arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

لاوروف هم به ایران سفر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران و روسیه در کنفرانس مشترک خبری پایان مذاکرات خود در مسکو اعلام کردند، مواضع دو کشور برای حل بحران های خاورمیانه بوِیژه سوریه، عراق و یمن منطبق است و از مذاکره برای یافتن راهکار سیاسی بدون مداخله خارجی حمایت می کنند.

لاوروف امروز (دوشنبه) در این کنفرانس خبری گفت: روسیه و ایران به عنوان دو کشور دوست و همسایه توجه خاصی به همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و گسترش آنها دارند و با جدیت نیز دنبال خواهند کرد.

وی با استقبال از دعوت رسمی ظریف برای سفر به ایران و وعده انجام آن در آینده ای نزدیک، افزود: امیدواریم اجرای برجام از هفته آینده آغاز شود و همچنین از همکاری های ایران برای حل مسائل منطقه ای بهره بگیریم.

لاوروف با تاکید بر اهمیت نشست مشترک کمیسیون اقتصادی دو کشور که قرار است ماه اکتبر در مسکو برگزار شود، گفت: در مذاکرات امروز مسائل مربوط به روابط دوجانبه و ارتقای آن مورد توجه قرار گرفت و پروتکل بین وزارت خانه ای خارجه ایران و روسیه تا سال 2018 افق همکاری های دوجانبه و منطقه ای خواهد بود.

ظریف وزیر امور خارجه ایران که صبح امروز برای یک سفر فشرده یک روزه وارد مسکو شد، در این کنفرانس خبری گفت: روسیه در شرایط دشوار با ایران در باره مسائل مختلف مشارکت کردو اکنون هم زمینه های مناسبی برای گسترش همکاری ها وجود دارد.

ظریف افزود: افزون بر مذاکره در باره توسعه فراگیر روابط، بخش های مختلف دیگر از جمله تسهیل در صدور روادید و امور مربوط به کنسولی در دستور کار دو کشور است که در نشست امروز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر هماهنگی دو کشور در باره بحران های منطقه ای گفت: وضعیت سوریه خطر فرقه گرایی را افزایش داده است و باید برای پایان بحران در این کشور و همچنین عراق بدون مداخله خارجی اقدام و راهکار سیاسی اتخاذ شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان