arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۰

تولید روزانه 54 میلیون لیتر بنزین در سال 90

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت : برنامه ما برای امسال تولید 52 میلیون و 500 هزار میلیون لیتر در روز است که البته این میزان تولید در خصوص بنزین معمولی با اکتان 87 است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت : برنامه ما برای امسال تولید 52 میلیون و 500 هزار میلیون لیتر در روز است که البته این میزان تولید در خصوص بنزین معمولی با اکتان 87 است.
 
به گزارش خبرنگار خبر گزاری انتخاب به نقل از خبر ، ضیغمی افزود : در عین حال در تلاشیم تا روزانه یک میلیون و 700 هزار میلیون لیتر بنزین سوپر نیز تولید کنیم.اگرچه باید تاکید کنم این میزان تولید درراستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و مدیریت مصرف در کشور است اما درصورتیکه نیاز کشور افزایش یابد قطعا تامین آن کار غیرممکنی نخواهد بود اما این میزان مصرف براساس پیش بینی های ماست.
 
وی در خصوص طرح های اجرایی وزارت نفت برای تامین این مقدار بنزین گفت : در سال جاری 5 طرح عمده برای افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور داریم که امیدواریم تمام این برنامه در موعد مقرر به بهره برداری برسند.
 
بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت بهینه سازی پالایشگاه اراک(افزایش خوراک پالایشگاه  به میزان 80 هزار بشکه در روز)، بهره‌برداری از طرح بنزین سازی در پالایشگاه شهید تندگویان تهران، بهره‌برداری از طرح بهینه سازی وبهبود کیفیت فرآورده‌ها در پالایشگاه شهید تندگویان تهران، بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت و بهینه سازی پالایشگاه لاوان، بهره‌برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز،پنج طرحی هستند که ما تلاش داریم در سال 90 وارد مدار بهره برداری کنیم.
 
وی همچنین در مورد تامین منابع خارجی برای اجرای طرح ها گفت : درحاضر مذاکرات با برخی از تامین کنندگان مالی خارجی دردست اقدام است و امیدواریم امسال به نتیجه های مثبتی در این مذاکرات دست پیدا کنیم.اما با این حال ما از مشارکت خارجی در پروژه ها بسیار استقبال خواهیم کرد و در تلاشیم تا با جذاب کردن سرمایه گذاری در پروژه ها سرمایه گذاران را جلب کنیم.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
0
1
بازم بلوف ،بازم دروغ کی به کیه!
نظرات بینندگان