arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

حبیبی: برخی داوطلبان اصولگرا در انتخابات آتی احساس تکلیف نکنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه عده ای از اصولگرایان همواره در صحنه انتخابات حضور یافته و آن را نوعی تکلیف می دانند، گفت: این افراد بهتر است یک بار هم که شده احساس تکلیف نکنند.
 محمدنبی حبیبی شامگاه یکشنبه در همایش همبستگی اصولگرایان در افق انتخابات در شهرکرد افزود: تعدد کاندیداهای اصولگرا در رقابت های انتخاباتی آتی چالش و آسیب پیش روی این جناح به شمار می رود. 

وی افزود: ضرورت ائتلاف در انتخابات را کسی انکار نمی کند و اصولگراها برای پیروزی در انتخابات باید به دنبال ائتلاف و ارائه فهرست واحد باشند. 

وی با بیان اینکه شرایط انتخابات مجلس دهم با شرایط انتخابات مجلس نهم متفاوت است، گفت: اصولگرایان در مجلس نهم رقیبی نداشتند اما در انتخابات امسال شرایط فرق کرده و باید بیش از گذشته وحدت خود را حفظ کنند.

حبیبی تصریح کرد: رقابت بین اصولگرایان باعث ریزش رای آنها می شود و ضروری است تا با ائتلاف بر روی کاندیداهای واحد برای هر حوزه انتخابیه شرایط پیروزی فراهم شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شرایط فعلی ائتلاف اصولگرایان نسبت به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مساعدتر است، افزود: اصولگرایان اگر با ائتلاف کامل هم وارد عرصه شوند نمی توان به طور قاطعانه گفت که پیروز میدان می شوند و اگر ائتلاف نکنند باید از همین الان شکست آنها را پذیرفت.

حبیبی خاطرنشان کرد: تجربه های گذشته، اصولگرایان را متوجه این موضوع کرده که برای پیروزی راهی جز ائتلاف ندارند و این یک خبر خوش برای ادامه راه است.

وی با اشاره به برنامه های جناح اصلاح طلب برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به گفته آقای عارف اصلاح طلبان به دنبال ائتلاف با اعتدالیون هستند و تلاش دارند تا ضمن کنار گذاشتن تفرقه، خود را به اعتدالیون پیوند بزنند.

حبیبی ادامه داد: پس اصولگرایان باید بدانند که خطر کنار گوش آنهاست و اگر منیت های خود را کنار نگذارند باید شکست خود را از همین الان قبول کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب در مرکز برای استانها تعیین تکلیف نمی کند، افزود: کاندیداها از مرکز تعیین نمی شوند و استانها تلاش کنند تا با تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان بر کاندیدایی که مورد وثوق همه تشکل های اصولگرا باشد، کاندیداهای خود را معرفی کنند.

حبیبی تصریح کرد: حزب موتلفه تمام تلاش خود را برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات به کار می گیرد و معتقد است چنانچه اکثریت مجلس دهم را اصولگرایان تشکیل دهند ولو اینکه نماینده ای از موتلفه به مجلس راه پیدا نکند، این یک پیروزی برای جریان اصولگرایان است.

وی با بیان اینکه اصولگرایان نباید اجازه دهند تا مجلسی همانند مجلس ششم تشکیل شود، افزود: باید نگران روز نهم اسفند باشیم که نتایج اعلام می شود و مجلسی همچون مجلس ششم و شاید بدتر از آن تشکیل شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در این برنامه با ادای احترام به شهید همدانی، این شهید بزرگوار را یک فرمانده متدین، انقلابی، شجاع، هوشمند و دوراندیش و واجد همه شرایط یک فرمانده بزرگ دانست.

حبیبی افزود: با داشتن چنین شخصیت هایی در کنار برخورداری از حضور مقام معظم رهبری و توده های مردم تاکنون توفیق حفظ انقلاب اسلامی را داشته ایم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان