arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان :

امنیت ایران در منطقه بزرگترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در اولين روز از هفته دفاع مقدس و در آستانه عيد سعيد قربان، دکتر بهرام سبحاني مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان به همراه جمعي از معاونين، مديران و بسيجيان پايگاههاي بسيج شرکت فولاد مبارکه، سرهنگ رسول قاسمي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان مبارکه و جمعي از سپاهيان منطقه با حضور در مزار شهداي گمنام ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي امام راحل، ياد و خاطره شهدا و ايثارگران 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.

در اولين روز از هفته دفاع مقدس و در آستانه عيد سعيد قربان، دکتر بهرام سبحاني به همراه جمعي از معاونين، مديران و بسيجيان پايگاههاي بسيج شرکت فولاد مبارکه، سرهنگ رسول قاسمي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان مبارکه و جمعي از سپاهيان منطقه با حضور در مزار شهداي گمنام ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي امام راحل، ياد و خاطره شهدا و ايثارگران 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.

در اين آيين مدير عامل شرکت با افتتاح نمايشگاه دفاع مقدس که با هماهنگي حوزه مقاومت بسيج شهيد موحديان شرکت فولاد مبارکه و سپاه ناحيه در شرکت فولاد مبارکه برپا گرديد، از غرفههاي مختلف اين نمايشگاه بازديد نمود.

سبحاني در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس و تبريک به مناسبت عيد سعيد قربان بيان داشت : آنچه براي ملت ايران از اين همه ايثارگري در دوران 8 سال دفاع مقدس حاصل شد چيزي جزء عزت، سربلندي ، موفقيت و پيروزي نبود و اميدوارم هر کدام از ما به سهم خود پاسدار خون شهداي عزيزي باشيم که براي سر بلندي ميهن اسلامي ايران جان فشاني کرده و از همه چيز خود گذشتند .

وی جانبازان را يادگاران دفاع مقدس و شهداي زنده ناميد و گفت: آنان با ايثارگري خود موجبات برکت نظام را رقم زدند.
مدير عامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: نمايشگاههاي برپا شده در هفته دفاع مقدس فرصتي است براي نشان دادن توان فني متخصصان داخلي و فعاليتهايي فني و مهندسي که در فضاي صلح و آرامش بعد از دوران جنگ حاصل شده است. اين امر شرايطي فراهم ميکند تا ضمن حفظ آمادگي، براي هرگونه تهاجم و تهديد، از اين ظرفيتها در جهت خدمت رساني به جامعه استفاده شود.

وي افزود: گروه بسيج سلامت فولاد مبارکه با مراجعه به مناطق محروم کشور، ضمن معاينه بيماران و اقدامات لازم در راستاي درمان آنها، قشر مستضعف را ياري مينمايد.

سبحاني تصريح کرد: در دوران جنگ به دليل نياز کشور و حمايت رزمندگان در جبههها، واحدهاي مختلف صنايع دفاع و سپاه در جهت ساخت تجهيزات نظامي از طريق مهندسي معکوس فعاليت نمودند تا موجبات خودکفايي و رشد توان فني و مهندسي کشور را فراهم نمايند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: ساخت فولاد مبارکه در دوران جنگ از جمله اقداماتي بود که به موازات توفيقات حاصل شده در جبهه و جنگ در بخش صنعت نيز ما را به رشد و خودباوري قابل ملاحظهاي رساند. تجهيزات و قطعات مورد نياز اين شرکت از طريق واحدهايي که تا پيش از آن در اختيار جبهه و جنگ بودند، تأمين شد و خوشبختانه اين تلاش، جامعه را به سوي جامعهاي صنعتي سوق داد تا تفکر صنعتي در جامعه نهادينه شود و نتيجه آن شد که ما امروزه در بسياري از زمينه ها به خود کفايي رسيدهايم و بدون نياز و وابستگي به متخصصان خارجي، پيچيدهترين قطعات در همين صنايع ساخته و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي گفت: فولاد مبارکه اصفهان « ما ميتوانيم» را جامه ي عمل پوشاند و کشور نيز به برکت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به توفيقات زيادي در زمينههاي دفاعي، نظامي، فناوري هستهاي، صنعتي ، فولاد و ... نائل شد.

مدير عامل فولاد مبارکه تأکيد کرد: بايد يادمان باشد که اگر امروز در فضاي آرام و امني زندگي ميکنيم، و اينکه ايران به عنوان جزيره ثبات در منطقه مطرح است دستاورد هشت سال دفاع مقدس و به برکت خون اين شهدا حاصل شده است فلذا در فضاي کنوني مهمترين مسئوليت و وظيفه ما حفظ اين دستاوردها در زمينههاي صنعتي، نظامي، فرهنگي  و مذهبي است .

وی خاطر نشان کرد : با بالا رفتن توان نظامي ايران ديگر هيچ کس جرأت تعرض به ما را نخواهد داشت. به واسطه همين، امروز دشمنان با جنگ اقتصادي در صدد ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران هستند. اگر فولاد مبارکه به عنوان بزرگترين قطب صنعت منطقه بتواند سربلند و موفق باشد، مي توانيم بگوييم که در مقابل دشمن به خوبي ايستادگي کردهايم. به هر حال کار، تلاش و توليد و توسعه اينها اهدافي است که براي شرکت ترسيم شده و ما بدنبال آن اهداف و توسعه به سمت تعالي حرکت مي کنيم.
نظرات بینندگان