arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۴
پاسخ سیدحسین موسویان به رهبر مخالفان ایران در کنگره:

یک میلیون ایرانی را کشتید و مجروح کردید، حالا بی انصافی است که ما را متهم به بی ثباتی در منطقه می کنید

سیدحسین موسویان مذاکره کننده هسته ای سابق ایران در واکنش به سخنان تند سناتور گراهام گفت که ایران در 200 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک میلیون ایرانی را کشتید و مجروح کردید، حالا بی انصافی است که ما را متهم به بی ثباتی در منطقه می کنید
سیدحسین موسویان مذاکره کننده هسته ای سابق ایران در واکنش به سخنان تند سناتور گراهام گفت که ایران در 200 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است.

به گزارش «انتخاب»، سناتور لیدنسی گراهام رهبران مخالفان ایران در کنگره با حضور در شبکه دموکراسی، در مخالفت با توافق هسته ای مدعی شد که ایران حامی تروریسم و عامل بی ثباتی منطقه است و لذا این توافق ایران را در جهت بی ثبات کردن منطقه تقویت میکند.

سیدحسین موسویان که در این برنامه نیز حضور داشت، در پاسخ به ادعاهای گراهام گفت: در منطقه خاورمیانه، اسراییل در 5-6 دهه گذشته 6 تجاوز نظامی به کشورهای همسایه داشته است. عربستان متحد آمریکادر 5 سال گذشته دو تجاوز نظامی به یمن و بحرین نموده است.آمریکا در 15 سال گذشته دو تجاوز نظامی به عراق و افغانشتان داشته است.ناتو با حضور آمریکا به لیبی تجاوز نظامی کرد و لیبی را ویران کرد.

وی افزود: متقابلا ایران در 200 سال گذشته به هیچ کشور همسایه ای تجاوز نظامی نداشته است بلکه توسط عراق با حمایت آمریکا و عربستان مورد تجاوز قراگرفت و یک میلیون ایرانی را کشته و مجروح شدند. ابران بعد ازجنگ جهانی دوم بزرگترین قربانی سلاحهای کشتار جمعی است. صدام با حمایت آمریکا و اروپا ایران را بمباران شیمیایی کرد و بیش از 100 هزار ایرانی را کشته و مجروح نمود.

موسویان تصریح کرد: حقیقت این است که 11 تجاوز آمریکا-اسراییل و عریستان در خاورمیانه عامل بی ثباتی و هرج و مرج در منطقه شده است و نه ایران. آمریکا با تجاوز به عراق نه تنها تریلیاردها به مردم آمریکا ضرر زد و جان هزاران آمریکایی را به باد داد بلکه موجب بی ثباتی و گسترش تروریسم در منطقه شد. جوبایدن معاون رییس جمهور آمریکا سال گذشته در دانشگاه هاروارد رسما گفت که مشکل اصلی در منطقه متحدیت آمریکا هستند که با تزریق پول و اسلحه به تروریستهای سوریه، موجب توسع تروریسم شدند.حالا این بی انصافی است که ایران را متهم میکنند.
نظرات بینندگان