arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۴

عزت الله انتظامی: آقای ظریف! خسته نباشید + نظر هنرمندان

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر می گوید امیدوار است که شادی دل مردم و دعای خیر آن ها همان طور که تا به امروز پشت تیم مذاکرات هسته ای بوده بتواند روزهای پرخیر و برکتی برای کشور ما رقم بزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عزت الله انتظامی: آقای ظریف! خسته نباشید + نظر هنرمندانپس از توافق هسته ای ، هفته نامه «طلوع صبح» گفت و گویی با هنرمندان ترتیب داده و نظر آنان در این مورد جویا شده است که در ادامه می آید:

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره عملکرد گروه مذاکرات هسته ای به خبرنگار هفته نامه «طلوع صبح» گفت: من خیلی درباره جزئیات کار گروه مذاکرات هسته ای اطلاعاتی ندارم اما می دانم که این موضوع و پیگیری آن برای مردم بسیار مهم بوده و همه در روزهای اخیر منتظر بودند که خبر خوش و خوشحال کننده ای از کشور اتریش بشنوند.

وی ادامه داد: به همه عوامل گروه مذاکرات هسته ای خدا قوت و خسته نباشید می گویم. امیدوارم که در هر عرصه ای که مربوط به حیثیت بین المللی و جهانی ایرانیان باشد فرزندان غیور کشور بتوانند از حق و حقوق ملت دفاع کنند. همه ما امروزه می دانیم که این توافق چقدر تاثیر مثبتی بر جامعه و بخصوص در عرصه هنر خواهد داشت. با این گشایش سیاسی باید منتظر روزهای خوش و آینده ای روشن برای کشورمان باشیم.

کشاورز در پایان گفت: به آقای ظریف از همین جا سلام می کنم. امیدوارم همیشه در کارشان موفق باشند و همین که توانستند دل مردم را شاد کنند بزرگترین خدمت و وظیفه خود را انجام داده اند. او یک الگوی خوب برای تمام کسانی است که دلسوز وطنشان هستند. مطمئن باشند که دعای هفتادوپنج میلیون ایرانی تا آخر عمر پشت سرشان خواهد بود.

داریوش فرهنگ: موفقیت در عرصه هسته ای مثل ملی شدن صنعت نفت بود
داریوش فرهنگ بازیگر و کارگردان سینمای ایران در گفت و گویی با هفته نامه «طلوع صبح» درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: من هم مثل همه هموطنانم این روزها سخت پیگیر اخبار و اتفاقاتی بودم که مربوط به روند مذاکرات هسته ای است. آقای ظریف با تخصص و آگاهی کامل توانستند تا به اینجا به خوبی از حق و حقوق ملتشان دفاع کنند و این عملکردشان قابل تحسین و ستایش است.

وی ادامه داد: حساسیت و بزرگی موضوع مذاکرات هسته ای و موفقیت در این زمینه به قدری بزرگ و ارزشمند است که می توان آن را با حوادث سرنوشت ساز تاریخ معاصر کشور مثل ملی شدن صنعت نفت که با تلاش های دکتر مصدق به سرانجام رسید مقایسه کرد. به نظر من آقای دکتر ظریف را می توان مصدق زمانه نامید.

داریوش فرهنگ تصریح کرد: شادی ملت برای همه آن هایی که این روزها سخت مشغول تلاش برای ایران و ایرانی هستند ارزشمند است و بزرگترین دست مریزاد و خسته نباشید ما به مسوولین می تواند همین خوشحالی اجتماعی و شادی ملی باشد.

این کارگردان در پایان گفت: همه ما از موفقیت تیم مذاکرات هسته ای در عرصه سیاست خارجی خوشحالیم. ما به عنوان هنرمند می توانیم این شادی را به فال نیک بگیریم آن هم در عرصه فرهنگ و هنر کشور. قطعا عواقب و نتیجه های مثبت این اتفاق بعد از مدتی نمایان خواهد شد و می توانیم منتظر آینده روشن و اتفاقات خوب اول در عرصه اجتماعی و بعد در عرصه های تخصصی هنر شاهد باشیم.

خسرو سینایی:
من هم مثل همه ایرانی ها خوشحالم

خسرو سینایی کارگردان و فیلمنامه نویس سینمای ایران درباره پیگیری روند مذاکرات هسته ای به هفته نامه «طلوع صبح» گفت: تابستان گرمی را پشت سر می گذاریم و این گرما به عرصه سیاست و حال و هوای اجتماع هم کشیده شده است. همه ایرانی ها این روزها گوش به زنگ و منتظر خبرهای خوب از گروه مذاکرات هسته ای هستند و منتظرند ببینند که نمایندگان آن ها در این جلسات حساس و مهم چه دستاوردی را به عنوان سوغاتی از اتریش برای آن ها به همراه دارند.

وی ادامه داد: به الطبع من هم مانند همه هموطنان در روزهای اول نگران بودم اما با اعتماد و شناختی که از عملکرد آقای ظریف و گروهش داشتم می دانستم که آن ها به خوبی از پس این وظیفه خطیر بر می آیند. خدا را شکر که تا امروز آن ها تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند در درجه اول هموطنانشان را دلشاد کنند.

سینایی افزود: قطعا این توافق تاثیرات مثبتی بر عرصه اقتصاد سینما و شکوفایی آن خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید که این سیر صعودی چگونه پیش خواهد رفت. وقتی دیگر دغدغه مالی و تحریم را نداشته باشیم می توانیم با ذهنی بازتر و امیدوارتر به فعالیت های خود در عرصه فرهنگ و هنر کشور ادامه دهیم. این روزها همه عرصه ها سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به هم وصل هستند و نمی توانیم بگوییم که اگر در عرصه اقتصادی به مشکل برخوردیم آسیبی به حوزه فرهنگ و هنر کشور نمی خورد. این تفکر اشتباه است و شرایط این روزهای ایران آن را ثابت کرده است.

کارگردان عروس آتش در پایان گفت: از تمام زحمات گروه مذاکرات هسته ای که با غیرت و آگاهی برای احقاق حق ایرانیان در عرصه بین الملل تلاش کردند به عنوان یک هنرمند و به نمایندگی از آن ها تشکر می کنم و امیدوارم همانطور که آن ها در حیطه وظایف خود و در عرصه سیاست خارجی درخشیدند ما هنرمندان هم بتوانیم وظیفه اصلی خود را به مخاطبانمان ادا کنیم.

علیرضا خمسه:
هیچ دستاوردی شیرین تر از شادی مردم نیست

علیرضا خمسه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها با سریال پایتخت 4 میهمان مخاطبان است مثل دیگر هنرمندان هم پیگیر اخبار مذاکرات هسته ای است. وی در این باره به هفته نامه «طلوع صبح» گفت: این روزها با تمام مشغله های کاری و با وجود اینکه ضبط سریال پایتخت 4 را در شمال کشور انجام می دهیم باعث نشده که از اخبار سیاسی و پیگیری روند مذاکرات هسته ای غافل باشم.

وی ادامه داد: می دانم که کار این گروه سیاسی بسیار سخت و حساس است و چشم میلیون ها ایرانی به عملکرد آن هاست که بدانند سرانجام این مذاکرات چه خواهد شد اما خدا را شکر که تا اینجا توانستند با ظرافت و تیزهوشی کارنامه درخشانی را برای خود رقم بزنند.

خمسه تصریح کرد: ما به عنوان هنرمند یک وظایف تعریف شده ای داریم و تا حدودی که با مردم در ارتباطیم می دانیم که چگونه آن ها را شاد کنیم. با استفاده از سریال هایی که می سازیم و یا ارتباطی که با مخاطبان داریم، تیم مذاکرات هسته ای نیز وظایفی را داشتند که به خوبی می دانستند چگونه آن ها را انجام دهند و این آگاهی از تخصص و تیزهوشی آن ها سرچشمه می گیرد. خوشحالم که تیمی در راس کار است که می داند چگونه باید کارهای خود را انجام دهد. این شوق و انگیزه مردم برای پیگیری اخبار روند مذاکرات قابل تحسین است که تا این اندازه در برابر اتفاقات داخلی کشور خود احساس مسوولیت می کنند و برای آن ها مهم است که در عرصه بین الملل هم چه اتفاقاتی در جریان است. فکر می کنم این به این خاطر است که همه اتفاقات و هر عملکردی که سیاستمداران و مسوولین داشته باشند مستقیم و یا غیرمستقیم بر زندگی روزمره آن ها اثر خواهد گذاشت.

این هنرمند در پایان گفت: شادی مردم از هر دستاوردی مهمتر است و اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای توانستند در سطح اجتماعی و ملی یک شادی فراگیر را به وجود بیاورند به نظر من برنده شده اند و با رویی سفید از این عرصه بیرون آمدند. امیدوارم که روزهای خوش در انتظار هموطنان عزیزم باشد و این شادی ها سرآغازی برای ادامه پیروزی و شادکامی های بیشتر برای وطن عزیزمان ایران باشد.

عزت الله انتظامی:
آقای ظریف خسته نباشید

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر می گوید امیدوار است که شادی دل مردم و دعای خیر آن ها همان طور که تا به امروز پشت تیم مذاکرات هسته ای بوده بتواند روزهای پرخیر و برکتی برای کشور ما رقم بزند.

آقای بازیگر درباره اینکه چقدر از مسایل هسته ای و روند مذاکرات آگاهی دارد به هفته نامه «طلوع صبح» گفت: من هنرمندم و شغل من آن است که بتوانم در عرصه هنری سفیر خوبی برای کشورم باشم و می بینم که سیاستمداران کشور ما و بخصوص تیم مذاکرات هسته ای چقدر توانسته اند نماینده به حق و شایسته ای برای کشور ایران باشند و بتوانند حقوق ایرانیان را به جهانیان گوشزد کنند.

استاد انتظامی ادامه داد: امیدوارم که این فضای مثبت و امیدی که این روزها در بین هموطنان دیده می شود روز به روز افزوده شود و ما بتوانیم در این فضای آرام که حال و هوای امیدوارانه دارد کارهای هنری بیشتری انجام دهیم و با همکاری یکدیگر آینده ای روشن برای کشور رقم بزنیم.

این هنرمند پیشکسوت در پایان گفت: در پایان حرفی ندارم جز اینکه از آقای ظریف و گروه مذاکرات هسته ای صمیمانه تشکر کنم و خسته نباشید جانانه بگویم برای تمام زحماتی که این روزها در عرصه سیاسی کشیده اند.

لوریس چکناواریان:
اعتماد ایرانیان به ظریف، نتیجه مثبت داشت

لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز کشورمان می گوید خیلی در حوزه سیاسی تخصص ندارد اما همین قدر می داند که این روزها همه مردم مشتاق هستند که خبرهای خوشی برای ایران از راه برسد.

لوریس چکناواریان با درخشان خواندن عملکرد تیم مذاکرات هسته ای به هفته نامه «طلوع صبح» گفت: این روزها همه مردم خوشحال و منتظر هستند و امیدوارند در عرصه سیاسی خبرهای خوشی را بشنوند. من سیاستمدار نیستم اما می دانم که چقدر وظیفه سنگینی است که چشم یک ملت به تو باشد برای آنکه خبر خوشی برای آن ها بیاوری و بتوانی وظیفه ات را به خوبی انجام دهی. من شناخت چندانی از تیم مذاکرات هسته ای ندارم اما آنطور که خبرها حکایت می کند توانستند از وظیفه خود به خوبی بربیایند و در عرصه بین المللی با عملکرد درخشان خود نام ایران را بر سر زبان ها بیاندازند.

این هنرمند در پایان گفت: اعتماد مردم به آقای ظریف و تیم مذاکرات هسته ای خدا را شکر که نتیجه مثبتی داد. بی راه نبود که قدیمی ها می گفتند «کار را باید به کاردان سپرد» و امروز داریم نتیجه این سخن را در سطح اجتماعی می بینیم. هر اتفاقی که بتواند دل مردم را شاد کند تا ابد در یاد خواهد ماند. از همه کسانی که در عرصه سیاست خارجی فعال و دلسوز هستند تشکر می کنم و امیدوارم همه ما که مسوولیتی در این سرزمین به دوش داریم بتوانیم مثل آن ها عمل کنیم و شادی دل مردم را به همراه داشته باشد.

 

نظرات بینندگان