arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۰

آغاز تورهای رایگان تهران گردی

تور رایگان تهران گردی ویژه بافت تاریخی با عنوان « تورهای گردشگری تهران قدیم » در شهرداری منطقه 12 تهران آغاز شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تور رایگان تهران گردی ویژه بافت تاریخی با عنوان « تورهای گردشگری تهران قدیم » در شهرداری منطقه 12 تهران آغاز شد .
 
 قائم مقام شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به اینکه این منطقه در بردارنده بزرگ ترین بافت تاریخی شهر تهران است ، افزود: این سومین تور نوروزی تهران گردی است که امسال با محوریت اماکن تفریحی و گردشگری منطقه 12 از امروز تا 11 فروردین برگزار ‌می شود.

غلامرضا جان قربان گفت:‌ هدف از برگزاری این تورها معرفی جاذبه های تاریخی تهران و پرکردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران نوروزی است .

وی با اعلام اینکه برای هر روز این تورها ،‌ برنامه های جداگانه ای تدارک دیده شده است گفت:‌ بازدید از بافت تاریخی منطقه 12 با توجه به محورهای30 گانه مشخص شده برای این منطقه ‌در هر سفر متفاوت است و تکراری نیست و در این بازدیدها راهنمای تور اطلاعات لازم را درباره مکان ها در اختیار مسافران قرار می دهد .

قائم مقام شهردار منطقه12 تهران افزود: ‌12 موزه و‌40 بنای تاریخی در30 مسیر مشخص شده از 2 مبدا اصلی ایستگاه متروی امام خمینی و بهارستان و چهار مبداء‌ فرعی صادقیه ، تجریش ، فلکه اول تهران‌پارس و فلکه دوم نازی آباد هدف تورهای تهرانگردی است .

وی گفت:‌ شش ایستگاه نوروزی در منطقه12 تهران شامل میدان بهارستان ، میدان امام خمینی ،‌ چهارراه گلوبندک ، ‌میدان محمدیه ، میدان خراسان و میدان شهدا‌ آماده پاسخگویی و عرضه ‌بسته های گردشگری این منطقه مانند کتابچه راهنما ، ‌معرفی جاذبه های تاریخی ، ‌آلبوم عکس و نقشه راهنمای محدوده تاریخی تهران به مراجعه کنندگان و علاقه مندان است .

این تورها از امروز تا 11 فروردین ساعت های10 و 14 از مکان های اشاره شده پذیرای علاقه مندان به بازدید از اماکن تاریخی است .

دفتر مدیریت بافت تاریخی منطقه 12 ،‌ شماره تلفن های 33135161 و 33569505 را برای کسب اطلاعات بیشتر شهروندان در نظرگرفته است.

نظرات بینندگان