arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

هشدار وقوع سيلاب موقت و آبگرفتگي‌ معابر در 11 استان کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طي امروز و فردا آسمان 11 استان کشور ميزبان رگبار، رعد و برق و وزش تند باد شديد موقعي است.

اصغري کارشناس ارشد هواشناسي در خصوص وضعيت آب و هواي امروز و فرداي کشور گفت: طي امروز و فردا با توجه به تداوم شرايط ناپايدار جوي و رشد ابرهاي جوششي يا همرفتي، رعد و برق و تند باد شديد موقتي در برخي نقاط استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي مرکزي و جنوبي زاگرس، ارتفاعات البرز و جنوب کشور پيش بيني شده است.

وي ادامه داد: براي امروز استان‌هاي هرمزگان، فارس، غرب کرمان، دامنه‌هاي زاگرس در استان‌هاي چهارمحل و بختياري، کهگيوله و بوير احمد، جنوب و غرب اصفهان، ارتفاعات البرز مرکزي و شرقي در استان‌هاي تهران، مازندران، سمنان و گلستان، درگير رگبار، رعد برق و تند باد شديد موقي خواهند بود.

وي در خصوص وضعيت آب و هواي روز جمعه نيز گفت: رگبار، تند باد شديد موقتي و رعد برق روز جمعه "فردا" در استان‌هاي هرمزگان، فارس، کرمان، غرب يزد و ارتفاعات زاگرس در استان کيگيوله و بوير احمد حاکم خواهد بود.

کارشناس ارشد سازمان هواشناسي کشور تاکيد کرد: در برخي نقاط ياد شده رگبار باران، پتانسيل وقوع سيلاب موقت و آبگرفتگي‌ معابر را دارد که براي جلوگيري از پيامدهاي هواي مخرب از جمله سيلاب، رعد و برق وزش تند باد موقت توصيه مي‌شود احتياج لازم کار گرفته شود.

اصغري گفت: هواي امروز تهران کمي ابري و از بعد از ظهر افزايش ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهيم بود و در 24 ساعت آينده هواي پايتخت هم چنان کمي ابري بوده و از بعد از ظهر افزايش ابر بارش پراکنده در ارتفاعات را پيش بيني کرده‌ايم.

وي در خصوص موثق بودن پيش بيني‌هاي اين سازمان اظهار داشت: تمامي پيش بيني‌هاي اين سازمان با استفاده از تکنولوژي و فناوري‌هاي برتر هواشناسي جهان به دست آمده و تمامي آنها به واقعيت مي‌پيوند که با جويا شدن از هلال احمر و مديريت بحران مراکز استان‌ها مي‌توان به صحت پيش بيني‌ها رسيد.
نظرات بینندگان