arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
موافقت رئیس جمهور یمن با طرح شورای همکاری خلیج فارس؛

علی عبدالله صالح پس از 32 سال، قدرت را به معاونش واگذار می کند

علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن که با اعتراض مردم خود مواجه شده است، با طرح شورای همکاری خلیج فارس برای کناره گیری از فدرت موافقت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن که با اعتراض مردم خود مواجه شده است، با طرح شورای همکاری خلیج فارس برای کناره گیری از فدرت موافقت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، بر اساس بیانیه ای که دفتر رئیس جمهور این کشور منتشر کرده است انجام گفتگوهای عمیق با مخالفان به عنوان پیش شرط قبول طرح شورا اعلام شده است.

این در حالی است که گروه های مخالف علی عبدالله صالح این طرح را به دلیل تضمین عدم محاکمه رئیس جمهور یمن رد کرده اند.

شورای همکاری کشورهای خلیج فارس از علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن خواسته بود از قدرت کناره گیری کند.

صالح که از 32 سال پیش در این کشور حکومت می کند با اعتراضات بی سابقه ای روبه رو است و طی ماههای گذشته دهها تن از معترضان و نیروهای امنیتی در درگیری های خیابانی کشته شده اند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد اعضای این شورا از رئیس جمهور یمن خواستند اختیارات خود را به  معاون خود واگذار کند.

عبداللطیف الزیانی افزود: بر اساس طرح شورای همکاری علی عبدالله صالح اختیارات خود را به معاون خود، عبد ربه منصورهادی واگذار می کند و حکومت وحدت ملی به رهبری مخالفان تشکیل می شود تا با تشکیل کمیته های سیاسی ، امنیتی و اقتصادی برای تدوین قانون جدید و برگزاری انتخابات اقدام کند.

پس از پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورا در ریاض این کشورها از علی عبدالله صالح و مخالفان خواستند برای گفتگو به سعودی سفر کنند.

نشست شورای همکاری کشورهای خلیج فارس دریک پایگاه نظامی در ریاض با مشارکت نمایندگان 6 کشور ( سعودی ، امارات ، بحرین ، قطر ، عمان و کویت ) به شکل غیرعلنی برگزار شد.


نظرات بینندگان