arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

اصول‎گرایان قصد اعلام فهرست واحد دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه به تنهایی وارد میدان انتخابات برای معرفی نامزد نخواهد شد و با دیگر اصول‎گرایان قصد اعلام فهرست واحد دارند.

  محمدنبی حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‏رو بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: حزب موتلفه به تنهایی وارد میدان انتخابات برای معرفی نامزد نخواهد شد و با دیگر اصول‎گرایان قصد اعلام فهرست واحد دارند.

وی افزود: حزب موتلفه برای انتخابات خبرگان رهبری از فهرست مصوب جامعتین که شامل مدرسین و روحانیون مبارز هستند، پشتیبانی خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه در مجلس دهم با شرایطی کاملا متفاوت با مجلس دوره نهم مواجه هستیم اظهار کرد: رقبا در مجلس نهم حضور رسمی و تاثیرگذاری نداشتند، این در حالی است که با وجود شواهد موجود روشن است که اصلاح طلبان با ظرفیتی بیش از دوره گذشته به میدان خواهند آمد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات میان جناح اصلاح‎طلبان و اعتدالیون، اظهار کرد: به گفته آقای عارف به منظور ارائه فهرست واحد در مجلس شورای اسلامی در سال 94 با اعتدالیون در حال ائتلاف و مذاکره هستند.

دبیرکل حزب موتلفه ائتلاف کامل را تنها راه اصول‌گرایان دانست و اظهار کرد: اگر اصول‌گرایان شرایط سیاسی انتخابات سال جاری را درک کنند، همگی آماده ائتلاف خواهند بود.

وی تفرق و تعدد نامزدها را از آسیب‌های پیش‌رو در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان کرد و افزود: تعدد نامزدهای اصول‌گرا و اصلاح طلب موجب شکست رای و برنده شدن رقیب خواهد بود.

حبیبی به تشکیل هیات حکمیت در تمامی استان‌ها تاکید و تصریح کرد: اگر در هر استانی شورایی از تمام اصول‌گرایان تشکیل و با توافق همه هیات حکمیت مورد توافق همه انتخاب شود، احتمال پیروزی اصول‌گرایان بسیار زیاد خواهد بود.

وی در پایان به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: کفه منفی بودن برجام سنگین‌تر از کفه مثبت آن است و آن گزارشی که کمسیون برجام در مجلس ارائه کردند، گزارش دقیقی نیست.

حبیبی اظهار کرد: برجام یک پیروزی برای جمهوری اسلامی به حساب نمی‌آید، بلکه در آن مطالبی وجود دارد که اگر بدون ارزیابی وارد شویم، به ضرر انقلاب خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در کشور اظهار کرد: برخی به دنبال این هستند که تمامی نابسامانی‌های اقتصادی را ناشی از تحریم‌ها و نتیجه بد عمل کردن دولت سابق بدانند، در حالی که این حرف نادرستی است و تمامی دولت‌ها دارای نقاط ضعف و قدرت هستند.

وی با بیان اینکه پس از لغو تحریم‎ها تمامی امور اقتصادی به سامان نخواهد رسید خاطر نشان کرد: به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی 20 تا 25 درصد مشکلات اقتصادی اثر تحریم‎ها و مابقی به دلیل سوء مدیریت و ساختارهای اقتصادی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان