arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

آمار کشته شدگان حجاج فارس در حادثه رمی جمرات به مرز 16 نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات تعداد کشته های حجاج و زائران این استان در حادثه رمی جمرات و منا در حج تمتع امسال به مرز 16 نفر رسیده است.

علیرضا زینلی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این درحالی است که تاکنون آماری از وجود زخمی ها و مفقودی های این حادثه در خصوص زائران استان فارس در دست نیست.

وی اظهارداشت: همکاران ما در حال ارتباط با مدیران کاروان های اعزامی از استان فارس هستند تا از حال زائران با خبر شوند که در صورت اطلاعات کافی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

زینلی اظهار داشت: امسال بیش از سه هزار و 300 زائر از این استان به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یکهزار و 500 نفر مرد و یکهزار و 800 نفر زن از استان فارس و دو کاروان از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند.

وی اضافه کرد: مسن ترین زائر حج تمتع امسال استان فارس 87 ساله از شهرستان استهبان و کوچکترین زائر استان فارس 15 ساله از شهرستان گراش است.

همزمان با عید سعید قربان و انجام مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، حادثه ای برای حجاج حج تمتع رخ داد که در این حادثه شماری از حجاج از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

پیش از این نیز حادثه واژگون شدن جرثقیل در مسجدالحرام در شهر مکه به دلیل بروز توفان که جمعه شب بیستم شهریورماه رخ داد موجب کشته شدن 107 نفر و زخمی شدن بیش از 230 نفر شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین از فسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
4
مرگ برآل سعود کافربیکفایت
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
2
لعنت خدا بر آل سعود
نظرات بینندگان