arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

آلمان: يکپارچه حامي باقي ماندن يونان در منطقه يورو هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون صدر اعظم آلمان ضمن تمجيد از بسته نجات سوم براي يونان، دولت آلمان را در شرايط فعلي به صورت يکپارچه حامي باقي ماندن يونان در منطقه يورو دانست.

به گزارش روزنامه "دي ولت"، "زيگمار گابريل" رئيس حزب سوسيال دموکرات و معاون صدر اعظم آلمان در حزب خود براي موافقت با بسته نجات جديد براي يونان تبليغ مي کند. قرار است پارلمان آلمان روز چهار شنبه درباره اين بسته نجات راي گيري کند.

گابريل در نامه اي به اعضاي هيات مديره فراکسيون حزب سوسيال دموکرات در پارلمان آلمان نوشت: برنامه نجات سوم درباره يونان که مذاکرات درباره آن انجام شده است نه تنها بهتر از پيشنهادات قبلي است بلکه بخصوص مشخص مي کند که همه طرف ها به همديگر نزديک تر شده اند.

وي همچنين در اين نامه تصريح کرد که سوسيال دموکرات هاي آلمان بايد با اين بسته نجات که در علاقه آلمان و اروپا است موافقت کنند.

گابريل همچنين تصريح کرد که براي اولين بار از زمان مذاکرات درباره بسته کمکي براي يونان يک چنين ديناميک سياسي مثبتي در همه طرف ها ايجاد شده است. معطلي و ترديدهاي جديد در اين باره همواره اين خطر را ايجاد مي کند که شرايط اقتصادي و سياسي در يونان ناپايدار شود. بنابراين اين خوب است که ما به اين تصميم مثبت سريع رسيده ايم. نتيجه را مي توان ديد.

وي افزود: دولت آلمان حالا به صورت واحد حامي باقي ماندن يونان در منطقه يورو است.

گابريل همچنين تاکيد کرد که حالا شانس اينکه پايداري اقتصادي بتواند در يونان ايجاد شود بيش از همه زمان ها در پنج سال گذشته است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان