arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۵۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

جنجال تازه ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه کلمبیایی ال‌اسپکتادور گزارش داد که مقامات پورتوریکو به شدت از اظهارات توهین‌آمیز کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا درباره لغو تابعیت پورتوریکویی‌ها انتقاد کردند.

به گزارش فارس به نقل از «ال‌اسپکتادور»، بسیاری از احزاب سیاسی پورتوریکو از اظهارات توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا درباره لغو تابعیت آمریکایی مردم پورتوریکو به‌شدت انتقاد کردند.

هفته گذشته در شبکه خبری پورتوریکو گزارشی درباره «ترامپ» پخش شد؛ این گزارش نشان داد که «ترامپ» ضمن ارسال نامه‌ای به گروهی از سرمایه‌داران آمریکایی از آن‌ها خواسته تا به وی در راستای بیرون راندن شهروندان پورتوریکویی به کشورشان کمک کنند زیرا آن‌ها ریشه و نژاد آمریکایی ندارند.

«تیرادا ریورا» سناتور «حزب دموکرات» حاکم پورتوریکو ضمن اعتراض به «ترامپ» در این‌باره گفت:  مردم پورتوریکو هرگز طالب تابعیت آمریکایی نبوده‌اند و و ما به زور و اجبار واشنگتن، آمریکایی شده‌ایم و هم‌اکنون نیز اصراری بر داشتن شناسنامه‌های آمریکایی نداریم.

رسانه‌های پورتوریکویی همچنین اعلام کردند که با توجه به اظهارات توهین‌آمیز و سخنرانی «ترامپ» در نیویورک پیش‌بینی می‌شود که سیاست‌های پیشگیرانه نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در راستای حفظ امنیت این کشور علاوه بر پورتوریکو و مکزیک در آینده دامن‌گیر پرویی‌ها نیز خواهد شد.

«ریورا» در ادامه افزود «ترامپ» باید پیش از سخنرانی‌های توهین‌آمیزش درباره برخی از مسائل تحقیق و بررسی کند، وی باید بداند که تابعیت آمریکایی از سال 1917 به مردم پورتوریکو تحمیل شده در حالی‌که ما سال‌هاست که برای بدست آوردن تابعیت اصلی‌ خودمان تلاش می‌کنیم.

در این راستا رهبران جمهوری‎‌خواه «حزب جدید و مترقی پورتوریکو» که پیشتر خواستار الحاق کامل پورتوریکو به آمریکا بودند، هم‌اکنون به دلیل اظهارات جنجال‌برانگیز کاندیدای نژاد پرست آمریکایی درخواست خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

«مانوئل رودریگز اورلانا» دبیر روابط با آمریکا از «حزب استقلال پوزتوریکو» به نوبه خود در این‌باره گفت که مردم پورتوریکو از لغو تابعیت آمریکایی که سال‌هاست بر آن‌ها تحمیل شده، استقبال می‌کنند.

«دونالد ترامپ» در 16 ژوئن سال جاری (26 خرداد) طی یک سخنرانی خطاب به جامعه مکزیکی آمریکا، آن‌ها را متجاوز و عامل توزیع مواد مخدر و جنایت در آمریکا دانست؛ پس از این سخنان بود که شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی به همکاری خود با وی خاتمه داد.

البته باید خاطرنشان کرد که تنها مهاجران مکزیکی یا دموکرات‌ها در دسته مخالفان وی قرار نمی‌گیرند؛ بسیاری از چهره‌های سیاسی جمهوری‌خواه جزو کسانی هستند که وی را حمایت نمی‌کنند.

پس از فرار«خوآکین گوسمان لوئرا» معروف به «ال‌چاپو» قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر از زندان این کشور در 12جولای سال جاری (21 تیرماه) وی در سخنرانی اعلام کرد که من پیش‌تر به خطر مکزیکی‌ها اشاره کرده بودم.

در پی اعتراضات همچنین در 23 ژوئن (2 تیر) «خوزه آنتونیو مه‌آده» رئیس دستگاه دیپلماسی مکزیک اظهارات «ترامپ» را رد کرده و گفت که عقاید وی سرشار از قضاوت ناعادلانه و نژاد‌پرستی است.

 البته با وجود اعتراضات مقامات مکزیکی و دیگر کشورها به سخنان توهین‌آمیز «ترامپ» درباره مکزیکی‌ها وی به همگان اعلام کرده که سخنانش حقیقت داشته‌اند و هرگز عذرخواهی نمی‌کند.

«دونالد» صاحب مؤسسات تجاری و اقتصادی زیادی است و نامش به عنوان رئیس یا صاحب بیش از 400 شرکت تجاری به‌ویژه در زمینه ساخت و ساز ثبت شده است؛ هر چند در مدارک منتشر شده از سوی تیم تبلیغاتی این نامزد ریاست جمهوری آمریکا، ثروت وی 50 میلیون دلار اعلام شده و همین امر نیز جنجال‌برانگیز شده است چرا که این میزان ثروت اعلام شده با توجه به دامنه فعالیت تجاری وی غیرواقعی به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
فقط جت شخصی این بابا 96 میلیون دلار قیمت داره !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
این آقای ترامپت خودش اهلیتش کجاییه ؟
نظرات بینندگان