arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

روسیه سفیر فرانسه را احضار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: «ژان موریس ریپر» سفیر فرانسه در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو نسبت به نزدیک شدن یک جنگنده نیروی هوایی فرانسه به هواپیمای حامل نارشکین به وی ابلاغ شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: هواپیمای مسافربری حامل رییس دوما و هیات همراه بود که از نشست اتحادیه بین المجالس در سوییس به مسکو باز می گشت.

«آلکسی مشکوف» وزیر امور خارجه روسیه، نگرانی طرف روسی از این حادثه را به سفیر فرانسه اعلام و خاطرنشان کرد که این گونه اقدامات پاریس امکان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات چندجانبه در فرانسه را از بین می برد.

در همین حال بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسیا سگودنیا، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که هواپیمایی که به هواپیمای حامل رییس دومای روسیه نزدیک شد متعلق به سوییس بود.

به گزارش این منبع روسی، وزارت دفاع فرانسه نیز امکان شرکت هواپیما یا هواپیماهای فرانسوی در حادثه نزدیکی به هواپیمای حامل هیات دومای روسیه را رد کرد.

روابط روسیه و فرانسه در ماههای اخیر بر اثر فسخ قرارداد تحویل دو فروند ناو بالگردبر فرانسوی از نوع میسترال که بهای آن توسط مسکو پرداخت شده بود نسبتا سرد شده است.

روسیه حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار مبلغ پرداخت شده بابت خرید این دو ناو را از فرانسه بازپس گرفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سفیر ، هواپیما ، دومای
نظرات بینندگان