arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

آمریکا تعلیق رزمایش با کره جنوبی را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستیار وزیر دفاع آمریکا، تعلیق موقت رزمایش مشترک این کشور با کره جنوبی،هنگام تبادل آتش میان دو کره را تایید کرد و گفت: دلیل این اقدام هماهنگی با کره جنوبی در مورد تبادل آتش است.

به گزارش ایرنا، «دیوید شی یر» دستیار آسیا اقیانوسیه وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه پنتاگون از شرایط موجود و متشنج شدن منطقه مرزی غیر نظامی میان دو کره ابراز نگرانی کرد.

وی افزود، آمریکا از حوادث 4 اوت(مین گذاری و زخمی شدن سربازان کره جنوبی) بسیار نگران است و اوضاع را به دقت دنبال می کند.

دستیار وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت، پنتاگون در این رابطه با فرماندهان نظامی مستقر در کره و فرماندهان نظامی کره جنوبی ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی تصریح کرد، ایالات متحده آمریکا همچنان به تعهدات خود در حمایت از هم پیمانانش پایبند است و در این خصوص با کره جنوبی همکاری خواهد کرد.

دستیار وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تبادل آتش میان کره جنوبی و شمالی در روز پنجشنبه گفت، اقدامات اخیر کره شمالی مخرب و باعث متشنج تر شدن اوضاع شده است، وی پیونگ یانگ را به خویشتنداری و پرهیز از اقدامات برهم زننده ثبات در منطقه دعوت کرد.

شی یر، شایعات مطرح شده در خبرگزاری ها مبنی بر تعلیق رزمانش مشترک آمریکا و کره جنوبی را تایید کرد و اظهار داشت، رزمایش مشترک روز چهارشنبه بطور موقت تعلیق شد. وی دلیل این اقدام را هماهنگ شدن آمریکا با کره جنوبی در ارتباط با تبادل آتش در منظقه مرزی غیرنظامی میان دوکره اعلام کرد و افزود رزمایش در حال حاضر طبق برنامه درحال انجام است.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این که منظور از « هماهنگ شدن» با کره جنوبی چیست؟ اظهار داشت، پس از اقدامات مخرب توسط کره شمالی در 4 اوت ( زخمی شدن دو سرباز کره جنوبی در اثر مین گذاری) ارتش آمریکا در کره، در بخشی از رزمایش به وضعیت آماده باش کامل در آمد و برای اطمینان از حفظ قوانین میان دو کره در این وضعیت باقی خواهد ماند.

در چهار اوت سال میلادی جاری، دو سرباز کره جنوبی در اثر برخورد با مین های کارگذاشته شده به وسیله کره شمالی مجروح شدند و این عامل متشنج شدن اوضاع میان دو کره شده است.
نظرات بینندگان