذاکره آورد.

ما در این مذاکرات 4 هدف را دنبال می کردیم. هدف اول آن بود که توانمندی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای و حتی فعالیت‌ هسته‌ای را بتوانیم در داخل کشور ادامه دهیم. هدف دوم این بود که تحریمهای غلط و ظالمانه و ضدانسانی را لغو کنیم. هدف سوم این بود که کلیه قطعنامه هایی که از دید ما قطعنامه های غیرقانونی بود در شورای امنیت سازمان ملل را لغو کنیم، و هدف چهارم این بود که پرونده هسته ای ایران را از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و اساساً از شورای امنیت خارج کنیم. در توافق امروز و در این برنامه جامع اقدام مشترک هر چهار هدف حاصل شده است. البته در این 23 ماه برای اینکه خط قرمزها مراعات شود و بتوانیم به اهدافمان دست یابیم می دانیم که تلاش فوق العاده ای از طرف دیپلماتها و حقوقدانان ایرانی، اقتصاددانان ایرانی و همچنین دانشمندان هسته ای ادامه یافت.

روزهای اولیه مذاکره طرف مقابل به ما میگفت در دوران محدودیت که این دوران امروز 8 سال در این توافق تعیین شده است، ایران فقط 100 سانتریفیوژ داشته باشد. بعد از بحث های فراوان رسیدند به 1000 تا و بعد از مقاومتهای فراوان آخرین حرفی که می گفتند دیگر قابل تغییر نیست 4000 سانتریفیوژ بود و امروز در شرایطی توافق انجام شده است که بیش از 6 هزار سانتریفیوژ که بیش از 5 هزار آن در نطنز و بیش از هزار آن در فردو خواهند بود باقی می مانند و همه سانتریفیوژهای نطنز به غنی سازی ادامه میدهند.

آنها می گفتند دوران محدودیت شما 20 سال بعلاوه 25 سال باشد. بعدها می گفتند 20 سال و 10 سال و گفتند حرف آخر 20 سال است و کوتاه نمی آییم. ولی در مذاکرات روزهای آخر به 8 سال تقلیل یافت.

درباره تحقیق و توسعه می گفتند فقط راجع به IR1 برای ایران امکان پذیر است. حرفی بود مضحک و غیرمعقول. چون این را که داشتیم و تحقیق و توسعه معنایی درباره اش نداشت. بعدها گفتند حداکثر IR2 . توافقی میخواستیم که در روز اجرای توافق تزریق گاز به IR8 آغاز شود و ما امروز به همین دست یافتیم.

راجع به اراک می گفتند راکتور باقی بماند ولی آب سنگین معنا ندارد و خط قرمز قطعی ماست. امروز در شرایطی توافق شده است که در توافق مشترک به صراحت از آب سنگین رآکتور اراک یاد شده است و این راکتور با همان ماهیت آب سنگین با ویژگی هایی که در توافق آمده تکمیل می شود.

نسبت به فردو می گفتند نام فردو بردن هم سخت است و شنیدنش سخت تر. نه شما بگویید و نه ما می شنویم. بعد گفتند در فردو هیچ سانتریفیوژی نباشد و مرکز تحقیقات ایزوتوژ خواهد بود. بعد از ماه ها رایزنی گفتند فقط یک آبشار 164 تایی باشد. خلاصه کنم امروز در فردو بیش از هزار سانتریفیوژ استقرار خواهد  داشت. بخشی از فردو درباره تحقیق و توسعه درباره ایزوتوژهای پایدار خواهد بود.

درباره تحریمها می گفتند باید ماهها بگذرد و اعتماد یابیم تا به تدریج بعدش تحریمها نه لغو که تعلیق کنیم. اسم لغو را نبرید. در سالهای بعد اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد کردیم قدم به قدم لغو شود.

 درباره تحریمها می گفتند باید ماهها بگذرد و اعتماد یابیم تا به تدریج بعدش تحریمها نه لغو که تعلیق کنیم. اسم لغو را نبرید. در سالهای بعد اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد کردیم قدم به قدم لغو شود. امروز به ملت شریف ایران اعلام میکنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق تمامی تحریمها، حتی تحریمهای تسلیحاتی و موشکی و اشاعه ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریمهای مالی و بانکی و مربوط به بیمه و حمل و نقل و مربوط به پتروشیمی و فلزات گرانبها و تمام تحریمهای اقتصادی به طور کامل لغو و نه تعلیق خواهد شد. حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می شود. برای 5 سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو می شود. در زمینه اشاعه ای هم کالاهای دومنظوره در کمیته ای مورد بررسی قرار میگرد و نسبت به لغو قطعنامه های سازمان ملل می گفتند قطعنامه ای که اجرا نکردید چطور لغو کنیم؟ لا اقل برای 6 ماه اجرا کنید. طبق توافق امروز در روزهای آینده که در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می رسد تمام 6 قطعنامه قبلی لغو خواهد شد.

همچنین در زمینه اینکه پرونده ایران به طور کامل از شورای امنیت برای همیشه خارج شود می گفتند باید آژانس گزارش دهد و اول 20 سال و بعد 15 سال. امروز بدون در نظر گرفتن آژانس بعد از اجرای توافق 10 سال بعد به طور کامل پرونده در شورای امنیت  نخواهد بود.

ممکن است از ما بپرسند که آیا این توافق بر مبنای اعتماد به 5+1 بنا شده است؟ که اگر اینچنین بود که 23 ماه مذاکره و این دور اخیر 18 شبانه روز مذاکره لاینقطع نیاز نبود. برای ما در بحث اعتماد اجرای این توافق آغاز یک امتحان است. اگر این توافق به دقت و خوبی اجرا شد قدم به قدم اجرای این توافق می تواند آرام آرام خشتهای دیوار بی اعتمادی را بردارد. روشن است که ما امروز بر مبنای دقت کامل و نظارت بر توافق کارمان را پیش می بریم بدون اینکه از پیش بخواهیم نسبت به کشورهایی که سابقه بسیار بدی برخیشان نسبت به ایران داشتند و برخی هم سابقه خوبی نداشتند بخواهیم اعتماد کنیم.

 ممکن است از ما بپرسند که آیا این توافق بر مبنای اعتماد به 5+1 بنا شده است؟ که اگر اینچنین بود که 23 ماه مذاکره و این دور اخیر 18 شبانه روز مذاکره لاینقطع نیاز نبود. برای ما در بحث اعتماد اجرای این توافق آغاز یک امتحان است. اگر این توافق به دقت و خوبی اجرا شد قدم به قدم اجرای این توافق می تواند آرام آرام خشتهای دیوار بی اعتمادی را بردارد. روشن است که ما امروز بر مبنای دقت کامل و نظارت بر توافق کارمان را پیش می بریم بدون اینکه از پیش بخواهیم نسبت به کشورهایی که سابقه بسیار بدی برخیشان نسبت به ایران داشتند و برخی هم سابقه خوبی نداشتند بخواهیم اعتماد کنیم.

البته این توافق دو طرفه است. ما یک طرف توافق را محک زدیم آنهم در توافق موقت ژنو بود و بر آن مبنا بر زمینه توافق نهایی گام نهادیم. امروز اجرای توافق دو طرفه است. اگر آنها به این توافق پایبند باشند ما البته به توافق پایبندیم. ملت ایران همواره در تاریخ اگر عهد و پیمانی بسته پای پیمان خود ایستاده. ما پای این پیمان خواهیم ایستاد به شرط آنکه طرف مقابل ما پای آن بایستد. البته این توافق مراحلی دارد. امروز مرحله اول بود؛ یعنی همه 7 کشور بر متن توافق و بر ضمائم 5 گانه اتفاق کردند و قبول کردند. مرحله بعد که در روزهای آینده خواهد بود متن این توافق و همچنین متنی که برای شورای امنیت سازمان ملل تهیه شده است باید در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسد. ذیل ماده 25 و نه در فصل 7 و در مواردی که لغو قطعنامه قبلی است طبق ماده 41. پس از آن مراحلی که در کشورهای مختلف هست باید این مراحل ادامه یابد.

و پس از پایان مراحل در روزی که نامش روز توافق است، در واقع امروز روز بیانیه مشترک بود؛ چند روز بعد آن زمانی که سازمان ملل تصویب می کند می شود روز نهایی شدن. بعد از حدود بیش از 2 ماه به روزی می رسیم که روز توافق است. روز توافق روزی است که اروپا و آمریکا لغو همه تحریم ها را به صراحت اعلام می کنند و تصمیم خود را ابراز می دارند و از آن زمان است که تازه اقدامات ایران آغاز می شود که با اقدامات اجرایی آنها برای لغو تحریمها خواهد بود که زمانی به طول می انجامد. ممکن است آن زمان هم بیش از 2 ماه به طول بینجامد. آن روز می شود روز اجرای توافق. یعنی چند ماه دیگر روز اجرای کامل توافق خواهد بود.

امروز اما مهمترین روز در طول 12 روز گذشته است و روزی است که از لحاظ تاریخی کشورهای بزرگ جهان و قدرتها فعالیت هسته ای ایران را به رسیمت شناختند.

 و پس از پایان مراحل در روزی که نامش روز توافق است، در واقع امروز روز بیانیه مشترک بود؛ چند روز بعد آن زمانی که سازمان ملل تصویب می کند می شود روز نهایی شدن. بعد از حدود بیش از 2 ماه به روزی می رسیم که روز توافق است. روز توافق روزی است که اروپا و آمریکا لغو همه تحریم ها را به صراحت اعلام می کنند و تصمیم خود را ابراز می دارند و از آن زمان است که تازه اقدامات ایران آغاز می شود که با اقدامات اجرایی آنها برای لغو تحریمها خواهد بود که زمانی به طول می انجامد. ممکن است آن زمان هم بیش از 2 ماه به طول بینجامد. آن روز می شود روز اجرای توافق. یعنی چند ماه دیگر روز اجرای کامل توافق خواهد بود.

امروز اما مهمترین روز در طول 12 روز گذشته است و روزی است که از لحاظ تاریخی کشورهای بزرگ جهان و قدرتها فعالیت هسته ای ایران را به رسیمت شناختند. امروز روزی است که بعد از 12 سال کشورهای قدرتمند جهان اعلام  کردند در زمینه فناوری هسته ای و فناوری های مدرن به ایران کمک خواهند کرد. امروز روزی است که قدرتهای بزرگ اعلام کردند که همه تحریمها برداشته خواهد شد و همه قطعنامه های ظالمانه لغو خواهد شد و شرایط عادی و معمولی در روابط با ایران آغاز خواهد شد. امروز یک پایان است و یک آغاز. پایانی برای ظلم ها و اتهام های  غلط و نابجا نسبت به ملت بزرگ ایران و آغازی برای روند جدید در شروع همکاری های جدید در جهان.

 امروز تنها برای مردم شیراز و اصفهان و تبریز و خراسان و اهواز و تهران و کرمان و دیگر شهرهای ایران بخاطر اینکه مشاهده می کنند زنجیره های تحریم در حال گسسته شدن هستند تنها اینها خوشحال نیستند بلکه مردم غزه و کرانه باختری و مردم قدس و لبنان هم خوشحالند به دلیل اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تلاشهای واهی که در این طول 23 ماه انجام داد به شکست منتهی شد. امروز منطقه هم خوشحال هستند به دلیل اینکه بسیاری از بهانه های واهی برای ستم برمنطقه و فشار بر منطقه بر مبنای اینکه ایران می خواهد بمب هسته ای بسازد پایان می پذیرد.

اگر برخی اعضای 5+1 می خواهند اعلام کنند ایران را از ساخت بمب اتم بازداشتیم همه دنیا به خوبی می دانند که ساخت بمب اتم به فتاوای رهبر معظم انقلاب به عنوان امر غلط و ضدانسانی و محرم در دیدگاه دانشمندان بوده و هرگز ایران به دنبال ساخت بمب هسته ای نخواهد بود چه توافقی بشود چه نشود و چه اجرا شود و چه نشود. از دستاورد واقعی سخن بگویند که آن این است که فضای نویی امروز در منطقه ایجاد شده که همکاری ها در منطقه و سطح جهان گسترش یابد.

 در اینجا لازم می دانم از همه آنها که برای رسیدن به این روز مهم و تاریخی نقش خود را ایفا کردند تشکر و سپاسگزاری کنم. از ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی و مقاومت 12 ساله شان در برابر انواع فشارهای غلط و نابجا. از مقام معظم رهبری به عنوان راهبری که همواره در شرایط سخت با دستان پرتوان و هدایتهایش همواره به ملت و کشور و نظام و دولت کمک کرد و در این مسیر نیز با ارشادتشان و نظارتهایشان و دقت هایشان بارسنگینی را بر دوش داشتند. از مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس و قوه قضائیه و از ریاست آن و از همه نیروهای مسلح که همواره پشتیبان ملت و نظام و دولت بوده اند، از مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و حوزه های علمیه و مراجع تقلید و دانشگاه ها و فرهیختگان و جوانان و بانوان و همه مردم گوشه و کنار کشور که لبخند آنها همواره به ما امید داده و تصمیم و اراده شان به ما قدرت بخشیده.

در اینجا اعلام می کنم کسی بخواهد نقد کند نقد دلسوزانه آزاد است. اما اجازه نمیدهم که امید مردم برای آینده درخشان این کشور، امید مردم برای رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت در کشور ما و منطقه کسی بخواهد با دروغی و اتهامی و سخن ناروایی به امید مردم به اعتماد مردم صدمه بزند. امروز روز پایان نیست ملت بزرگ ایران. امروز روز آغاز است. آغاز برای حرکتی نو. آغاز برای نشاطی نو. آغاز برای امیدی نو. آغاز برای آینده ای بهتر برای جوانانمان. آغاز برای حرکتی سریعتر برای رشد و توسعه کشور عزیزمان ایران.

 و سخن آخر، ملت های منطقه، کشورهای همسایه مبادا فریب تبلیغات رژیم صهیونیستی و بدخواهان این ملت را بخورید. ایران و قدرت ایران همواره قدرت شماست. ما امنیت منطقه را امنیت خودمان می دانیم. ما ثبات کشورهای منطقه را ثبات  خود می دانیم. علم و فناوری و رشد و توسعه کشورمان به نفع همسایه ها خواهد بود. ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود. ایران به دنبال فشار بر کشورهای منطقه نبوده و نخواهد بود. کشورهای منطقه! روابط ما و شما امروز آغاز نویی دارد. ما صمیمیت بیشتر و نزدیکی بیشتر و برادری و اتحاد و توسعه روابط بیشتر را خواهان هستیم.

ملت بزرگ ایران! به امید تلاش و فعالیت و نشاط شما و اعتماد شما بر دولت. ما مسیر را با کمک هم تا پایان با موفقیت ادامه خواهیم داد. والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۴
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
13
327
تبریک به ملت عزیز ایران
خدا پشت پناه تمام دل سوزان کشور باشد و عمری با عرت برایشان رقم بزند
خدایا شکر
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
دلسوزان کشور دو دسته اند، دسته ای که بخاطر آگاهی از محتوای توافق ژنو و لوزان از آن زمان دلواپس شدند و عده ای که در آینده با آگاه شدن از داده ها و ستانده های این توافق، به جمع دلواپسان خواهند پیوست.
دانیال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
دوستان ذوق کردن برای چه؟، این توافق به اذعان طرفین، بر مبنای لوزان شکل گرفته، هر ایرانی که از محتوای لوزان اطلاع داشته باشه، تصدیق میکنه که یک فاجعه رخ داده است.
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
یاد شادی تراکتوری ها افتادم!
امیدوار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
زنده باد دولت تدبیر و امید
مرگ بر دروغ و مرگ بر عوام فریبی
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
خدا رو شکر گرانی بیکاری و سومدیریت و رانتخواری از انروز به پایان رسید
ناشناس
| United States |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
تبریک به ملت ایران چون از توافق شاد است و تسلیت به نتانیاهو و کسانی که به او رای دادند چون از توافق نارحتند و عزا گرفتند
طرفدار توافق و گفتگو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
پاسخ به آقا محسن 18:29
دلسوزان کشور از نظر من بر خلاف شما یک دسته اند، آنهایی که منافع ملی رو به پای منافع باندی و جناحی فدا نمیکنند و به فکر آینده ایران و مردم ایران بر مبنای حقیقت و واقعیت هستند و از جیب ملت، به نفع خود شعار نمیدهند. ما نمیگوییم در توافق هسته ای ما هیچ امتیازی ندادیم، این برخلاف عقل است! چون در توافق یک چیز میدهی و یک چیز میگیری! اما به یقین بهترین دستاوردی که در این برهه میتوانستیم بدست آوریم ، همین توافق هسته ای بوده. امروز به یقین روز پیروزی ملت ایران بود و شایسته جشن و پایکوبی کردن است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
آقا محسن، دسته سومی هم هستند افراد تحصیل کرده ای که حداقل اطلاعاتی رو در مورد چرخه سوخت و سوخت مورد نیاز و ... دارند از دولت دولت به خاطر این توافق تشکر خواهند کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
سلام بر روحانی و ظریف
درود بر اعتدال و اصلاحات
زینب کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
14
237
روحانی عزیز ممنونیم که با انتخاب دکتر ظریف به جهانیان ثابت کردی مردم ایران صلح دوست ودارای تمدنی با ارزشمند هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
16
207
روحانی تنها نیست
ناصر هشترودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
19
189
بخدا به رای ما احترام خاصی هدیه کردی ای مرد با ادب و دوست داشتنی ایران زمین .درود بر هاشمی و دولت 7 و 8 و ارزوی روزهای خوب برای مردم ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
11
100
ولقد نصركم الله في مواطن كثيره
صادقی
|
United States
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
54
83
روحانی، ظریف و مقام معظم رهبری خیلی خیلی مچکریم.
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
13
134
وقتی رئیس جمهور و وزیر خارجه ای داری که صلح و امنیت میخواهند ، آدم غرور بهش دست میده
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
9
110
خدایا شکر.خدا قوت دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده.تبریک ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
10
87
بعد از این همه سختی و مذاکره و دلشوره و دلواپسی ها... روحانی، ظریف... مچکریم!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
62
تبریک به ملت عزیز ایران
خدا پشت پناه تمام دل سوزان کشور باشد و عمری با عرت برایشان رقم بزند
خدایا شکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
8
60
رئیس جمهور عزیز همه مردم ایران از شما ممنون هستند.
به امید روزهای خوب برای مردم ایران زمین در آینده ای نزدیک.
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
75
حاج حسن دست خوش کلید رو خوب توی قفل بزرگ چرخوندی دست مریزاد آقای ظریف و عراقچی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
10
73
مثل کوه پشتتیم دکتر.
به جماعت بی معرفت اجازه توهين و بی ادبی نمیدیم دیگه.
روحانی مچکریم
پاسخ ها
حامی تیم هسته ای
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
دوستااان ، تیم هسته ای کار خود را انجام داد و به نحو احسن هم این کار رو کرد، از این جا به بعد من و شما وظیفه داریم که حمایت قطعی خودمون رو از اونها نشون بدیم و اجازه به کسی ندهیم که این پیروزی و این زحمات شبانه روزی تیم هسته ای را ، با بیان مطالبی شائبه دار و غیر واقعی ، خراب کند و خستگی را به تن تیم هسته ای و ملت صبور ایران باقی بگذارد.
علی رسولی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
12
60
درود بر هاشمی، روحانی، ظریف
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
149
17
جوجه رو آخر پاییز می شمارن....
امیدوارم مثل اون نشه که قرار شد پس از توافق موقت ژنو تحربم هواپیمایی برداشته بشه ولی آخر سر چند کاتالوگ به ما دادن..... یا قیمت نفت رو با کارشکنی به 60 دلار رسوندن که با احتساب صادرات 1 میلیون بشکه در روز، ضرر ما بسیار بیشتر از پولهای آزادشده طی چند قسط شد...
آقای رئیس جمهور اندکی صبر باید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
به کوری چشم صهیونیستها و طرفدرانش خیر و برکت برای مردم خواهد داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
21
13
عزیزم کم گوی و گزیده گوی چون در
بقیه حرفها بگذار برای بعد
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
8
56
درود بر شیخ تدبیر و امید درود بر دکتر ظریف مبارک باد بر ایران و ایرانی
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
57
با سلام,, باور کنید من ده شصتی,,, واسه اولین بار واقعا خوشحالم
کیان ارثی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
51
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
55
چرا از دکتر ظریف سردار دیپلماسی تشکری نشد؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
46
مچکریم روحانی
Naser
|
Romania
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
11
47
درود بر هاشمي
درود بر روحاني
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
70
11
من قسمت هایی از متن انگلیسی رو خوندم همون جور که ذکر شد تحریم ها لغو می شوند نه تعلیق اما دو تا موضوع هست یکی اینکه نوشته لغو تحریم ها منوط به تایید آژانس مبنی بر پیاده سازی توافق صورت گرفته توسط ایران است بر طبق پیوست پنجم!!
دوم اینکه کلا همه جا باید آژانس تایید کنه تقریبا که اصلا به نظرم جالب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
واقعن شما چی فکر می کنید پس بدون بررسی آژانس چطور باید مطمئن شد ایران دنبال بمب نیست
عملکرد 8 ساله جناب احمدی نژاد که سیاست گفتگوی تمدن ها رو به تهدید و ارعاب تبدیل کرد اعتماد به ایران رو از بین برده اینو می فهمید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
9
46
یاد روزی افتادم که رادیو گفت خونین شهر شهر خون آزاد شد
خدا شاد کند کسانی را که دل ملتی را با مقاومت خود شاد کردن
و ای کاش حواسمان باشد که عده ای که تا همین لحظه چوب لای چرخ مذاکرات می کردند مدعی نشوند و ما حصل مذاکرات را به نفع خود مصادره نکنند
از دولت می خواهم دهن اینها را ببندد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
34
از خداوند ممنان و پشتیبانی ملت و دولتم سپاس گذارم
محمدمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
29
سلام ودرود بردکترروحانی عزیز وتیم مذاکره کننده هسته ای که امید وروح تازه ای به ملت ایران هدیه کردید به امید ان که مردم شرایط زندگی بهتری زیرسایه دولت تدبیر وامیدوباتعامل بادنیا داشته باشند
ودلواپسان لطفا امیدمردم رانامیدنکنند.یاعلی مدد
Ahmad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
25
روحاني مچكريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
31
خسته نباشید جناب رئیس جمهور
تدبیرتان ، امید یک ملت است
درود بر شما
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
52
15
کاش رئیس جمهور در کنار منقدان داخلی، دولت های غربی رو هم در صورت تخطی از توافق تهدید می کرد...
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
احمدی نژادت تهدید کردنتیجه اش را دیدیم
مریخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
8
21
خدا رو شکر 
ما که به توافق رسیدیم و نگرانی جامعه بین الملل از برنامه هسته ای ایران در حال رفع شدنه/ نمیدونم نگرانی پابرهنگان مریخ در مورد 3000 بمب اتمی آمریکا و هزاران زندان مخوف و وحشی گری اونها در اکثر نقاط کره زمین رو کی باید برطرف کنه...

علی رسولی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
11
32
درود بر هاشمی، روحانی، دکتر ظریف قهرمان
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
25
درود و صد درود بر شما آقای رئیس جمهور ما تا آخر ایستاده ایم در مقابل بدخواهان می ایستیم و رای به اعتدال دادیم و پشتیبان رای مان نیز خواهیم بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
23
درود بر دکتر حسن روحانی که بار دیگر امید را در بین مردم ایران زنده کرد .امیدوارم این آغاز راه نو ، باعث رونق اقتصادی شود .ما هم مثل ملل اروپا و ژاپن و کره جنوبی ، باتید با غرب تعامل مثبت داشته باشیم تا به رشد و توسعه رسیده و جایگاه واقعی و متعالی در مدار جهانی را بدست آوریم .امیدوارم دکترروحانی و دولتش محور و موتور توسعه ملی شوند .
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
32
10
بابا بار که هر طرف برداشت خودشو از این توافق ارائه می ده... اوباما میگه مرحله به مرحله تحریم ها برداشته میشه و روحانی میگه بکجا.... خدایا!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
قرار بعد روز توافق دو سه ماه بعدش همه تحریما برداشته شه اوباما میگه تو این سه ماه مرحله به مرحله برمیداریم روحانی میگه روز اجرا همش ورداشته میشه حرف یکیه ... یا اینکه روحانی میگه مااز 100 به 6000 ساتریفیوژ رسیدیم اونا میگن ما ایرانو از 19000 به 6000 رسوندیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
31
درود بر روحانی وعده ما انتخابات مجلس
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
42
آقای ظریف لطفا تشریف آوردید ایران
یک خوش و بش کوتاه با مردم بکنید
یک چائی هم نوش جان کنید
سپس برخیزید و بروید برای مذاکره با عربستان
همین.
آها راستی ..
شما خیلی بزرگ مردی
عملا تنهایی سر تاریخ رو از سمت جنگ و خونریزی پیچوندی یه طرف صلح و امید
برادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
33
روحانی:اجازه نخواهم داد که با دروغ، اتهام و سخن ناروا به امید مردم صدمه بزنید .
از این که بهت رای دادم خوشحالم.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
18
این توافق نشان میدهد اگر مسوولین به خواست ملت در هر زمینه ای احترام بگذارند و با پشتوانه ملت به سمت رفع مشکلات حرکت کنند قادر به انجام کارهای بزرگ و نشدنی خواهند بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
23
بهت افتخار میکنیم آقای روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
21
درود بر شرفت روحانی..
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
22
متشکررریییییییم . انتخاب خسته نباشین
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
8
23
به رای که بهت دادم افتخار میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
8
24
رایی که دادم حلالت
علی رسولی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
9
33
دو سال زحمت و هزینه جبران یکی از خرابکاری های احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
20
روحانی- ظزیف عاشقتونم
باقرابادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
18
مردم كرمانشاه شادمان و با نشاط هستند انتظار هست شما مثل بهار نيوز عكس روحاني مچكريم را به نمايندگي از كار برانتان منتشر كنيد خدا قوت
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
17
درود بر دولت تدبیر وامید ودرود بر انسانی که گفت وگو را راه حل مشکلات می دانست و به ما اموخت
نويد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
21
درود بر دكتر ظريف و دكتر روحاني عزيز، من در خرداد ٩٢ موقعي كه نام دكتر روحاني عزيز را در صندوق رأي انداختم منتظر خبرهاي عالي بودم و اعتدال و تدبير و اميد را بله گفتم، اقاي احمدي نژاد اكثر مردم ايران ٨ سال شمارو فراموش نميكنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
20
درود بر هاشمی، روحانی، ظریف و هرکسی که خرد گرایی و عاقبت اندیشی رو در جامعه ایرانی زنده کرد!
این شروع مجددی است ان شالله به نتیجه خواهد رسید و مردم ما قدر این تغییر بزرگ رو خواهند دونست و دیگه به دوران قبل برنخواهیم گشت
علی رسولی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
24
برای سلامتی دکتر ظریف امیر کبیر ایران صلوات
علی حسینی
|
United States
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
14
اوباما از عقب نشینی ها گفت و حسن روحانی از پیشرویها....به نظر شما کدام یک سیاس تر هستند؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
18
دست مریزاد به شما عالی بود ان شالله همینجور که تا بحال نشون دادین ایرا و ملت ایران رو از خود بدونید و برای صلح ارامش و زندگی بهتر تلاش کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
28
16
حالا كه دلارها آزاد شده يارانه ها را دوبرابر كنيد تا شريني توافق براي مردم هم باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
21
از صمیم قلب ازتون سپاس گزاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
یه نکته خییییلی جالبببب
اقا اونایی که زیر پستای انتخاب و پستهایی که مربوط به مذاکرات بود منفی می دادن امروز نیستن
کجا رفتن؟
مسئولین رسیدگی کنن لدفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
دارن فکر میکنن چی بگن!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
20
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
17
عقب نشینی نکن همین
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
22
فقط میتوانم بگم درودبرروحانی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
20
روحانی مچکریم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
19
درود بر روحانی وتیم مذاکره کننده هسته ای. جناب آقای روحانی جا داراد که به تیم مذاکره کننده هسته ای وبخصوص شخص آقای ظریف به پاس خدمات ارزنده ایشان وتشکر از زحمات شبانه روزی درخصوص مذاکرات هسته ای بالاترین نشان شجاعت ولیاقت تقدیم شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
22
زنده باد صلح و امنيت نفرين بر افراطي گري
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
19
انشا ا... این موفقیت بتواند سر منشا پیروزی کشور عزیزمان و سربلندی اسلام عزیزمان باشد از زحمات اقای ظریف و هییت ایشان کمال تشکر را دارم
بهادری
|
Germany
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
22
تلاش گر . کاردان . وطن پرست و آگاه به مسائل جهانی و رئیس جمهور آینده آقای ظریف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
23
ايول ايول روحاني باز هم براي هزارمين بار مچكريم
بروجرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
21
درود بر روح پاک شهیدان و غیور مردان سرزمین دلیر پرور ایران .و خسته نباشید به شیخ حسن و دکتر ظریف و تبریک به یکایک هموطنان عزیزم .امیدوارم موج این توافق نسیم خنکی باشد بر پیکر سبز وطنمان .گوشه گوشه ی ایران پررونق و استوار مثل همیشه
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
21
روحانی متشکریم و به شما و تیم هسته ای افتخار میکنیم.
به امید فردایی بهتر...
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
21
روحانی متشکریم
مهشاد
|
Germany
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
28
انشاالله رمضان۹۵:
مردم مهربان تر
سفره هابابرکت تر
اسمان ابی تر
جوانان بانشاط تر
چهره هاخندان ترباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
22
درود بر شعور. درود بر عقل و تدبیر. درود بر تفکری که 8 سال آزگار جای خالیش زندگی را بر مردم سخت تر از سخت کرده بود. درود بر مردان آزاده ای که پای حق تا پای جان می ایستند و به امید آنکه شر بی ... از تمام جامعه پاک شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
20
تبریک
تبریک تبریک!تبریک به خودم تبریک به شما تبریک به همه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
16
اولا خدا را شکر دوما متشکریم از رییس جمهور وتیم هسته ای بخصوص دکتر ظریف وملت شریف ایران وتمام حامیان سوما لطفا هیجانی نشویم تا موج سواری نکنند درود وافرین بر مردم غیور وصبور ایران.مبارکباد این شادی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
22
دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد
م ل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
14
به یُمن تلاش این بزرگ‌مردان، امروز مردم ایران خندوانه‌ای‌تر از دیروز هستند.
بچه ها مچکریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
21
تصور نمی کردند که کسی بتواند سنگ رها شده در چاه را پیدا کند...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
17
دکتر ظریف عریز، تیم سختکوش هسته ای خداقوت
روحانی عزیز متشکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
16
مردم باید در جشن توافق هسته ای اثر مثبت این توافق را هر چند اندک احساس کنند، ولی متأسفانه با سیاست غلط کنترلی بانک مرکزی نه تنها قیمت دلار و سکه ارزان نشد بلکه بر عکس در روز توافق قیمتها افزایش نیز پیدا کرد که این دقیقاً تأثیر منفی در روحیه و شادی و اعتماد مردم داشته است که به نظرم بایستی با مسببین آن برخورد شود.
مریم
|
Romania
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
18
خیلی خوشحالم خدارو شکر که تحریمها برداشته میشوند. ما که زیر این تحریمها کمرمون شکست. تبریک به همه
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
20
اون دوستمون که ۸سال بود و طرفداراش الان آبو بریزین اونجا که میسوزه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
13
برای سلامتی دکتر ظریف امیر کبیر ایران صلوات
وای بر صدا سیما
درود برمردم ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
12
خدا قوت پهلوان، زنده باشی دلاور.
ناشناس
|
Romania
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
9
16
از همین حالا دکتر عارف منتظریم.
عارف دوستا پرچم ها بالا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
23
بلاخره سنگی را که در چاه انداخته بودند ظريف و کري در اوردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
16
درود مردم مازندران بر شما و ظریف کبیر
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
6
13
عملکرد محمد جواد ظریف که شجاعانه در مقابل تمامی حرف ها، سخن ها و حتی توهین ها ایستاد، منجر شد تا کشور از مسیری که طی سالیان قبل به پرتگاهی خطرناک منتهی شده بود و فشارهای آن بر مردم به خوبی احساس می شد، فاصله و در مسیر صحیح قرار گیرد؛ پرتگاهی که به واسطه بی کفایتی برخی که با کاغذپاره خواندن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران معتقد بودند آنقدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه دانشان بترکد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
26
بالاخره اون سنگی که می گفتن هزار تا عاقل نمیتونه از چاه درش بیاره، روحانی و ظریف از چاه بیرون آوردن
ایثارگر8سال دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
5
19
درودخداوشهیدان برروحانی وظریف وبرتیم مذاکره کننده
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
4
19
زنده باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
7
24
درود بر مبدء گفت و گو تمدن ها
نگار
|
United States
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
9
تبريك به خودم تبريك به تو تبريك به همه
علی رسولی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
8
ایران خوشحال است
علی علیی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
8
درود بر مردان خدا روحانی هاشمی
خوددار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
11
خط جدید در صدا و سیما دقیقا" بعد از اعلام توافق:بجای توافق از جمعبندی مذاکره استفاده می کنند.دقت کنید این کد جدید به دلواپسها است.
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
11
پیشنهاد می دهم مطرح کنین به ظریف جایزه صلح نوبل بدن
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
16
3
توافق شد اما من هنوز احساس ارزانی نکردم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
11
دروذ بر روحانی و دکتر ظریف راستی کسی از شریعتمداری خبر ذاره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
7
در حالی که مذاکرات با 5+1 بالاخره به خیر و خوشی به پایان رسیده است و اسراییلی ها در ماتم توافق امروز هستند و لیبرمن امروز را بدترین روز اسراییل اعلام کرده است و نتانیاهو بسیار عصبانی است و آمریکایی ها با دروغ گویی سعی دارند صهیونیست ها و ملت خود را فریب دهند،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
10
زنده باد روحانی زنده باد تدبیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
3
7
امیدواریم از دلارهای آزاد شده به هر ایرانی حداقل یک مرحله یارانه1میلیون تومانی بدهند.این پول ها حق مردم است
امىن ارجلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
9
با عرض خسته نباشىد به تىم مزاکره کننده جناب رىىس جمهور تورا. خدا به وضعيت سىاسى اجتماعى سرو سامان بدهىد تا مردم ارامش. امىدوارى پىدا کنند جوانان سرماىه هاى اصلى اين اب وخاک. به زندگى سرگرم شوند سروسامان بگىرند
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
1
7
باید از مردان قدرتمند بهره برد آیا همین مردان نبودند و در تیم حتی بعنوان بازیکن ذخیره و نیمکت نشین هم یار گیری نشده بود
تاوانشو با خواهش و بردباری مون همه مون پرداختیم این یعنی عبرتی بزرگ
هرمز
|
Canada
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
1
8
ممنون و خسته نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
9
متاسفانه بعضی از ایرانیها همیشه در جبهه اسرائیل وعلیه منافع ایران دارند موضع گیری میکنند حالا دیگه وقت خجالت کشیدن وبرگشتن است چرا همیشه خوشی مردم باعث ناراحتی شما میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
7
طبق متن توافق آمانو 15 اکتبر یعنی 23 مهر گزارش راستی آزمایی رو اعلام میکنه... اگر مثبت بود تحریم های شورای امنیت و آمریکا و اتحادیه اروپا برداشته میشود...

طبق متن توافق 90 روز پس از تایید توافق در شورای امنیت اعلام میشه که توافق صورت گرفته... در این مدت پرونده ایران همچنان در شورای امنیت می ماند.. و پرونده ایران پس از 10 سال راستی آزمایی از شورا خارج میشود
نظرات بینندگان