arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

آيت‌الله مکارم شيرازي: برجام نقاط قوت فراوان دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد با بيان اينکه برجام نقاط قوت فراوان دارد گفت: بحث، بررسي و گفت و گو در مورد برجام بايد به صورت دوستانه، محبت آميز، منطقي و مستدل ، همچنين به عنوان حل مشکل و نه به عنوان معارضه، مبارزه و اهانت باشد.

اين مرجع تقليد روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بيان داشت: بررسي و گفت و گو پيرامون برجام نبايد همراه با نسبت هاي ناروا دادن باشد وگرنه دشمن به هدف خود مي رسد.

وي بيان داشت: برجام نقاط قوت فراوان دارد و ممکن است نقاط ضعفي نيز داشته باشد اما همه بايد در اين فکر باشند که به نحوي از نقاط ضعف عبور کرده و آن ها را حل کنند و اين کار راه حل دارد و چنان نيست که راه حل نداشته باشد.

وي افزود: برجام اقدامي بوده است که پيروزي محسوب مي شود و نبايد آن را فراموش کرد البته مساله برجام نبايد سبب شود افراد در مقابل هم بايستند و برخي بگويند واي بر ما که چنين پيماني بسته ايم و عده اي آن را بزرگترين پيمان بسته شده در تاريخ بدانند تا اختلافات شديد شود.

آيت الله مکارم شيرازي ادامه داد: دشمن هم همين را مي خواهد که اختلافي در ميان ملت بيندازد و اگر اختلاف بيفتد مشکل آن ها حل شده و دشمنان مي توانند بر ما مسلط شوند.

وي افزود: بايد هوشيار و عاقل باشيم، از فرصت ها استفاده و فراموش نکنيم که دشمن مرتب تهديد مي کند و حرف هاي ناموزون مي زند لذا بايد آگاه باشيم و وحدت خود را به هم نزنيم.

اين مرجع تقليد اظهار داشت: اختلافات در داخل به جاي آن که به نزاع تبديل شود بايد پژوهش و بررسي شود.

وي با اشاره به مساله آوارگان جنگ هاي منطقه گفت: بر اثر جنگ هاي داخلي مشکل مهم منطقه مشکل آوارگان است که تبديل به يک مشکل در عالم اسلام شده است و مردم از مناطقي که داعشي ها با قساوت کار مي کنند فرار مي کنند.

وي ادامه داد: آوارگان نمي دانند از سوريه و يمن فرار کرده و به کجا بروند چرا که کشورهاي ديگرمي گويند جا به شما نمي دهيم و کساني که آتش افروز جنگ هستند حساب نمي کنند چه عواقبي دارد.

آيت الله مکارم شيرازي افزود: جنگ ويراني، آوارگي و عقب افتادگي را در پي دارد، عده اي خود عامل جنگ هستند، آمده اند مي گويند چرا برخي آواره شده اند.

وي ادامه داد: ايران و روسيه معتقدند سوريه بايد به دست مردم اين کشور اداره شود، برخي از اطراف دنيا عده اي را جمع کرده و آموزش داده و به داخل سوريه فرستاده اند، مردم را آواره کرده و عامل آن را ايران و روسيه مي دانند؟ بايد تاسف بر اين حرف هاي زشت و منطق بي اساس آنها خورد.

وي تاکيد کرد: در سوريه بايد به دست مردم اين کشور نظر سنجي زير نظر سازمان ملل انجام شود که آن ها صلاح خود را انتخاب کنند اين در حالي است که از نظر برخي، همه جا دموکراسي خوب است اما در سوريه خوب نيست و منافع برخي تامين نمي شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان