arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

چگونه بر بی حوصلگی خود غلبه کنیم؟

قبل از هر چيز بايد مطمئن شويد واقعا بي‌حوصله هستيد و تنبلي نمي‌كنيد. اتفاق افتاده است كه احتمالا به دليل توانايي ناكافي موقعيت‌ها و فرصت‌هاي جذابي را از دست داده باشيد وبه خود بگوييد حوصله نداشتم. برخي افراد به اشتباه تنبلي را بي‌حوصلگي مي‌دانند در حالي كه بي‌حوصلگي و تنبيل دو چيز كاملا جداست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید


افراد تنبل هر جا بتوانند تن و روح خود را رها مي‌كنند و هيچ تلاشي براي انجام كارها از خود نشان نمي‌دهند. در حالي كه افراد بي‌حوصله احساس بي‌قراري و بي‌تابي براي انجام كار دارند اما هيچ كاري براي آنها جذابيت ندارد و انگيزه‌اي در آنها ايجاد نمي‌كند. آنها احساس مي‌كنند جايي گير كرده‌اند و نمي‌توانند حركت كنند. خوشبختانه شما مي‌توانيد بر اين بي‌حوصله‌گي غلبه كنيد و سپس احساسي مانند آزادي از زندان داشته باشيد.
اولين قدم براي احساس انگيزه اين است كه به خود اجازه دهيد اين بي‌حوصلگي را حس كنيد. شما ممكن است فكر كنيد كه اين كار را بارها انجام داده‌ايد. و خود را مشغول كارهايي كرده باشيد كه شما را از آن حال و هوا دور كند مانند مشغوليت با اينترنت، تماشاي تلويزيون، گوش كردن به موزيك و مدتي كه سرگرم هستيد بر اين احساس بد بي‌حوصلگي غلبه كرده باشيد. اما اين كار به آن معني نيست كه به خود اجازه درك بي‌حوصلگي را داده باشيد. اجازه دادن به خود يعني گفتن بله به احساس خود، زماني كه مي‌خواهيد از اين بي‌حوصله‌گي فرار كنيد، به اين آشفتگي توجه كنيد و مروري بر اين احساس كه مانع تمركز شما مي‌شود داشته باشيد. وقتي شما توجه بيشتر به اين حس داشته باشيد متوجه خواهيد شد كه آيا واقعا بي‌انگيزه هستيد؟ يا موضوع چيز ديگري است؟
بسياري از افراد براي اينكه از شرايط سخت دور بمانند رابطه خود را با پيرامون خود قطع مي‌كنند. شما ممكن است احساس درد، غم، ترس و خشم كنيد؟ به طور مثال بسياري از افراد براي اينكه با موقعيت سخت روبه‌رو نشوند فكر ازدواج را از قلب و ذهن خود دور مي‌كنند. اما بهتر است، مشكل را حل كنيد و بدانيد هيچ چيز شما را اذيت نخواهد كرد و شما اميدوار مي‌شويد.
يادتان باشد ممكن است دريابيد كه حتي موضوع بسيار ساده بوده است و شما آن را سخت گرفته‌ايد. اما ممكن است در برخي افراد بي‌حوصلگي نوعي افسردگي به حساب آيد. هيچ شور و شوقي در زندگي اين افراد نيست و آنها ممكن است غمگين باشند و به هيچ چيز علاقه‌اي نشان ندهند و از هيچ چيز لذت نبرند. اگر شما با اين مشكل دسته و پنجه نرم مي‌كنيد، حركت كردن به شما كمك خواهد كرد. اگر شما از اين افراد هستيد، در آرامش به خود فرصت فكر كردن دهيد و احساس درون خود را بيابيد تا اگر مورد خاصي پيدا نكرديد با مرور بر زندگي خود همه موارد و كارهايي را كه بايد انجام دهيد را مورد توجه تازه قرار دهيد و بدانيد مسايل حل مي‌شوند و تجربه‌ها به شما آگاهي و هشدار بعدي را مي دهند.
آيا احساس تنهايي مي‌كنيد؟ شما مي‌خواهيد ارتباط با ديگران برقرار كنيد. آيا احساس ترس داريد؟ بايد به آنچه كه از آن مي‌ترسيد توجه كنيد. آيا احساس تهي بودن مي‌كنيد؟ شما نياز داريد بدانيد چه چيزي اين نياز شما را برطرف مي‌كند. شايد دوست داريد يك جا چمباتمه بزنيد و تكان نخوريد اما پياده‌روي كنيد، ورزش كنيد، با دوستان خود ارتباط برقرار كنيد و براي ارتباط با ديگران برنامه‌ريزي كنيد انجام اين كارها شما را خوشحال مي‌سازد.
خواب كافي داشته باشيد و غداي مناسب بخوريد اين فعاليت‌ها مي‌تواند به افراد كمك كند دوباره به زندگي برگردند و خرسندي به زندگي راه پيدا كند با مرور و بررسي بر زندگي و تجربه‌ها با خود مهربان باشيد از روي عمد خود را آزار ندهيد (حتي در مورد وقايع ناخوشايند).براي رفع مشكلات اگر نياز به درمانگر داريد بدون ترديد قدم اوليه را براي كمك گرفتن برداريد.
وقتي به كسالت و آشفتگي خود خاتمه مي‌دهيد مثل اين است كه از يك اتاق منزوي، سرد و تاريك به يك محيط گرم و آفتابي رسيده‌ايد.

ساعت24
نظرات بینندگان