arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰

واگذاري فرماندهي عمليات عليه ليبي به ناتو یعنی تسلیم شدن فرانسه و ترکيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز واگذاری فرماندهی عملیات علیه لیبی به ناتو را نشانه تسلیم شدن فرانسه و ترکیه توصیف کرد. شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: سازمان اتحاد آتلانتیک شمالی، ناتو فرماندهی عملیات نظامی در لیبی را به دست می گیرد.

به این ترتیب فرانسه و ترکیه در این زمینه تسلیم شدند زیرا پاریس خواستار این بود که بمباران لیبی تحت فرماندهی کشورهای عضو ائتلاف بین المللی باشد.

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو اعلام کرد هدف ناتو حفاظت از غیرنظامیان در مناطق درگیری با نیروهای نظام قذافی است و اینکه این سازمان دقیقا بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل خواهد کرد.

ترکیه که با حملات به لیبی مخالف بود مسئولیت کمک های بشردوستانه و کنترل بنادر، فرودگاه ها را برعهده خواهد داشت و نقش میانجیگر را ایفا خواهد کرد.

گروه تماس یعنی دوازده کشور مشارکت کننده در عملیات علیه لیبی روز سه شنبه در لندن نشستی برگزار خواهند کرد برای اینکه راه حلی سیاسی و دیپلماتیک برای بحران لیبی پیدا کنند.

دولت اوباما نیز معتقد است که تصمیم ناتو تصمیمی به جاست.

این تصمیم قرار است به باراک اوباما امکان ارائه توضیحاتی را درباره مشارکت امریکا در لیبی به مردم این کشور فراهم و این مداخله نظامی را توجیه کند.

اوباما در برابر انتقادات، تصمیم گرفته است امشب برای امریکایی ها سخنرانی کند.

امریکا در حالی در حمله نظامی به لیبی مشارکت دارد که ارتش این کشور قبلا در عراق و افغانستان حضور گسترده ای داشته و دارد.
نظرات بینندگان