arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

تأکید یک مرجع تقلید بر نمایش ندادن سیمای معصومین(ع)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: فیلم بالاتر از عالم اجسام است و بر روی مردم اثر بالایی دارد، از این جهت نباید صورت‌های ائمه (ع) یا حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) به مردم نشان داده شود.

این مرجع تقلید در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم، برنامه‌های فرهنگی را بسیار حساس دانست و گفت: ابعاد گوناگونی در زندگی انسان‌ها وجود دارد که مهمترین آن فرهنگ است و پیامبران الهی نیز در این موضوع فعالیت بیشتری داشته و به درون سازی می‌پرداختند.

وی گفت: فرهنگ با روح و روان مردم سروکار داشته و بسیار مهم است.

این مرجع تقلید به موضوع موسیقی پرداخت و افزود: موسیقی، هنری است که گاهی بسیار مثبت و اثرگذار و گاهی اثر منفی بر جامعه دارد که باید به آن توجه کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: موسیقی گاهی مربوط به کلمات و گاهی مربوط به آهنگ است که از هر دو جهت باید رعایت شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید موسیقی‌های مثبت را به مردم یاد داد و آنان را از مباحث منفی بر حذر داشت.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فیلم پرداخت و بیان کرد: فیلم اثر زیادی بر روی مردم دارد، چراکه تبلیغات بصری است و از این جهت باید با دقت مورد مطالعه قرار گرفته تا مطالب صحیح به مردم عرضه شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: نباید سیمای ائمه(ع) در فیلم‌ها نشان داده شود، چراکه گاهی مردم با مشاهده این فیلم‌ها، به چشم حضرت عباس (ع) استناد می‌کنند که درست نیست و نباید انجام شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: عظمت ائمه معصومین(ع) به صورت آنان نیست، بلکه به سیرت است.

این استاد دروس خارج حوزه تصریح کرد: مسئولین فرهنگ و ارشاد باید با علما و بزرگان ارتباط وسیع و گسترده داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز استکبار و ایادی آن با نقشه‌های گوناگون در کشورهای مختلف اشتغال به ظلم دارند و باید مردم را از وضع موجود دنیا مطلع کرد.

وی اظهار کرد: موضوع فرهنگ، مبحثی بسیار مهم است که مسئولیت شما را بالا برده و باید به نحوی مردم را آماده کنید که هم دستاوردهای انقلاب را حفظ و هم در برابر دشمنان کنونی مجهز، هوشیار و بیدار باشند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان