arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۰

مرکل، در قبال آزادی دو خبرنگار آلمانی، برای ایران چه کرد؟ / احزاب مخالف: ایران ما را شکست داد!

: تنها چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره کمک آلمان به پرداخت بهای نفت صادراتی ایران به هند از طریق بانک فدرال این کشور، برخی خبرها حاکی از آن است که
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته نامه آلمانی اشپیگل ، پس از گذشت هفته هاز آزادی دو خبرنگار بازداشت شده در ایران، مدعی شد: دولت آلمان در قبال آزادی دو خبرنگار بازداشت شده آلمانی در ایران تن به این معامله داده و خدمات بانکی به ایران ارائه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.ir ؛ به نوشته ی این هفته نامه، دولت آلمان در قبال آزادی دو خبرنگار آلمانی با پرداخت پول نفت صادراتی ایران به هند از طریق بانک فدرال این کشور موافقت کرده است.

پیش از این روزنامه آلمانی هندلس‌بلات گزارش داده بود: بانک فدرال آلمان با چراغ سبز وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه این کشور اقدام به انتقال میلیاردها یورو بابت صادرات نفت ایران به هند به حسابی در بانک تجاری ایران و اروپا در هامبورگ می‌کند.

به نوشته ی این روزنامه، بانک تجاری ایران و اروپا که در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار دارد و گفته می‌شود متعلق به بانک صنعت و معدن ایران است، پول نفت صادراتی به هند را در نهایت به تهران منتقل می‌کند.

واکنش مخالفان دولت مرکل

به دنبال انتشار این اخبار، برخی احزاب مخالف دولت آلمان، ضمن انتقاد شدید از این اقدام، خواستارر اعلام جزئیات مربوط به این «معامله چند میلیاردی» با ایران شده‌اند.

گرنوت ارلر، نایئب رئیس فراکسیون حزب سوسیال دمکرات آلمان در پارلمان این کشور با اشاره به سفر اخیر گیدو وستروله به ایران گفته است: دیدن تصاویر دست دادن وزیر امور خارجه آلمان با محمود احمدی‌نژاد به اندازه کافی آزار دهنده بوده است!

وی با اشاره به اینکه "درصورت صحت این ادعا، آلمان، شکست مهمی مقابل ایران خورده"، افزود: آلمان بهای بسیار سنگینی پرداخته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
1
2
چشممان روشن.
نظرات بینندگان