arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

کاهش دماي کشور در روزهاي آينده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از کاهش دماي کشور در اکثر مناطق و پديده گرد و غبار در برخي مناطق کشور خبر داد.

احد وظيفه گفت: بر اساس تحليل آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، طي سه روز آينده در ساعات بعدازظهر و اوايل شب رشد ابر، وقوع رگبار و رعد و برق موقتي و وزش باد در برخي مناطق هرمزگان و جنوب شرق فارس دور از انتظار نيست.

وي افزود: اواخر وقت امروز (پنج‌شنبه) در سواحل غربي خزر ابرناکي، وزش باد و بارش پراکنده شروع مي‌شود، روزهاي جمعه و شنبه 30 و 31 مرداد، نيز با نفوذ جريانات خنک شمالي، ضمن کاهش دما در سواحل درياي خزر ابرناکي، بارش باران، گاهي رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. در شمال آذربايجان شرقي، ارتفاعات البرز، استان خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي نيز افزايش ابر، وزش باد و در ساعات بعد ازظهر رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

مدير کل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به پيش‌بيني مواج بودن درياي خزر در روزهاي جمعه و شنبه، اظهار کرد: شدت بارش روز جمعه در استان گيلان، شرق مازندران، غرب گلستان، شمال خراسان شمالي و روز شنبه در شرق مازندران، گلستان، وخراسان شمالي خواهد بود.

وي در ادامه با بيان اينکه جمعه و شنبه پديده گرد و غبار در برخي نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نيست، افزود: طي سه روز آينده وزش باد در شرق و برخي نقاط شمال شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخي نقاط، بويژه زابل، با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظيفه در بخش ديگر گفت‌وگو درباره وضعيت هواي تهران خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز صاف، در بعدازظهر رشد ابر، در ارتفاعات گاهي وزش باد با بييشينه و کمينه دماي 40 و 27 درجه سانتيگراد است. همچنين آسمان تهران در روز جمعه کمي ابري، در ارتفاعات افزايش ابر و بارش پراکنده با بيشينه و کمينه دماي 39 و 27 درجه سانتيگراد و در روز شنبه نيز کمي ابري، در بعدازظهر نيمه ابري و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهي رعد و برق با بيشينه و کمينه دماي 37 و 26 درجه سانتيگراد خواهد بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان